HP Pavilion dv9396ea beeldscherm zwart(videokaart ???)

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkvanleeuwen

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2007
notebook datum 2007/06/15
Probleem(zie bijlage gif-foto's) , bij opstart strepen, denk iets met video kaart?

Weet niet hoe verder werken,
1. opgestart (foto 01)
2. opstartherstel starten(aanbevolen)(foto 02)
3. bestanden wordt geladen. (foto 03) blijft soms hangen.
4. vraagt om systeem herstel(foto 04),
5. HERSTART ' terug met foto 01- 'een tijdje zwart beeld(na 4 minuut), blauw scherm(foto 05)vermelding 'mvlddmkm.sys fout melding', start terug foto01,02,terug zwart beeld 6 minuut,

Bij veilige modus start, (lukt precies wel maar traag,) Maar niet opgelost met update van nvidia card geforce go 7600 | http://www.nvidia.co.uk/content/Dri...ta_win7_32bit_beta.exe&lang=uk&type=GeForce M |

Ik dank voor je bereidwillige medewerking, om dit op te lossen.
OPM: - wie kan me vertellen waar ik stapvoets moet naar zoeken

Bijlagen

• 01 strepen opstart.gif
    01 strepen opstart.gif
    95,3 KB · Weergaven: 65
  • 02 strepen opstart met windows start.jpg
    02 strepen opstart met windows start.jpg
    23,5 KB · Weergaven: 51
  • 02a systeemherstel aanbevolen.jpg
    02a systeemherstel aanbevolen.jpg
    35,7 KB · Weergaven: 48
  • 03 crcdisksys.jpg
    03 crcdisksys.jpg
    72 KB · Weergaven: 44
  • 05 crash mvlddmkmsys.jpg
    05 crash mvlddmkmsys.jpg
    41,5 KB · Weergaven: 43
Laatst bewerkt:
het lijkt mij inderdaag ook de videokaart, tenzij hem onboard zit kan je hem proberen te bakken, hier zijn genoeg topics over te vinden. (google)

@Trezor,

Zou je "kan je hem proberen te bakken" eens uitleggen, want zo kan ts hier erg weinig mee lijkt me.

@ Henk,

Heb je ook al een ander beeldscherm geprobeert op de laptop? Zo ja, geeft deze dezelfde strepen weer? En zo nee, zou je dat kunnen proberen?

Zit er nog garantie op de laptop? Dit voornamelijk, omdat de videokaart vervangen (als deze inderdaad stuk is) erg duur kan zijn of zelfs niet mogelijk zonder ook het moederboard te vervangen. Aan de data die je in je post noemt te zien, zit je nog binnen de 3 jaar oud en heb je volgens de wet (ongeacht wat de winkel zegt, maar kan een gezeur worden gelijk te krijgen) recht op garantie en eventueel vervanging.

Laatst bewerkt:
OOK ZOIETS GEZIEN, Maar daar is nog te vroeg voor om te beginnen

Ik wacht nog effen tot er betere ideeen zijn. Zo ga ik effen zoeken naar repair software's
om na te zien of andere oplossingen zijn.

http://www.youtube.com/watch?v=bnkQNmKauEc&feature=channel

zo was dit een link om zoiets met mijn laptop uit elkaar te halen.

AANPASSING OM 23H08
heb nvidia stuurprogram verwijderd, mijn opstart is al beter, beter nieuws later......
AANPASSING OM 23H25
NVIDIA Terug opnieuw willen installeren via site 'http://www.nvidia.com/Download/index5.aspx?lang=en-us' ---->
volgens volgende foto's gedownload

Vraagje ander beeldscherm op een laptop kan dat????(beeldschermen genoeg)
Garantie ga ik niet doen, want dan komen er zowiezo kosten voor dit of datte..

AANPASSING OM 23H36

heb nieuw update gedaan video kaart , terug zelfde probleem als voorgaande, strepen en trage opstart, enz...
Denk dat ik eens moet zoeken naar geheugen(memtest) of zoiets., als dat mee zit , dan zal de videokaart slecht zijn.

Bijlagen

• strepen.jpg
    strepen.jpg
    76,3 KB · Weergaven: 34
  • driver update 01.gif
    driver update 01.gif
    8,8 KB · Weergaven: 28
  • driver update 02.gif
    driver update 02.gif
    3,9 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
mem test windows memory diagnostic

zal voor morgen verder zijn, ga een nachtje zijn werk laten doen
(zie foto memtest01)
aanpassing 2010 05 01 9h03'
na een nachtje laten werken, met memtest is blijkbaar geheugenkaartjes ok, als ik het goed gedaan heb,wat voor mij wel wat chinees is.(zie foto memtest 02)

Bijlagen

• memtest01.jpg
    memtest01.jpg
    94,8 KB · Weergaven: 39
  • memtest 02.jpg
    memtest 02.jpg
    61,9 KB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt:
zal voor morgen verder zijn, ga een nachtje zijn werk laten doen
(zie foto memtest01)
aanpassing 2010 05 01 9h03'
na een nachtje laten werken, met memtest is blijkbaar geheugenkaartjes ok, als ik het goed gedaan heb,wat voor mij wel wat chinees is.(zie foto memtest 02)

En wat is eruit gekomen.???? Strepen door het beeld lijkt mij niet echt goed

PS: Ik denk dat het nog ongv 3 tot 5 uurtjes kan gaan duren

Is hij weleens oververhit geraakt??

Laatst bewerkt:
als video kaart kapot is, wat kan de prijs hiervan zijn,..

De laptop koste +/- 1400 euro toen,
als dat een video kaart onboard is, zal wel zo duur zijn als laptop zelf misschien

Of moet ik proberen zoals 'you tube' filmpje zelf, waar ik toch schrik van heb, om het te doen.

Ik heb videokaart stuurprogram weggewist, en terug werkt het normaal, misschien een goeie tip voor sommige

overhit van laptop, moet ik nog uitzoeken,hoe je dat teweten komt

Laatst bewerkt:
Openmaken kan geen kwaad wel de accu eruit halen. ik neem aan dat het aan de onderkant een luik open kan.??? ( Deksel )

eventueel stof verwijderen etc. Temps kan je meten met Everest ultimate of Corporate edition. IK gebruik Corporate edition

http://www.lavalys.com/support/downloads

Laatst bewerkt:
ben effen everest aan installeren, alles gaat wat traag

maar met watgeduld komt het erwel,
Alvast toch een bedankje voor de mensen die al geholpen heeft.

everest sensoren resultaat

na lang proberen notebook terug in windows gekregen

zie foto'everest'

Bijlagen

• everest.jpg
    everest.jpg
    22,3 KB · Weergaven: 29
Een mede lid heeft het succesvol toegepast, echter als je her en der op het internet leest is het maar een tijdelijke oplossing;
http://www.helpmij.nl/forum/showpost.php?p=3278438&postcount=7

Bekend probleem inderdaad, maar er is ook eenaantal betaalbare lange termijn oplossingen.

Allereerst heeft HP de garantietermijn van deze laptops verlengd, waardoor het mogelijk is gratis een nieuw moederbord met videochip te laten monteren. Meer info op de HP site

Daarnaast besttaat de mogelijkheid om in China (of via mij:D) een refurbished moederbord met videochip te kopen, die wel blijft werken, voor een paar tientjes

voorlopig al gezuiverd, maar das maar 1 minuut werk geweest

Lijkt dit wel voldoende om zo maar effen met de stofzuiger er over te gaan.

zie foto

mobile intel calistoga i945pm isdat mijne chip van video card(of niete ???)

Bijlagen

• notebook zuiveren01.jpg
    notebook zuiveren01.jpg
    42,3 KB · Weergaven: 48
  • notebook zuiveren02.jpg
    notebook zuiveren02.jpg
    39,9 KB · Weergaven: 33
  • notebook onderkant.jpg
    notebook onderkant.jpg
    47 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt:
Chipset: Intel GM965/PM965 Yes (Intel Crestline-GML GL960) staat er bij mij.

PS: Ik vrees dat je de laptop echt moet open maken om de stof goed weg tezuigen.

zit mijn photo de achterkant. Bij vrees ik dus dat de toetsenbord weggehaald moet worden

PS: Dit is geen HP

ActerkantLaptop.jpg

Laatst bewerkt:
ik laat nog wat weten, ben systeemherstel doen van 28/4/20010

na systeemherstel van +/- 4 minuut.

En zal mijn notebook misschien opendoen, maar wacht zelf nog effen met die grote werkings uren,
Al ik de onderkant van notebook kijk, lijk me die toch proper.
Maar schijn bedriegt misschien.

Zeker bedriegt, je kan zo niet zien of er stof in de rooster zit ( Metaal ) hiervan zal je wel van staan tekijken

Hier een foto die ik paar weken geleden heb gemaakt. Met de Fan verwijderd. Hierbij zie je dus een rooster waar dus ontzettend veel stof zat dus blokkeerde de luchtstroming

LaptopOpen.jpg

PS: Het forum wordt zo gesloten, omdat er een update komt hiervan helemaal, wel kunnen we dan nog op de chat

Laatst bewerkt:
voorlopig niet reageren, ga vandaag naar vriend.....

notebook uit elkaar halen, 4 ogen zijn meer waard voor niet zo'n handige harry's(als ik).

Nu blijkt dat ik als ik -/+ 450euro moet geven aan printplaat moederbord, en ook nog merkt dat battery snel afgaat,
om die 2 dinges te maken ,verteld men dat ik beter een nieuwe laptop kan kopen.

Dus zal later(misschien morgen) meer nieuws uit de bus komen.

laptop volledig open gehaald, zoals filmpje,videokaart gebakt,maar

zonder verdere resultaten. Nu na enkele dagen verder opgemerkt.
Eerst vooral windows vista volledig geupdate, defragmenteerd, en nog meer, dat ging allemaal met de vga stuurprogramma van windows, van moment dat ik de stuurprogramma installeer "geforce", is mijn notebook volledig vast, en moet ik me terug laten herstellen.

Nu winkel geweest(waar gekocht is), met direkt een antwoord klaar van 'dan moet je hp zelf contacteren en ze zullen U wel helpen' , dat ook zo gedaan en vanaf nu wacht ik op verdere resultaat wat me te doen staat.

Ik zal misschien een nieuwe vga kaart moeten laten steken, of te wel, een nieuwe moederbord, als dat het probleem is natuurlijk.

ps. bij openhalen van laptop, is er toch vernauwing geweest van ventilator waardoor de lucht inlaat minder in debiet doorgaat, waardoor alles wat warmer wordt, voor iemand die daar niet zo graag de notebook openhaald, zou een stofzuiger toch iets afdoen bij mijn weten.

Laatst bewerkt:
Video kaart defekt

Na zo'n enkele weken, ben ik wijzer geworden, videokaart defekt.
Nadelige is , videokaart is gesoldeerd op moederbord, wat is zelf niet kan vervangen, prijskaartje draait rond 300 a 400 euro om deze te repareren,
Om naar hp voor diagnose en postkosten, ben ik zo'n 60 euro kwijt,
Daarom laat ik deze notebook tot mijn spijt niet maken,

Systeem hier vindt ik voor iemand met gewoon inkomen, een dure kost dat notebooks met weinig gebruik al na zo'n
4 jaar moet begeven. Maar het is zo, we moeten er mee leren leven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan