HP ML370 G5 ESXi

Status
Niet open voor verdere reacties.

plukkies

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2013
Hallo iedereen,

Ik krijg ESXi niet geïnstalleerd op de HP ML370 G5. Ik heb ESXi 5.1.0 custom van HP gebruikt maar hij herkend de netwerk adapters niet. Ook niet bij Debian of CentOs. BIOS reset ook al geprobeerd

Wie o wie kan me helpen? Dat zou ik zeer waarderen.

- Plukkies

Dat is een (relatief dan) recente server.
Als geen van de genoemde besturingssystem het herkent, dan zou ik eerst eens in de bios gaan kijken of de NIC's zijn ingeschakeld. Verder heeft een ML370 mogelijk ook een netwerkaansluiting die (speciaal) voor iLO is bedoeld, die je dus niet kunt gebruiken voor normaal netwerkverkeer.

Handleidingen etc.: hier

Zodra je alles hebt nagekeken (kijk ook naar link-lampjes zodra de netwerkkabel er in zit), dan zou ik eerst eens de server opstarten met een Ubuntu Live CD om te zien of je daar netwerk hebt.

tijs.

Hallo,

Ik heb de iLO poort niet gebruikt, er zijn 3 nics en 2 nics ervan zijn bedoeld voor de OS. De netwerk kabel zit er in (lampjes branden). Waar zou ik de NICS in de BIOS kunnen inschakelen? Ik ga de Ubuntu Live CD proberen

BIOS bereiken via de F9 toets bij het opstarten van de server.
BIOS-handleiding: hier

De NIC(s) uit- of inschakelen in de BIOS staat op pagina 73 ("PCI Device Enable/Disable menu")

Tijs.

Nu heb ik uit een oude computer zo'n lusje gehaald, nu blijft hij alleen niet plakken. Ik geloof dat het beste is om de gisteren gekochte server terug te brengen?

Dat is toch alleen de borging voor het koelblok van de north of southbridge van de chipset?

Ik geloof van het noorden, als ik de server rechtop zet dan is het lusje dat boven zit los.

Ik weet even niet meer op welke bridge (south of north) de chipset (standaard) is aangesloten, maar mogelijk hebben we dus te maken met oververhitting en daarom falen van de hele chipset (of dan toch minstens de NIC's).
Ik zou zelf geen server accepteren die qua voeding, koeling etc. niet in orde is. Dus terugbrengen, lusje-probleem melden, laten zien wat er nu niet aan werkt en de verkoper je geld terug vragen. Hij mag zich weer bij je melden zodra alles weer werkt / alles gerepareerd is.

EDIT: Haarscherpe foto's trouwens. Dat zien we hier op het forum bijna nooit. Compliment! :)
EDIT2: Bij Rataplan in Alkmaar staan nog ML350 (of ML370, bel even) die (wel zonder harde schijven) zo'n 50 euro kosten.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb de server tweedehands op Tweakers gekocht, gelukkig wil de verkoper mij helpen het probleem op te lossen. De haarscherpe foto's komen van mijn 2 jaar oude Samsung Galaxy S3.

Ik geloof dat je het verkeerd begrepen hebt, maar het lusje waar die heatsink onder vast moet klemmen zit los, het heeft niks te maken met dat zwart blokje.

Ik geloof dat je het verkeerd begrepen hebt, maar het lusje waar die heatsink onder vast moet klemmen zit los, het heeft niks te maken met dat zwart blokje. Even voor de duidelijkheid:

nTvn55g.jpg

Is het slim om de server op te starten zonder dat deze heatsink aangesloten is?

Jij begrijpt het verkeert, dat zwarte blokje op de heatsink zal een stand hebben dat de beugel niet terug kan (over zijn dode punt), vandaar dat er ook verder niets voor is om die beugen te borgen en er zit zoveel warmtegeleidende pasta tussen dat je dat ding gewoon kunt gebruiken.

Het probleem nu is dat het blokje los zit. Wat nu? Toch terugbrengen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan