HP Notebook opeens supertraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jepewe99

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 aug 2010
Berichten
4
Onlangs heb ik een nieuwe adapter moeten kopen voor mijn HP-notebook van 5 jaar oud. Omdat de laptop in de winkel niet meteen reageerde, heeft men daar de accu er even uitgehaald en weer erin gezet. Vrij onschuldig lijkt mij.
Het vreemde is dat mijn laptop vanaf dat moment ineens heel traag is. Ook het opstarten duurt nu erg lang (10 min) en de opstartprocedure ziet er ook anders uit opeens.
Ik heb er een virusscanner overheen gehaald, maar dat was een versie uit 2009. Deze heeft alles gescand (> 200.000 files) maar heeft geen enkel virus gevonden.

De laptop draait op Windows XP. Internetten gaat nog wel, maar ook extreem langzaam. Defragmenteren heb ik geprobeerd (via de dos-prompt) maardat functioneert ook niet meer.

Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem het beste kan verhelpen?
Een nieuwe kopen had ik zelf al bedacht...
 
Type is nx7400.
Heb inmiddels een aantal updates geinstalleerd en een virusscan uitgevoerd. Bij dit laatste bleek dat er maar liefst 4 'trojan horses' waren gevonden. Dit is door de virusscanner gerepareerd. Daarna heb ik de harde schijf gedefragmenteerd, maar hij blijft langzaam...
 
Heeft de nieuwe adapter exact dezelfde specificaties als de oude? Dit is n.l. heel belangrijk, er zijn n.l. 2 modellen voor je notebook klik ( het duurt even voordat de link opent,omdat eerst een PDF-doc gedownload wordt) Je moet per definitie niet alle medewerkers v.e. computerzaak meteen vertrouwen op hun expertise. Er worden soms ook vaak stagaires/aspirantverkopers ingezet.
 
Laatst bewerkt:

Ok, ik heb malwarebytes geinstalleerd en een full scan laten uitvoeren. Hierbij werden meer dan 200.000 bestanden gescand, en een heel lijstje trojan horses gevonden, vooral 'Registry Smart' stond er vaak tussen. De hele scanprocedure heeft een uur of vijf geduurd. Dat is wel heel erg lang, ik neem aan dat dat niet gebruikelijk is...
Na het scannen heb ik de geinfecteerde bestanden laten verwijderen. Hoewel defragmenteren niet nodig was volgens het programmaen, heb ik de computer nogmaals gedefragmenteerd.
Helaas heeft dit niet mogen helpen.. de computer is nog steeds enorm traag. Van Youtube-filmpjes op internet laat hij alleen stills zien, geen bewegend beeld.

Het typische is dat deze problemen zijn ontstaan vanaf het moment dat ik de accu een keer eruit heb gehaald en weer heb teruggeplaatst.Daarbij heb ik onlangs een nieuwe adapter gekocht. Output is 19 V en 4,74A en dat zou prima moeten zijn voor deze laptop. Op netstroom werkt de laptop ook gewoon, maar de accu wordt niet opgeladen. Blijft steken op ''2 % resterend''.
Zou dit misschien een oorzaak kunnen zijn van de traagheid? Of heeft dit er niks mee te maken? Ik zou zeggen, als hij voldoende spanning krijgt, doet hij het, en dat lijkt mij los te staan van de snelheid van de laptop.

Ik zou het heel fijn vinden als iemand me hierbij kan helpen. Ik heb de laptop hard nodig (studie). Als ik hem niet snel aan de praat krijg, zit er weinig anders op dan een nieuwe aan te schaffen...
 
Ondanks het feit dat de laptop langzamer is geworden, zou ik toch niet meteen een nieuwe kopen.
Desnoods formatteren, want als ik de specs zie zou de laptop makkelijk XP moeten kunnen draaien.
 
Helaas is mijn laptop nog steeds ontzettend traag. Als ik eenmaal in Windows zit, en ik klik bijvoorbeeld op het start-icoon, dan komt het menu eerst doorzichtig in beeld, en opent zich daarna heel langzaam. Internet explorer doet het nog wel, maar filmpjes afspelen van bijv. Youtube doet hij niet meer.

Ik heb al vanalles geprobeerd:
- symantec antivirus uitgevoerd. Resultaat: verschillende virussen verwijderd.
- malwarebytes uitgevoerd. Resultaat: verschillende trojans gevonden en verwijderd.
- superantispyware uitgevoerd. Resultaat: verschillende virussen verwijderd.
- ccleaner uitgevoerd (via www.piriform.com).
- defraggler uitgevoerd (idem). Resultaat: 0% gedefragmenteerd, maar programma had zoveel tijd nodig dat ik hem na een uur of drie maar heb gestopt.
- Registry Mechanic (via www.pctools.com): test versie gedraaid. Resultaat: Er worden circa 800 'problemen' gevonden, maar de testversie haalt ze niet weg, want schoont alleen de eerste '6 secties' en daarin zitten nu net niet de problemen. Testversie draaien duurde circa 2 uur.

Daarnaast heb ik een probleem met de accu. Ondanks dat de laptop al uren op netstroom is aangesloten, laadt de accu maar zeer beperkt op. Ik ga er echter vanuit dat dit de laptop niet trager maakt, aangezien ik toch op netstroom werk.

Misschien dat iemand nog een gouden idee heeft?
Ik ben geneigd de volledige versie van Registry Mechanic aan te schaffen, maar heeft iemand hier ervaring mee? Zou dit het probleem kunnen oplossen? Ik geef het bijna op..
 
Zo te lezen heb je nogal wat rotzooi op je laptop binnengehaald.

Maak een backup, (bv op je usb stick of schijf) van je belangrijke bestanden etc.

Doe een systeemrecover (fabrieksinstellingen) of met je originele installatie cd/dvd.
Je kunt op deze manier blijven "klooien" en je tijd verdoen, om erachter te komen dat alles voor niets was.
Suc6
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan