HP pavilion dv9000 scherm blijft zwart

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkhoogerbrug

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2008
Wanneer ik mijn laptop opstart (pavilion dv9000) dan blijft mijn scherm zwart. Windows start gewoon op, ik kan mijn wachtwoord invoeren en bevestigen zodat windows verder opstart. Ik kan ook via het toetsenbord windows op de normale manier afsluiten. Probleem is dat mijn scherm al die tijd zwart blijft en ik dus niets zie...

Op zich een bekend probleem. Helaas val ik niet meer binnen de garantie van HP, dus wil ik kijken of ik het zelf kan repareren. Voordat ik echter allerlei onderdelen ga kopen wil ik kijken of ik een juiste diagnose kan stellen (met jullie hulp)!

Een aantal ervaringen op een rij:
  1. Als ik mijn laptop niet dicht doe, dan heb ik geen probleem. Alles functioneert dan goed.
  2. Als ik windows heb afgesloten, laptop dichtgeklapt heb en dan weer wil opstarten, dan blijft het scherm zwart.
  3. Als ik dan een externe monitor aansluit dan is het beeld wel zichtbaar op de externe monitor.
  4. Via switchen tussen beeldweergave (laptop / externe monitor) krijg ik soms het beeld terug.
  5. Als dat niet lukt moet ik afsluiten, externe monitor aangeloten laten en opnieuw opstarten (soms twee keer achter elkaar).

Ik denk persoonlijk aan een kabelbreuk, wat zijn jullie ideeën?

Ik denk persoonlijk aan een kabelbreuk, wat zijn jullie ideeën?

Hoi,

Zou best eens kunnen. Hij moet dan weliswaar 'open' maar je hebt dan wel ook geluk. Want dan hoeft je scherm niet te worden vervangen.
Via HP kan je erachter komen welk bedrijf in jou buurt dit kan repareren.

Hoi,

Hoe heb je dit opgelost? Ik heb namelijk net hetzelfde voorgehad met mijn pavilion dv9000.

Nog een mogelijke oplossing

Ik ben er maar even niet aan begonnen om hem helemaal uit elkaar te halen maar ik had exact hetzelfde probleem.

Ik zag helemaal niets, alles bleef zwart. Ook al pakte ik opstart CD's, totaal geen beeld...totdat ik de Windows Vista DVD erin stopte. Hij starte daarvandaan op en toen heeft hij de laptop gewoon opgestart met beeld!!!

Maar zodra ik hem opnieuw opstart zonder deze DVD bleef het probleem terugkomen. Uiteindelijk heb ik het opstartproces geprobeerd te herstellen met de Vista DVD maar die gaf uiteindelijk na een half uur aan dat het niet was gelukt...maar...toen ik de DVD eruit haalde, deed hij het weer compleet.

Snel de nieuwste BIOS-update en de NVidea chipset geflashed en hij werkt nu al een week weer feilloos.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben. Het scheelt in ieder geval een hoop geld en risico's als het zo lukt.

Marco van Groos
Helpdesk-aan-Huis

Ik ben er maar even niet aan begonnen om hem helemaal uit elkaar te halen maar ik had exact hetzelfde probleem.

Ik zag helemaal niets, alles bleef zwart. Ook al pakte ik opstart CD's, totaal geen beeld...totdat ik de Windows Vista DVD erin stopte. Hij starte daarvandaan op en toen heeft hij de laptop gewoon opgestart met beeld!!!

Maar zodra ik hem opnieuw opstart zonder deze DVD bleef het probleem terugkomen. Uiteindelijk heb ik het opstartproces geprobeerd te herstellen met de Vista DVD maar die gaf uiteindelijk na een half uur aan dat het niet was gelukt...maar...toen ik de DVD eruit haalde, deed hij het weer compleet.

Snel de nieuwste BIOS-update en de NVidea chipset geflashed en hij werkt nu al een week weer feilloos.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben. Het scheelt in ieder geval een hoop geld en risico's als het zo lukt.

Marco van Groos
Helpdesk-aan-Huis

Klinkt wel interessant. Ik ben er namelijk nog steeds niet aan toe gekomen om mn laptop te maken (kon hem tot nu toe ook gewoon open laten staan).
Onderdelen vervangen is inderdaad een kostbare aangelegenheid en eigenlijk is de laptop het niet meer waard.

Als ik echter bovenstaand verhaal lees, dan vraag ik me af: is het misschien ook een oplossing om windows 7 te installeren en indien nodig daarna nog de bios te updaten? Of loop ik met windows 7 weer tegen andere problemen aan?

Als ik echter bovenstaand verhaal lees, dan vraag ik me af: is het misschien ook een oplossing om windows 7 te installeren en indien nodig daarna nog de bios te updaten? Of loop ik met windows 7 weer tegen andere problemen aan?

Dag Henk,

Voordat je daaraan begint zou ik eerst kijken of Windows 7 wel op je laptop kan draaien. Om daarchter te komen doe je er verstandig aan om eerst alle randapparatuur aan te sluiten op de laptop en dan de Windows 7 upgrade advisor te downloaden en te installeren en uit te voeren. Anders heb je straks Windows 7 aangeschaft en kan je er misschien nog niets mee.

Met vriendelijke groet,

Marco van Groos
Helpdesk-aan-Huis

Topic-bump.

Ben wel nieuwsgierig of jij al een oplossing hebt.
De laptop uit mijn verhaal is inmiddels van mij, en ik doe een poging de koeling te verbeteren.

Marco van Groos
Helpdesk-aan-Huis

Dankje wel :D
ik had presies hetzefde probleem. ik sloot mijn laptop aan op mijn HD televisie met Hdmi kabel en ging op zoek naar updates. ik had nvidea chipset en de nieuwste BIOS-update gedaan. En nu werkt hij perfect, hij is weer de oude.

grtz,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan