HP Pavilion dv 6920ed; kopen of niet?? aub jullie mening....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbert K

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2008
Goedeavond allen,

Ik heb in het krantje van de mediamarkt HP Pavilion dv 6920ed zien staan. Hij heeft onder andere:

- intelcore 2 duo t5750 2.0 GHz
- 4 GB werkgeheugen
- 320 Harde schijf
- Nvidia Geforce 8400M 256MB

Ik wil hem vooral gebruiken voor: Internet, office, vista, games, downloaden.

Bij de mediamarkt kost hij 777,- euro, is dit een aandrader? of heeft iemand een beter alternatief?

http://www.mediamarkt.nl/webapp/wcs...View?storeId=18171&catalogId=17619&langId=-11

Zijn er zaken die intbreken op deze laptop, die ik ga missen?

Alvast bedankt voor jullie advies!!:thumb:

Met vriendelijke groet,
Robbert

En welke games wil je erop gaan spelen, het is geen super ding namelijk, maar je kunt er wat oudere games wel op spelen.:thumb:

Je wilt een alternatief, wat is je max budget

Maxbudget is 750-800 euro.

Spellen zoals ProEvoSoccer speel ik graag. Ik ben geen hard-core gamer, maar vind het wel leuk om te doen. Laten we zeggen, 3-5uur per week? De overige tijd (grootste deel) zal ik ermee internetten, downloaden, dvd, office, vista.

Wat is de 'bottlenek' dan bij deze laptop? Bij de mediamarkt gaven ze mij het gevoel dat deze er nauwelijks was, eventueel de processor die sneller zou kunnen. Werkgeheugen en videokaart zouden meer dan voldoende zijn.

Eventuele alternatieven hoor ik natuurlijk graag!
Alvast bedankt voor je tijd:thumb:

Groeten,
Robbert

Tja, er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar de meeste Mediamarkt verkopers hebben weinig kennis van zaken.

Ook de Mediamarkt folder is misleidend. Deze probeert te insinueren dat de HP geschikt zou zijn voor zware games, maar dat is hij absoluut niet.

De videokaart is absoluut de zwakste schakel in deze laptop. Het geheugen is juist weer overkill. Met 2GB geheugen en een beter videokaart zou je veel beter af zijn.

De videokaart voldeot niet aan de aanbevolen systeemeisen van PES. Wil je dit wel met een beetje aardige instellingen kunnen spelen, dan moet je denken aan een GeForce 8600 GT (niet GS)/ GeForce 9500 GS of ATi Radeon HD2600 / HD3650. Deze kaarten zijn een stuk sneller.

Wat betreft merk, op zich is HP een prima merk. De merken die af zou willen raden zijn Acer en Packard Bell, deze zijn gemiddeld genomen niet zo betrouwbaar.

Maar dat spel ga je er wel op kunnen spelen, maar het klopt idd wat RK zegt, deze laptop is niet voor games.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan