HP Pavilion g7-2210ed hardware upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

NinoStienen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2015
Hee hallo,

Ik heb een HP Pavilion g7-2210ed,en deze runt max settings met alles.
Nou begin ik te merken dat nieuwe games steeds op un lagere qualiteit gespeeld moeten worden.
Ik wil graag meegaan in de tijd met deze laptop.
Dus wil ik graag wat aan de hardware upgraden,ik heb gelezen dat dit lastig is bij laptops maar wel mogelijk.
Wil hem liefste intern verbeteren maar extern kan ook.

Dit zit er nu in:

-intel i7-3632qm 2,20ghz 8cpu's processor
-8gb ram
-hitachi hts547575a9e384 750gb hardeschijf(geen idee of dit een ssd schijf is)
-amd radeon hd 7600m
-intel hd grafics 400
-Acpi x64 based
-intel moederbord

Heb er verstand van,maar nog nooit iets vervangen of in gebouwd.

Laatst bewerkt:
De bottleneck in dit systeem is de videokaart. Deze kun je niet upgraden want deze zit vastgesoldeerd op het moederbord. Zie de volgende foto:

mobo.jpg

Het enige wat je zou kunnen doen is de Hitatchi HDD vervangen door een SSD. Dit bevordert de game-prestaties niet maar maakt de laptop wel een stuk sneller in dagelijks gebruik.

Laptops zijn niet gemaakt om te upgraden.

echt? ik dacht dat er een video kaart in het moederbord zelf zat en eentje los van het moederbord.
omdat er een intel moederbord en videokaart inzit,maar ook een readeon.

Er zitten inderdaad ook 2 videokaarten in. De videokaart die ik aanwijs is de Radeon. Er zit ook nog een GPU op de processor zelf: de Intel HD grafische kaart. Zie de volgende foto:

cpu.jpg

Op de CPU Die zitten de rekenkernen. Daarnaast zit de GPU met daarin Execution Units (de rekenkernen van de GPU). Alleen is deze GPU niet krachtig genoeg voor vele games. Daardoor solderen merken zoals ASUS en HP een dedicated GPU op het moederbord om zo meer grafische prestaties te kunnen bieden.

Oh oke,

Dus de grafice kaarten zijn niet te vervangen? ook niet als ik eventueel het moederbord vervang? Weet niet of dit kan

Welke componenten kan ik wel vervangen?

Moederbord vervangen is geen optie, omdat die specifiek worden gefabriceerd in een vorm die past in die specifieke behuizing. Ook werken moederborden in laptops niet volgens een internationale standaard. Daarnaast is de koeling ook niet gemaakt voor een zwaardere videokaart.

Het enige wat je zult kunnen vervangen is de harde schijf, het scherm en het RAM-geheugen. Dit zijn universele componenten die volgens een universele standaard werken.

Ik sluit mij aan bij bassie: Laptop upgraden gaan niet lukken. Als je beter wil zal je een andere laptop moeten kopen.

Laptops zijn nu eenmaal niet zo gemakkelijk aan te passen als een desktop :(

Dan ga k uns kijken of ik die kan upgraden,en stel ik vervang de harde schijf...moet ik dan eerst de c schijf ergens op kopieren of hoe gaar dat?

Je kunt de harde schijf klonen, of er voor kiezen om Windows opnieuw te installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan