hp mini

Status
Niet open voor verdere reacties.

sarah22

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2008
mijn hp mini is erg traag ik kan niet eens een you tube filmpje kijken zonder dat ie telkens onderbreekt en dan heb ik het over filmpjes van niet eens twee min, laat staan een langere film mijn laptop is nog niet eens zes maanden oud en heb nu al de neiging hem
uit het raam te gooien, dus hierbij de vraag hoe maak ik mijn computer sneller?

wat heb je al gedaan om het te verbeteren.
over welk besturingssysteem praten we.?

heb je dit ook als het gaat om filmpjes die op de pc zelf staan en niet van het internet af komen?

het is een HP Mini 210-4122ef
een Intel Atom N2600
harde schijf 320 Go
1,6 GHz
1 Go RAM
Windows® 7 Edition Starter
ik heb nog niet echt veel gedaan het werkte goed toen ik hem net aangekocht had maar met de dag wordt ie langzamer dus ik begrijp er niks van.
ik heb hem weer terug gezet naar de fabrieksinstellingen maar dat werkt ook niet ik heb er niks speciaal op geprogrammeerd behalve mijn antivirus ESET,FIREFOX, MSN en SKYPE dat is alles er staan geen foto's op
en filmen kijken die al op de computer staan ik heb er net even 1 gedownload dat gaat wel langzamer dan op mijn grote laptop maar bon het gaat beter dan you tube en de rest.

Windows (welke versie dan ook) wordt altijd trager, hoe langer je hem hebt.
Virussen, malware en andere troep maken hem langzaam. Maar ook een volgelopen register of programma's kunnen er voor zorgen dat hij langzaam wordt.

Als je er zelf nog niets aan gedaan hebt, tja...................als ik jou was zou ik dat gelijk maar eens doen. Dus met Ccleaner de boel opschonen, neem ook eens een goed register programma die het register opschoont, dan defragmenteer de schijf eens.\
Dat soort zaken, dat moet je echt doen als je met Windows werkt.

Werkt het dan nog niet goed, dan zou je kunnen kijken of de schijf nog wel okee is. Daar zijn ook programma's voor. Hoe oud is dat ding?
En verder moet je eens kijken of je er meer geheugen in kan zetten, ik vind zelf 1 GB aan geheugen voor Windows 7 te krap. Dus kijk in de handleiding van het moederbord wat hij ondersteund en wat er voro een geheugen in zit. Kan je hem upgraden naar 2 GB. geheugen, zou ik at doen. Even kijken naar 2de hands geheugen, scheelt een hoop geld.

ps. heb zelf een Acer Aspire One (netbookje dus) en die is na 3 jaar nog zo snel als het maar zijn kan. Maar ja, daar staat XP op en ik heb dat ding gelijk meer geheugen gegeven dat dat er in zat. En hij heeft zelfs een dualboot met Linux Bodhi, dus je zou denken dat hij daarmee ook iets langzamer zou worden. Maar niets van dat al! Gelukkig.

Laatst bewerkt:
de notebook is nog niet eens 6 maanden oud, ccleaner heb ik er al opstaan en gebruik ik ook regelmatig ik heb het ook al gedefragmenteerd maar niks helpt,ik zal er wat meer geheugen opgooien en dan zien hoe het gaat nogmaals bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan