HP Pavilion m7580.nl UAA Audio problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Khoneini

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2008
Hallo allemaal,

Deze vraag zal hier ongetwijfeld eerder gesteld zijn en heb echt alle 'workarounds' die op internet te vinden zijn geprobeerd maar kom er gewoon niet meer uit. Ik hebt het volgende probleem:

Ik probeer de onboard Audio van een HP Pavilion m7580.nl aa nde praat te krijgen. Op het moment dat ik de Audio driver heb gedownload en deze wil installeren begint die meteen te zeuren over een UAA driver van Microsoft die hij mist. Nu heb je 2 versies van deze UAA namelijk versie 1.0 en 1.0a ik heb ze beiden geinstalleerd maar hij weigert gewoon volledig!! Op het moment dat ik 1.0 heb geinstalleerd kom ik wel in de setup van Realtek echter geeft hij dan de melding: Microsoft bus driver should be loaded in your system before installing Realtek high definition audio driver.

Heb ook al geprobeerd om de UAA device in Apparaatbeheer uit te schakelen te verwijderen en dan de Realtek driver te installeren maar nogsteeds geen audio apparaat in Apparaatbeheer ook heb ik de nieuwste driver van Realtek High Definition Audio gedownload van de Realtek site en deze kon ik zo installeren(schijnt dat UAA daar al bij inzit) maar ook als deze is geinstalleerd heb ik geen audio apparaat in Apparaatbeheer en ook geen geluid.

WIE O WIE helpt mij! Alvast bedankt!

HP Driver pagina:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=228&lc=nl&dlc=nl&cc=nl&lang=nl&product=3223159

Gegevens PC:
HP: Pavilion m7580.nl
Videokaart: Point of View GT210 + HDMI
Geheugen: 1GB
Moederbord: Asus P5LP-LE

Ben momenteen een SP2 versie van Windows XP Media Center erop aan het zetten kijken of dit uitkomst bied!

Laatst bewerkt:
Installatie van Windows MCE SP2 heeft verder geen uitkomst geboden helaas helaas heb besloten om een los PCI geluidskaartje te plaatsen voor het geluid en de onboard uitgeschakeld in de BIOS. Ik laat het topic verder als onopgelost staan voor als iemand eventueel nog een oplossing weet!

Alvast bedankt

Kun je niet via apparaatbeheer zoeken naar drivers op windows update?

Meestal vind hij dat wel updates en driver hiervoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan