HP pc/ Win XP installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

sadhinoch

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2003
een kennis van mij heeft een nieuwe HP pc gekocht waar win XP home op geinstalleerd is met uiteraard de productcode maar er zit geen cd rom van win xp bij.
hoe moet je win xp dan weer installeren als dat nodig mocht zijn.
bvd voor de reacties

Je hebt recht op de cd van windows xp. Dus ik zou terug gaan naar de winkel waar die gekocht is en om de bij behorende cd van xp vragen. Anders als er wat mis zou gaan kun je op geen enkele manier opnieuw installeren.

Normaal levert HP er een recovery-cd (rescue )bij.
Daarmee kun je het systeem terug zetten in de staat waarin je hem gekocht hebt. En daar staat dus XP op en andere software/drivers.
Dus de orginele Windows XP-CD wordt niet meegeleverd.

Recovery

Tegen dat probleem liep ik ook aan. Er wordt nl. geen cd o.i.d. meegeleverd door onze 'vrienden' van HP.
Er blijkt op de harde schijf een aparte herstelpartitie te staan die je kan benaderen door bij het opstarten (naar ik meen) F8 in te drukken. Het (wel bijgeleverde) instructieboekje geeft meer duidelijkheid.

Geplaatst door humpe
Je hebt recht op de cd van windows xp. Dus ik zou terug gaan naar de winkel waar die gekocht is en om de bij behorende cd van xp vragen. Anders als er wat mis zou gaan kun je op geen enkele manier opnieuw installeren.

Jammer, maar je hebt geen recht op de CD. Het enigste wat je koopt is een licentie om XP te mogen gebruiken. Voor een CD versie zal je moeten bijbetalen.
Overigens de meeste fabrikanten die XP op een herstel partitie leveren, bieden meestal ook de mogelijkheid om via een tooltje die partitie op cd te branden zodat je bij een eventuel harddiskcrash toch nog de beschikking over XP hebt. (je kan natuurlijk ook zelf aan de slag gaan met Ghost o.i.d.)

Sinds de invoering van Windows XP heeft HP ervoor gekozen om GEEN recovery CD meer mee te leveren, maar een partitie met daarop het recovery deel op de harde schijf te zetten.
Zodra het blauwe scherm verschijnt even op F10 drukken et voila.
Je kan wel een recovery CD bestellen bij HP, maar uit m'n hoofd komt dat neer op € 35.00 (de afzetters... :mad: ).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan