HP netbook start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Loabarg

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2002
HP netbook bijna 2 jaar start van de ene op de andere dag niet meer op, zit nog in garantie maar MM kan geen back up maken van harde schijf zeggen ze. Ik heb mappen mijn documenten en mijn afbeeldingen nodig voor scripties.
Trafo e.d. werkt normaal

Wie herkent probleem en wat was de oorzaak?
Kun je een back up maken van HD?

dank voor de reacties alvast

Als je windows cd erin doet en windows hersteld? en anders kun je eventueel nog de harde schijf uit je laptop halen, heel simpel, alleen dan heb je een bepaald kabeltje nodig om de harde schijf uit te lezen :O ik heb hem hier wel thuis liggen maarjah ik weet niet of je een bekende kent die zo'n kabeltje heeft, het gaat om dit kabeltje : http://reviews.conrad.nl/7866-nl_nl...-0-harde-schijf-converter-reviews/reviews.htm

Een mogelijkheid is om met een Linux live CD zoals MCNlive (mandriva), Mageia, Ubuntu een bootable usb-stick te maken vanaf een andere pc en dan via die stick te booten en een live sessie doen.
Daarna de data veilig stellen via sd-card, cloud

Het is wel mosterd na de maaltijd, maar maak altijd een backup.
Heb een externe 1 terrabyte hd (60 euri) aan de router hangen die zowel onder Linux als windows te bereiken is voor backup

Laatst bewerkt:
Een mogelijkheid is om met een Linux live CD zoals MCNlive (mandriva), Mageia, Ubuntu een bootable usb-stick te maken vanaf een andere pc en dan via die stick te booten en een live sessie doen.
Daarna de data veilig stellen via sd-card, cloud

Het is wel mosterd na de maaltijd, maar maak altijd een backup.
Heb een externe 1 terrabyte hd (60 euri) aan de router hangen die zowel onder Linux als windows te bereiken is voor backup
Ik heb een experiabox, hier zitten 2 usb aansluitingen op, is een HD hier dan op aan te sluiten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan