HP Media Center Geheugen wil niet groter

Status
Niet open voor verdere reacties.

JaapJvanVeen

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
Berichten
844
Beste mensen,

Ik heb op dit moment een HP Pavillion Media Center onder handen, het typenummer is m7480 nl, waarvan ik begrepen heb dat 7280 staat voor een MSI moederbord.. Dit systeem draait op Windows XP SP3 64bit. Het systeem heeft 1GB geheugen aan boord en is veel te traag. Het geïnstalleerde geheugen is 2x 512MB van PC3200 CL3 van Samsung.
Ik bestel meestal geheugens van Transcent voor de machines die ik onder handen krijg en heb nooit problemen. De bestelde geheugens zijn 2x 1GB ook van PC3200 en CL3.
Volgens de beschrijving moeten de geheugens wel in paren gelijk zijn.
Er zijn geen aanwijzigingen voor de plaatsing van de geheugens, Het maximum geheugen kan 4GB zijn.
Er zijn vier sleuven waar de sleuven 1 en 2 gevuld zijn met 2x 512MB, en de sleuven 3 en 4 zijn leeg. Daarin heb ik de 2x 1GB geplaatst zodat het totaal 3GB wordt.

Het systeem doorloopt de Power On Test keurig en als ik in het systeem kijk blijken de geheugens correct gedetecteerd te zijn, met naam en toenaam.

Wordt Windows geladen dan zegt hij dat de system disk onjuist is en ik de install disk moet starten. Ik heb echter geen install disk, wel is er achter F10 een D-schijf met een fabriekscopy van het systeem.

Haal ik de nieuwe 2x 1GB geheugens uit de machine dan loopt het systeem weer keurig maar zeer traag als voorheen. Wat zou er aan de hand kunnen zijn??

Jaap
 
Kun je de foutcode nog ietsjes beter omschrijven?
Messchien een foto ervan?
 
De fout is inmiddels opgelost zonder te weten wat nu precies het probleem veroorzaakte. Ik verdacht een van de geheugen modules, dus heb ik eerst de ene 1GB bijgeplaatst en dat werkte goed alleen in single channel. Daarna heb ik de tweede 1GB bijgeplaatst. Dit gaf wat problemen doordat een draad onder een van de geheugenklemmen zat. Dat zat al vanaf de aflevering zo, dus dat kan mogelijk het probleem zijn geweest.

In ieder geval bedankt voor de reactie,

Jaap
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan