HP Pavilion mx70 Formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Superspinnie

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2002
HP Pavilion 431.nl Formateren

Hoi,

Ik heb hier een PC (HP Pavilion 431.nl), die ik wil formateren. Echter als ik de pc aanzet komt er eerst een grijs scherm met het Logo van HP en dan word gewoon windows direct opgestart...ik kan dus met geen mogelijkheid in de bios komen of mn opstart cd gebruiken. hij gaat gewoon door met opstarten van XP. Als ik de cd van windows xp in de cddrive doe, en hem opnieuw opstart moet hij automatisch de setup opstarten. Dit gebeurt niet, hij gaat gewoon door met opstarten.

wat moet ik doen om hem toch te kunnen formateren?

Greetz vinnie

Laatst bewerkt:
Hey,

Start met CDROM op, probeer dan is de hele tijd onder opstarten op je spatie balk te drukken..volgens mij boot ie dan wel van CD.
Zo niet dan even je BIOS checken of hij als eerste van CDROM boot..
Veel succes ermee!!

Geplaatst door Metink
Hey,

Start met CDROM op, probeer dan is de hele tijd onder opstarten op je spatie balk te drukken..volgens mij boot ie dan wel van CD.
Zo niet dan even je BIOS checken of hij als eerste van CDROM boot..
Veel succes ermee!!

Heb je wel gelezen wat ie schreef?

Echter als ik de pc aanzet komt er eerst een grijs scherm met het Logo van HP en dan word gewoon windows direct opgestart...ik kan dus met geen mogelijkheid in de bios komen of mn opstart cd gebruiken. hij gaat gewoon door met opstarten van XP.

@ topicstarter:

Druk es snel als je dat logo ziet, op F10 of DEL.

ej meastro, je link werkt niet.

Ik heb geprobeert wat muurhond zei, maar ik kwam toen uit bij HP systeem herstellen. dit is echter niet wat ik wil. ik wil gewoon alles formateren en XP van mn eigen xp cdrom erop zetten...

Greetz vinnie

de tip van Metink (over de spatiebalk) werkt ook niet.
Nog iemand anders? mn doel is dus om alles gewoon te formateren via mijn opstart CD Rom in dos. en daarna gewoon XP HE op de pc te instaleren.

Greetz Vincent

Geplaatst door Superspinnie

Ik heb geprobeert wat muurhond zei, maar ik kwam toen uit bij HP systeem herstellen. dit is echter niet wat ik wil. ik wil gewoon alles formateren en XP van mn eigen xp cdrom erop zetten...

Greetz vinnie

Werkt wel hoor. Duurt ff een paar seconden.

Greetz vinnie

Link werkt wel, laadt alleen niet zo snel, maar het zou f1 of f2 moeten zijn, zoals ik al schreef.

Hoi,

Het is me nu gelukt om XP gewoon van mijn eigen XP CD te instaleren. Nou is dat klaar. Nu een ander probleem: Ik ben de drivers nodig van de Videokaart en de geluidskaart. Er zit geen cdrom bij waar de orginele drivers opstaan. Hoe kom ik nou toch aan de goede drivers voor mijn HP Pavilion 431.nl??

Greetz Vinnie

Het was natuurlijk heel handig geweest als je, voordat opnieuw ging installeren, eerst in het oude apparaatbeheer gekeken had welke video- en geluidskaart er in zit.
Download nu eerst Everest Home Edition om achter het merk en type van beide kaarten te komen.

Geplaatst door maestro12
Het was natuurlijk heel handig geweest als je, voordat opnieuw ging installeren, eerst in het oude apparaatbeheer gekeken had welke video- en geluidskaart er in zit.
Download nu eerst Everest Home Edition om achter het merk en type van beide kaarten te komen.

''HP Pavilion 431.nl met een AMD Athlon XP-1800 processor, NVIDIA GeForce2 32 MB videogeheugen, 256 MB DDR-geheugen, harde schijf van 40 GB en een cd-rw- en dvd-speler''.

http://www.hp.nl/pers/presrel.php?id=hpa20401

Een nVidia Geforce2 dus. :)

Hoi,

De videokaart driver heb ik nu dus... Heel erg bedankt:) nu de geluidskaart driver nog:) en trouwens maestro, de link die je me gaf gaat naar de officiele HP site. deze site geeft alleen driver updates uit. ik moet gewoon de orginele drivers hebben...ik zag bij die lijst ook geen geluidskaart driver staan...ik moet dus eigenlijk een site hebben waarop staat welk merk geluidskaart er in de HP PC zit en welke driver ik daarvoor nodig ben.

Greetz vinnie

Hoi,

De videokaart driver heb ik nu dus... Heel erg bedankt:) nu de geluidskaart driver nog:) en trouwens maestro, de link die je me gaf gaat naar de officiele HP site. deze site geeft alleen driver updates uit. ik moet gewoon de orginele drivers hebben...ik zag bij die lijst ook geen geluidskaart driver staan...ik moet dus eigenlijk een site hebben waarop staat welk merk geluidskaart er in de HP PC zit en welke driver ik daarvoor nodig ben.

Greetz vinnie

Hiervoor is zojuist een programma gegeven. Niet te snel de reacties lezen he. ;)

ik heb het programma al geinstaleerd (dat heette trouwens Aida32) maar volgens mij komt het op hetzelfde neer...ik kon in dat programma niet echt vinden waar ik onder moest kijken... kunnen jullie mij ook vertellen onder welk kopje ik moet kijken in dat programma?

Greetz Vinnie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan