HP Pavilion ZV5133EA laptop ziet geen HDD

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingecv

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2011
Goede middag

in de hoop dat jullie me kunnen helpen.

ik heb een laptop ZV5133EA (van de ZV5000 serie) en die ziet zijn harde schijf niet.
Nu dacht ik dat het twee dingen konden zijn:
- harde schijf kapot
- aansluiting naar harde schijf kapot

Vraag: gebeurd dat vaak?

Dan nu een andere vraag... ik kan via de herstel cds een externe harde schijf installeren. Echter zodra de schijf is geformateerd en daarna de files erop staan, ziet daarna de laptop deze harde schijf niet meer. krijg ik een error code op.

is het dan wijs een andere harde schijf te proberen? (die harde schijf heb ik vroeger nooit problemen mee gehad, werkte altijd goed en nu ook als ik via mijn andere laptop bekijk). of zal het nooit kunnen werken via een externe harde schijf.
of moet ik de harde schijf formateren als FAT32 ipv NTFS wat die normaal doet via de herstelcd?

of moet ik de bios updaten? zo ja, hoe doe ik dat?

een hoop vragen, ik hoop dat jullie losbranden met adviezen hoe ik de laptop goedkoop toch nog kan gebruiken. hij is voor de rest namelijk in goede staat.

alvast bedankt
inge

Wat voor error code krijg je?
Is het een oude laptop?
Heeft de harde schijf het wel gedaan? Dan is een BIOS update waarschijnlijk niet nodig.
Aansluiting naar harde schijf kapot zou ook kunnen, heb je al nagekeken of de kabels goed zitten aangesloten?
Het meest voorkomende probleem met harde schijven die stuk zijn is een soort tikkend geluid in de hdd. (http://www.thinkwiki.org/wiki/Problem_with_hard_drive_clicking)
Via een externe hdd kunnen somigge laptops wel ondersteunen en somigge niet. Als je via de bios de bootorder/bootsequense kunt nakijken en er staat iets van USB boot tussen kun je de externe hdd booten. Het kan soms nog wel lastig zijn om het zo te configureren en installeren om het via de externe hdd bootable te krijgen.
Als je eerst Fat32 gebruikt hebt zou ik het op Fat32 houden, als je NTFS gebruikt hebt zou ik NTFS houden. Welk besturingssysteem gebruik je? Xp Home, Pro, etc Win7 basic, ultimate, etc ?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan