HP pavilion LCD met strepen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JantjeP7

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 sep 2012
Berichten
3
Notebook HP pavilion DV9600

Bij opstarten beeld zwart met grijze horizontale strepen
Als notebook even aan staat: een ongeveer vierkant vlak met cyaan verticale strepen.

Na een eerdere poging vanuit koude toestand gebeurde er meer.
Zelfde opstart als boven, en na enkele minuten een automatische herstart, Windows opstartscherm komt even in beeld, daarna scrollt er een flinke lap tekst met errors? voorbij, en een zwart scherm.

Na handmatige herstart weer als bovenste cyclus, en met blijvende cyaanstrepen.

Wat heb ik geprobeerd:
Nieuwe inverter geplaatst, geen resultaat.
Externe monitor via HDMI aangesloten, geen beeld.
Scherm bewegen geeft geen verandering.

LCD lijkt in orde omdat er wel even het Windows scherm was.

Heeft er iemand een idee?

Groeten,
Jan
 
Mhh niet lekker.

Troubleshooter HP. Klik

Probeer de toetscombinatie Fn+F 5, 6, 7, 8, de helderheid te vergroten is. Vermoedelijk hardware. Nog garantie erop. Rap terug naar de winkel. :confused:
 
Bedankt voor je reactie.

Nee, helaas geen garantie meer.

De HP pagina had ik al gezien.

Vandaag videokabel vervangen, probleem blijft.

Youtube filmpjes bekeken, van het hersolderen van de grafische processor, omdat deze nog wel eens los willen raken door oververhitting, bij een vervuilde ventilator.
Het ziet er nogal grof uit, om de processor tot 220 tot 300 graden op te stoken, en vind het te spannend om daar aan te beginnen met een notebook van een collega.
Als het mijn eigen PC was zou ik het waarschijnlijk wel willen proberen.

Groeten,
Jan
 
Nee dat zou ik ook niet doen. Ziet er niet roosklurig uit. Oude laptop kennelijk en versleten werk, iedere dag volop in gebruikt enz enz..:eek:
 
Hallo

"HP pavilion DV9600"

Dit model , en met deze symtomen , 99,9% zekerheid , een gedeeltelijk v/h motherboard losgekomen g.p.u./chipset.

Meestal zijn deze ook nog eens gelijmd d.m.v. keramische lijm.

Tot op heden heb ik deze "gelijmd" nog niet definitief kunnen "reflowen".

Het regelmatig eens stofvrij maken had dit kunnen voorkomen.

In de meeste gevallen is dit slechts zo'n 5 min werk.

Hoe je dit snel/eenvoudig kunt doen :

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/616055-ventilator-probleem?highlight=laptop+zuiver+maken

Peter
 
Ik heb het moederbord nog verwijderd, en dikke plukken stof uit de ventilator openingen gehaald.
Niet dat ik verwacht had dat het nu beter zou gaan, maar het probleem is nog niet opgelost.
Temperatuur regeling werkt wel zoals het hoort, want de ventilator stopt nu regelmatig, terwijl deze eerst continu op hoog toeren draaide.

Jan
 
Hallo

"Ik heb het moederbord nog verwijderd, en dikke plukken stof uit de ventilator openingen gehaald."

Dit bevestigd slechts wat ik reeds heb aangehaald in #5

Mits het motherboard reeds is gedemonteerd , zou je kunnen overwegen om een "reflow" te laten uitvoeren door een lokale kennis.

Veel werk is dit nu niet , mits het volledige demoteerwerk reeds door u is uitgevoerd.

Temperatuur controle , reflowliquid en de nodige ervaring zijn de basis eisen.

Laat dit dus zeker uitvoeren door iemand die dit reeds eerder heeft gedaan.

Zoals reeds eerder vermeld ....

Persoonlijk ben ik er nog niet in geslaagd om dit model definitief te herstellen.

De fout "defekt" komt terug na enkele maanden.

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan