HP Pavilion 15-N200ED vs. HP Pavilion 15-R080ND

Status
Niet open voor verdere reacties.

fabiob

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2014
hoi allemaal,

ik wil graag een nieuwe laptop kopen, die wil ik gaan gebruiken om excel reken modelletjes te maken en verslagen schrijven ect. gewoon de standaard studenten dingen. mijn budget is rond de 500 euro nu heb ik een beetje rond gekeken en kwam ik uit op HP Pavilion 15-N200ED en op
HP Pavilion 15-R080ND nu is mijn kennis van hardware niet heel goed dus mijn vraag is welke van deze 2 is beter om reken modellen te maken want ik gok dat ze allebei gewoon goed te gebruiken zijn om verslagen te maken dus als de 1 beter is als de ander in berekekeningen uitvoeren dan ga ik toch voor die. Al denk je van dit zijn allebei niet zulke goede laptops voor dit budget dan hoor ik het ook graag :)

alvats bedankt voor de tijd en moeite
gr.
fabio

super bedankt voor de reactie! ik zal ze allebei zo ook even bekijken. maar op mijn stage heb ik een rekenmodel gemaakt van 80mb (zal ik niet gaan doen op die laptop die ik wil aanschaffen) maar heb je om die te laten rekenen ok veel ram geheugen nodig of heeft dit er niks mee te maken(puur een vraag uit nieuwsgierigheid).
gr fabio

ik weet niet hoe jouw rekenmodel dingen wegschrijft in het geheugen. Dus hoe heb je de boel geprogrammeerd? Heb je het een beetje fatsoenlijk gedaan moet je toch wel uit de voeten kunnen met 4GB werkgeheugen.

hmmm ik heb me zelf een beetje opgeleid in excel vooral op ditsoort forums vragen gesteld en veel gegoogled. dus weet niet of mijn stijl van programeren fatsoenlijk is :P. (kan het bestand ook niet uploaden staat geheime info in) maar ik ga denk voor de HP Pavilion 15-R080ND heb altijd goede ervaringen met HP gehad dus blijf daar gewoon bij dankje voor alle hulp en het beatwoorden van mijn vragen !

gr. fabio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan