HP nieuwe PC geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarianBo

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2008
Beste techneuten,

Ik heb net een nieuwe pc als vervanger voor de oude gekocht. Windows geinstalleerd, het ziet er zo op het eerste gezicht prima uit. MAAR... ik krijg geen verbinding met internet! Ik heb de telefoonkabel erin gedaan (dat zou prima zijn als het werkte), ik heb een nieuwe sitecom WL130 aangesloten, maar de PC herkent niks!

Wat moet ik doen? Ik heb het hele forum doorgenomen om te kijken of dit al behandeld was, maar kon niks vinden wat me heeft geholpen.

Ik zou het enorm waarderen als een van jullie me kan helpen!

Bedankt,

Marian

De oude pc werkte overigens prima, altijd uitstekende verbinding...

Windows geinstalleerd zeg je.

Ook alle benodigde drivers geinstalleerd dan?
Zie je gele uitroeptekens/vraagtekens of rode kruizen in apparaatbeheer?

Ik heb van de Sitecom geen driver, er zat alleen een cd met handleiding bij, maar daar gaan ze ervan uit dat je computer het apparaat wel ziet. Ik heb de sitecom ook op mijn laptop aangesloten en daar werd hij wel herkend.

Ik heb van de Sitecom geen driver, er zat alleen een cd met handleiding bij, maar daar gaan ze ervan uit dat je computer het apparaat wel ziet. Ik heb de sitecom ook op mijn laptop aangesloten en daar werd hij wel herkend.

Maar die Sitecom WL 130 is ook helemaal geen draadloze router of ontvanger....

O jee.... :o Maar hoe had de oude pc dan toch verbinding? Er zat eerder een siemens gigaset zender bij, maar die wordt ook niet herkend. Ik dacht ook dat die van de oude telefoon was..

Even bij het begin beginnen.

Wat voor soort internet heb je, kabel of ADSL?
Werk je wil je draadloos of met draad verbinding maken?
Wat heb je nu precies voor apparaten staan voor internet en hoe zijn die met elkaar verbonden?

Dus b.v. telefoon- of kabelaansluiting in meterkast -> Modem -> Router

of iets dergelijks.

En met hoeveel pc's/laptops wil je op internet?

Even bij het begin beginnen.

Wat voor soort internet heb je, kabel of ADSL?
Werk je wil je draadloos of met draad verbinding maken?
Wat heb je nu precies voor apparaten staan voor internet en hoe zijn die met elkaar verbonden?

Dus b.v. telefoon- of kabelaansluiting in meterkast -> Modem -> Router

of iets dergelijks.router (experia box KPN

En met hoeveel pc's/laptops wil je op internet?1 pc, 1 laptop, de laptop werkt nu ook gewoon op internet

Die heb ik er nu weer uitgehaald. Ik had verwacht dat ik door deze aan te sluiten ons netwerk zou vinden en daarmee middels de inlognamen en wachtwoorden verbinding zou kunnen maken. Maar niets dus...

Je netwerk is in orde wanneer je nu gewoon draadloos internet op de laptop hebt.

Om met je nieuwe pc ook draadloos op internet te kunnen, moet je een draadloze ontvanger voor die pc hebben, b.v. een intern draadloos kaartje of een usb stick voor draadloos internet.

De WL 130 is dat niet, dat is een zgn. Range extender, die je kunt gebruiken om het bereik van een bestaand draadloos netwerk te vergroten.

Bedankt voor je hulp trouwens...

Volgens het boekje van de WL 130 is het naar keuze een universal repeater of access point. En ik dacht; access point klinkt goed! Ik had hem gekocht om als extender te fungeren, maar dat kreeg ik ook niet voor elkaar en na aanschaf van nieuwe vaste pc dacht ik; eerst deze maar online krijgen!

Omdat deze er op de oude computer ook niet bij zat, heb ik de oude verbindingen (waarvan ik tenminste dacht dat het de internetverbinding deed) aangesloten. De Siemens gigaset USB adapter 108. CD'tje erin en installeren. Dat gaat prima, totdat de software op zoek gaat naar de device. Die wordt niet gevonden.

Misschien ben ik hier heel dom in hoor, maar ik had niet verwacht dat het zo'n technisch verhaal ging worden...

Omdat deze er op de oude computer ook niet bij zat, heb ik de oude verbindingen (waarvan ik tenminste dacht dat het de internetverbinding deed) aangesloten. De Siemens gigaset USB adapter 108. CD'tje erin en installeren. Dat gaat prima, totdat de software op zoek gaat naar de device. Die wordt niet gevonden.

De WL 130 moet je voor dit moment maar even gewoon vergeten, daar heb je nu niets aan.

De CD van de Siemens Gigaset USB adapter wel, maar dan moet je ook wel de adapter zelf in de pc steken

Dat heb ik ook gedaan, de software installeert ook wel, maar vervolgens vind de pc het device niet..

dat gaat overigens met een USB aansluiting. Ik heb hier nog een kabeltje met van die kleine telefoonuiteinden, zou ik die ergens voor moeten gebruiken? Er zit al een kabel van de ADSL in de pc (achterin)

Wanneer de adapter in je pc zit, wordt deze dan wel weergegeven in apparaatbeheer onder netwerk-adapters??

(moet ff half uurtje weg, dan weer hier!)

Wat ik daar wel zie is;

NVIDIA nForce Networking controller, apparaat werkt correct.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan