HP Pavilion 8720 (ong.9jr oud) en usb-stick werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

JJBaksteen

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2007
Hallo,
Ik heb een HP PAvilion 8720 van ongeveer 9 jaar oud, als ik hier mijn usb stick met bestanden op aansluit, brand/knippert het lampje op de stick eventjes en gaat dan uit.
Is dit een 'oude' USB aansluiting? Kan ik dit werkend krijgen?
ALvast bedankt!
JOOST

Op de HP site staat alleen "USB", dus ga er maar van uit dat dat USB 1.1 is. De sticks zijn gemaakt op USB 2.0, dus dat zal het probleem zijn. Probeer eerst de stick eens op een andere poort, en ook in een andere computer (van de buurman desnoods). Werkt de stick niet in een andere poort, en wel op een andere computer, dan weet je zeker dat het aan de computer ligt. Een oplossing is goedkoop en eenvoudig, de USB2.0 kaart.
Voor minder dan 2 tientjes heeft iedere computertent die dingen te koop. Inbouwen is kinderlijk eenvoudig; stroom eraf, kast open, kaart erin (past maar op 1 manier), kast dicht, stroom erop en PC opstarten, Windows zal de nodige drivers installeren. Het kan zijn dat er om een CD'tje gevraagd wordt, die CD wordt bij de kaart geleverd. Daarna werkt de stick op de USB2.0 aansluitingen van de kaart.

1 kleine kanttekening, op de HP site staat dat er Windows 98 Tweede Editie op staat. Mocht er Windows 95 op staan, dan werkt USB zowieso niet.

http://www.sitecom.com/USB-2-0-PCI-card-4-port/CN-029/p/294

Succes :thumb:

van usb 1 naar usb 2

Ik heb eeb vergelijkbaar iets. Ik heb een oude packard bell die nog goed genoeg is om er iemand een plezier mee te doen. Daar zit usb 1 op dat ik graag naar usb 2 wil hebben. Er is op het mb wel een slot vrij waar een kaart in kan, maar achter in de pc is geen slot meer vrij want er ziiten er maar 3. De usb aansluitingen op het mb bestaan gewoon uit 2 vierkante "kastjes" die vast op het mb zitten (1 achter en 1 voor) met ieder 2 usb aansluitingen. Is hier toch usb 2 van te maken?

Het is vrij eigenaardig als er nog wel een PCI slot vrij is (wit slot), en aan de achterkant geen uitsparing meer. Ik neem aan dat je wel goed gekeken hebt ?
De USB PCI kaart is de enige manier om een oudere computer van USB2 te voorzien.:confused:

Ja, dat is inderdaad vreemd. Er zijn 4 uitsparingen aan de achterkant maar een daarvan zit helemaal naast het mb dus daar kan ik niks mee. In een uitsparing zit de videokaart, in de 2e uitsparing zit de kaart waar ik mijn internetkabel insteek (netwerkkaart?) en in de 3e uitsparing zit een kaart waarvan ik niet weet wat het is. Het is een klein slot en achterin zit net zoiets als waar ik mijn internetkabel insteek.

OK, dat opent mogelijkheden.
Optie 1 is die derde kaart waar je het over hebt, die gebruik je niet, dat is waarschijnlijk een 56k inbelmodem. Aangezien we in 2010 leven kan je die er uit trekken en als museumstuk inlijsten. Daar past dan vervolgens de USB kaart in :p

In theorie kan je ook nog de kaart waar nu je internetkabel in gaat eruit halen, daar de USB kaart in zetten, en dan een USB-LAN adapter op je USB kaart aansluiten, deze oplossing is echter veel duurder, en verre van comfortabel. Gewoon de derde kaart eruit trekken dus, en daar de USB kaart in zetten.
Let wel, je zegt dat die derde kaart in een klein slot zit ? Als het in een PCI slot zit (lang wit, net als waar je netwerkkaart in zit), dan kan je die gebruiken, als het een kleiner slot is, dan past daar geen USB kaart in, en dan zou je alsnog voor de duurdere optie kunnen gaan.

Succes :thumb:

(als je vraag is opgelost, zet hem dan rechts even op "opgelost")

Laatst bewerkt:
Ik heb die kleine kaart eruit getrokken en nu kan ik dat pci slot dat er tussen zat inderdaad gebruiken voor een usb kaart. Nog wat geheugen opscharrelen en ik kan er weer iemand een plezier mee doen! Bedankt:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan