HP Laserjet P10006

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeanmi

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2001
Na overgestapt te zijn van Windows 7 naar Windows 10, loop ik met een probleem aan dat na opstarten mijn printer HP Laserjet P10006 weigert af te drukken. Wat ik niet begrijp dat in het printervenster twee vermeldingen staan een met USB-poort en daaronder nog een tweede vermelding (zie afbeelding)
Laserprinter HP10006.jpg
Wanneer ik nu de computer terug opstart loopt alles terug vlot.
Ik had ook Drive Booster geïnstalleerd en de melding was dat er wat de printers betreft geen probleem was met de Drivers.
Mijn systeem is als volgt:
Windows 10 Home.
Processor: Intel (R) Core ™ i7CPU
Geïnstalleerd geheugen 4,00 GB
(RAM):
Type systeem: 64 bits besturingssysteem, X64 - processor

Wie helpt mij om dit op te lossen, want het is vervelend dat ik iedere maal een tweede keer moet opstarten
Bedankt voor alle reacties,
M.v.g
Jeanmi

Al op de site van HP gekeken of er specifieke WIN10 drivers zijn voor die printer?
Dat zou Stap 1 moeten zijn

En niet toevallig een 0 teveel? P10006 is denk ik P1006?

Dat het een P1006 is kan gezien worden in de schermafdruk, dus inderdaad is de type-aanduiding in de startposting 2x fout.
Aanhakend op wat mrmusic al schreef: Er is voor Windows 10 geen volledige driver-set, alleen basis-drivers.

Dus ik zou in control printers de printer verwijderen (wel eerst ervoor zorgen dat er niets meer in de wachtrij staat), daarna alles wat in appwiz.cpl aan HP printersoftware staat deïnstalleren, daarna de basis-drivers installeren (hier voor 64-bit Windows 10, hier voor 32-bit Windows 10) en dan via control printers de printer d.m.v. klikken op "Printer toevoegen" de printer opnieuw laten toevoegen (als de printer niet al via die basis-driver installatie automatisch was toegevoegd).

Tijs.

Laatst bewerkt:
HP Laserjet P1006

Dus ik zou in control printers de printer verwijderen (wel eerst ervoor zorgen dat er niets meer in de wachtrij staat), daarna alles wat in appwiz.cpl aan HP printersoftware staat deïnstalleren,

Eerst en vooral inderdaad een nul teveel.
Ik heb de raadgeving van dnties opgevolgd (enfin geprobeerd). Ik kan echter nergens appwiz.cpl vinden.
Ik heb ook naar de website van HP gekeken, echter kon het probleem niet vinden laat staan van oplossen.
Ik zal meer hulp kunnen gebruiken.
M.v.g.
Jeanmi

Je kunt appwiz.cpl ook zo starten:
[Windows-toets]+R toetscombinatie -> appwiz.cpl
Of je maakt een snelkoppeling op je bureaublad en dubbelklikt die.

Tijs.

HP Laserjet 1006

Het schijnt maar niet opgelost te raken en ik zie dat ik niet de enige ben met zulk probleem. Smurf 67 poste ook dat "Documenten worden soms niet afgedrukt en blijven in de wachtrij staan".
Inderdaad wanneer de computer eenmaal terug wordt opgestart werkt het afdrukken feilloos.
Bizar is dat wanneer de computer eenmaal opgestart is er in het afdrukscherm maar één gebruiker wordt getoond zie Printscherm HP LaserJet P1006.jpg
Ondertussen heb ik ook al HP support Assistant geïnstalleerd alsook Boost Driver. Alle drivers zijn in orde. Printer ook al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ik weet het dus niet meer.
Kan er mij iemand verder helpen.
M.v.g.
Jeanmi

Ik kan uit je verhaal niet halen of je mijn instructies volledig hebt uitgevoerd of niet.

Overigens heb ik geen verdere tips; de mogelijkheden van een forum zijn ook maar beperkt.

Tijs.

HP Laserjet 10026

Ik kan uit je verhaal niet halen of je mijn instructies volledig hebt uitgevoerd of niet.
Inderdaad geprobeerd, maar wat ik kan vinden van HP is "HP support assistent" en "HP support Solutions Framework".
Aan die twee zal het zeker niet gelegen zijn vermits die gedownload zijn achter het optreden van de fout.
Ook heb ik al de printer volledig verwijderd en nadien geïnstalleerd. Tot dusver zonder resultaat.
Alleszins bedankt voor de moeite en de hulp.
M.v.g.
Jeanmi

Als die nieuwe driver-set niets oplevert kun je altijd nog proberen de Printer Spooler service herstarten en kijken of de afdrukken er dan wel uit komen, zodat je geen herstart nodig hebt.
Maak een snelkoppeling naar:
cmd.exe /k net stop spooler && net start spooler
Noem die (bijv.) "Herstart Printer Spooler Service"
Rechtsklik erop en kies voor "Als Administrator uitvoeren" als er weer een printopdracht blijft hangen.
Er opent een CMD venster, die je kunt sluiten zodra de laatste opdracht (=net start spooler) klaar is.

Tijs.

Laatst bewerkt:
HP Laserjet P1006

Maak een snelkoppeling naar:
cmd.exe /k net stop spooler && net start spooler

Mag ik hierover een beginnersvraag stellen . . .
Een snelkoppeling maken voor een map of programma ken ik. Maar dit is nieuw voor mij. Hoe ga ik te werk?
Typ ik in zoeken cmd.exe? Dan kom ik terecht in:
Microsoft Windows [Version10.0.10586]
(c) 2015 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden
C:\Windows\system32>
Wat moet ik dan verder doen? Iets meer uitleg a.u.b. zodat ik geen stommiteiten doe.
M.v.g.
Jeanmi

Gewoon datgene wat ik aangaf de opdrachtregel maken van de nieuwe snelkoppeling. Dus kopiëren en plakken of evt. handmatig intypen in de opdrachtregel van de nieuwe snelkoppeling. En zodra de naam gevraagd wordt voor de nieuwe snelkoppeling, dan mag je zelf kiezen (bijv. "Herstart Printer Spooler Service")

[cmd.exe wordt automatisch gevonden (want C:\windows\system32 staat in de PATH omgevingsvariabele), dus daar hoeft geen mapnaam voor. En ook het commando net.exe wordt automatisch (binnen cmd.exe) gevonden omdat C:\windows\system32 staat in de PATH omgevingsvariabele en daar staat net.exe.]

Tijs.

Laatst bewerkt:
HP Laserjet 10026

Beste Tijs,

Hartelijk dank, het werkt. Dit is inderdaad gemakkelijker dan keer op keer de computer terug moeten opstarten
M.v.g.
Jeanmi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan