HP MSA 500 Storage Array

Status
Niet open voor verdere reacties.

radicalgamer

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2010
Hoi,

Ik heb dit bakbeest nu al een tijdje staan en wil er nu wel graag mee aan de gang, maar heb een aantal vragen (en gebrek aan een duidelijke handleiding :p) over hoe.
Ik heb de unit aangesloten op een Smart Array 6300 in een HP ML310 G4, de server herkent de kaart tijdens de POST en de kaart neemt een ruime tijd (ongeveer anderhalve minuut) om de disks te laden, zoals een andere Smart Array dat ook doet bij SCSI disks die direct op de server zijn aangesloten, maar na dat laden verschijnt een grote lap text waarin staat dat er iets is met de MSA 500 unit en ik de server opnieuw moet opstarten om te initialiseren.
Na de server vier of vijf keer te herstarten neem ik aan dat dat niet helpt :p, dus begonnen aan de MSA unit, hierin staat volgens de displays 1 volume ingestelt, en tijdens het opstarten wordt de fout 'EMU not responding' vermeldt, welke kort daarna weg gaat voor de melding 'Unit powered up' waarna alle leds groen zijn, en ik neem aan dat ondanks een fout de unit dan wel opgestart en klaar is?
De MSA 500 heeft wee controllers, dus ik neem aan dat als de ene een probleem heeft de andere het direct overneemt, ik probeer het momenteel met een DL380 G4 om te kijken of het aan de server ligt maar voor zover bekend bij mij zou de unit moeten werken met deze Smart Array controller.

Hopelijk iemand hier die ervaring en/of tips heeft :)

EDIT: Heb de unit net op een DL380 G4 geprobeerd, de Smart Array 6i controller in die server doet exact hetzelfde als de 6300, lang laden en een melding de server te herstarten omdat de MSA niet verbindt.
Als ik in de Array Configuration Utility kijk zie ik dat de Smart Array 6i als 'Direct Attached Storage' staat vermeldt maar ik kan geen disks zien/configureren.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan