hp pavilion dv9645 recovery partition verwijderd en geen cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

tigerset

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2008
Hallo,

Mijn laptop HP Pavilion dv9645 is enige tijd geleden gecrasht. Volgende de computer store waar ik hem heen heb gebracht lag het aan de harde schijf. Deze is vervangen, maar men heeft verzuimd om een recovery partitie aan te maken, welke wel door de fabrikant was meegeleverd (dus geen cd). Nu loop ik weer tegen problemen aan en heb contact opgenomen met de computer shop. Deze wil niks meer aan mijn computer doen, maar is ook NIET bereid om de door hun verwijderde recovery partitie te herstellen en/of een cd te leveren. Weet iemand of je Vista gewoon kunt downloaden en via mijn bestaande code een recovery partitie hiervan kan maken, zodat ik alsnog zelf een recovery partitie kan maken ?

Alvast bedankt van alle hulp....

Hoi...

Je kan gewoon vista installeren met een gedownloade of geleende cd,(wel dezelfde versie gebruiken dan)en je eigen key gebruiken.
Daarna alle drivers ophalen bij HP.Je hebt dan een gewoon werkende vista installatie(zonder een recovery)

DAnk voor je antwoord. Heb toch nog een vraagje. Ik moet dus een hele schone installatie doen. Kan niet vista downloaden en daar een recovery van maken? Heb problemen met de nividia driver en wil deze gewoon terugzetten naar HP driver. Meerdere malen geprobeerd, maar hij pakt het niet, dus wil dit via een recovery doen zodat alles verder op mijn laptop blijft staan....

Succes ermee...

Tipje:begin altijd eerst met het installeren van de chipset driver.Na een herstart kun je met andere drivers aan ge gang gaan.
Zet ook even deze drivers eerst op een cd.Dan heb je ze alvast.

Hoi Frank,

Ik weet nog niet helemaal hoe het hier werkt, dus misschien dat deze vraag wel niet hier hoort, maar probeer het toch. Ik krijg iedere keer problemen met het donwloaden van de nividea driver op mijn hp laptop. Ik kan alleen maar de standaard grey scale gebruiken. Zodra ik de juiste driver installeer kan ik mijn laptop nog wel opstarten, maar krijg alleen zwart scherm. Ik doe dan ee cold turkey en start hem vervolgens op in veilige modus. Daarin moet ik dan deze driver uitschakelen en dan start de laptop wel weer normaal op. Bij aankoop van de laptop heeft dit altijd gewerkt. In de computer shop werden ze boos dat ik een update had gedaan. Waarom een update als de huidige driver gewoon werkt, maar ik krijg niet hetzelfde resultaat als bij aankoop van de laptop. Ik moet toch gewoon kunnen updaten. Heb al overal op het internet gezocht naar het eventuele probleem. Er schijnen genoeg problemen met deze kaart te zijn, maar ik vind nergens een oplossing.

Gr.

Hoi....

De vista installatie was dus gelukt?

Heb jij op voorhand ook wel eens problemen gehad met je beeld?
Er schijnen wat problemen te zijn in de 6 en 9 serie van HP met betrekking tot de videochip.Te heet worden etc etc.Kan zijn dat dit ook bij jou van toepassing is??
Drivers van site nvidea geprobeerdt?

Hoi Frank,

Daar was ik al bang voor. De vista installatie is wel gelukt, maar bleef problemen houden met deze driver. Als ik gewoon de standaard gebruik zoals meegeleverd bij aankoop van de laptop, doet hij het wel even, maar bij gebruik van de driver van Nividea zelf dan blijf ik zwart beeld houden. Ik heb ook al gelezen dat voor deze series dit euvel veelvoudig voorkomt. is hier wat aan te doen. heb nl. begrepen dat deze op het mb is ingebouwd en bij vervanging dit geldt voor het gehele mb wat uiteraard niet echt een goedkope oplossing is. Kan ik bijna een nieuwe laptop voor komen, terwijl deze verder gewoon werkt... Hoop dat jij nog suggesties hebt... Alvast bedankt voor het meedenken...

Mijn probleem met vista is opgelost. Ik blijf alleen problemen houden met de grafische kaart GForce Nividea, maar goed .... we blijven zoeken. Ik wil deze topic dus graag sluiten, maar weet niet hoe ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan