HP notebook met flikkerend beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Krakonos

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 nov 2008
Hallo,

Ik heb een HP NX5000 notebook, de afgelopen weken begon het beeld steeds te flikkeren totdat je het scherm wat schuiner of minder schuin zette, dan was het over.
Nu gaat dat helemaal niet meer, het blijft een bende op het beeldscherm, maar als je een aparte monitor extern aansluit heb je weer gewoon beeld.
Het lijkt me dan dat het moederboard en de grafische kaart in orde zijn. Kan er een kabelbreuk zijn tussen moederboard en tft scherm, of zijn er mogelijk andere oorzaken?

Door het veelvuldig open en dichtdoen van het scherm kan er inderdaad een draadbreuk zijn ontstaan tussen moederbord en tft. In het gunstigste geval zit er een connector los. Demonteren is de enige manier om hier achter te komen.

los contactje of draadbreuk inderdaad.

Ik zou indien hij onder garantie valt snel terug brengen voor reparatie en anders wordt het demonteren :confused:

Probleem opgelost !

Het is geregeld, ik heb het beeldscherm losgehaald en daar hing de connector los. Vastgedrukt, testgedraaid en ja hoor perfect beeld. Daarna de kabel goed vasttapen en het apparaat draait weer. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan