HP PCS 2105 Print geen plaatjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

arievanloo

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2007
Ik draai op windows 7 en gebruik al jaren de HP PSC 2105.
Laatste tijd kan ik geen plaatjes meer geprint krijgen.
print wel gekleurde tekst, maar zo gauw als er een jpg-tje doorheen moet gebeurt er niets, slaat het gewoon over.
Heb de printer al ge-deinstalleerd en opnieuw ge-installeerd, wodt door W7 zelf gewoon gevonden, maar dat helpt niet.
Als ik nu een brief met logo heb, dan lunt het wel op een andere printer, maar dat vergeet ik soms en dan komt alleen de brief uit de PSC2105, dan maak ik de tekst wit en print dan het logo via de andere printer.
Dat is toch geen dedoe?
Wie heeft hier een oplossing voor?

Groeten:)

Melding kan wel completer:
a. Vanuit welk programma print je? Microsoft Word, Acrobat Reader, ...
b. Als je een plaatje 'los' opent (bijv. in mspaint.exe) en je print van daar, komt het dan wel op papier?
c. Als je het document met de plaatjes omzet naar PDF en je print het PDF bestand af, komen de plaatjes dan wel op papier?

Tijs.

Sorry, volkomen gelijk. Mea Culpa.
Ik print normaal het meeste vanuit Word, doet het niet
Ik heb geprobeerd uit MSPAINT te printen, doet het niet.
In beide gevallen wordt gewoon dat stukje overgeslagen, gaat er heel snel voorbij naar de tekst, ik had een brief met een logo erboven
Echter heb ik een pdf-je gemaakt en doet het wel.
Misterie wordt misschien alleen maar groter.

Arie

Geeft mij het idee dat de printvoorkeuren niet deugen, zeker vanwege dat het vanuit mspaint.exe ook niet lukt.
Ik denk hierbij aan rastering, maar het kan nog meer zijn.

Wat je moet doen is schermafdrukken bijvoegen van alle printvoorkeuren.
Start -> Apparaten en printers -> rechtsklik op de printer en kies Voorkeursinstellingen voor afdrukken
Alle tabbladen die dan getoond worden.

Tijs.

HP PSC Printer

Ik zag niet hoe je in snel reageren een file kon bijsluiten.
In elk geval bedankt, dat je me helpen wilt.
Hierbij 5 schermafdrukkenSCHERM1.jpgSCHERM2.jpgSCHERM3.jpgSCHERM4.jpgSCHERM5.jpg
IK HOOP, DAT ZE TE LEZEN ZIJN.

Arie

Ik zie in die voorkeursinstellingen niets wat met (de manier van) afdrukken van plaatjes te maken heeft.
Enige plek die ik me nog kan voorstellen is dan iets in het tabblad Apparaatinstellingen bij de Eigenschappen van de printer:
Start -> Apparaten en printers -> rechtsklik op de printer, en kiezen voor "Eigenschappen van printer" -> tabblad Apparaatinstellingen.
Misschien kun je daar nog een schermafdruk van posten? Indien er 'sub-instellingen' zijn die met een knop te bereiken zijn op dat tabblad, daar dan ook een schermafdruk van bij doen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Printer HP 2105 print geen plaatjes

Hallo, ik was even een weekje weg.
Bedankt voor de reactie.
Hierbij weer de nodige schermafdrukken.
Hoop, dat hier iets is uit te halen.
Voor mij wordt het abacadabra.

Groeten
Arie

Bijlagen

• printer1.jpg
    printer1.jpg
    79,5 KB · Weergaven: 59
  • printer.jpg
    printer.jpg
    64,3 KB · Weergaven: 72
  • printer2.jpg
    printer2.jpg
    57,6 KB · Weergaven: 63
  • printer3.jpg
    printer3.jpg
    74,6 KB · Weergaven: 47
  • printer5.jpg
    printer5.jpg
    75 KB · Weergaven: 51
  • printer4.jpg
    printer4.jpg
    66,6 KB · Weergaven: 53
Dat zijn niet de schermafdrukken die ik bedoelde.
Zie hier, in het eerste stuk en dan de instellingen op tabblad Device settings / Apparaatinstellingen

Tijs.

Verder zou het kunnen zijn dat je in de HP instellingen iets hebt ingesteld voor inktbesparing, dus dat daarom plaatjes niet worden afgedrukt. Dus iets in de sfeer van "Proof print" of "Draft print" of iets dergelijks, zodat je alleen de layout ziet, maar de plaatjes achterwege blijven.

Misschien geeft het Fix-it programma op deze pagina wat duidelijkheid over foutmeldingen die jij niet ziet maar die er wel zijn (geweest) m.b.t. afdrukken.

Verder: Hoeveel intern geheugen heeft jouw pc/laptop?
Zou bijv. kunnen dat er teveel geheugen wordt gevraagd bij het afdrukken van plaatjes door de driver van HP. Probeer verder zoveel mogelijk programma's gesloten te hebben zodra je weer een poging doet een plaatje af te drukken.

En is de versie Windows 7 bijgeleverd/voorgeïnstalleerd bij je pc/laptop?

Het is allemaal wat koffiedik kijken met jouw probleem. :( Een forum heeft zo zijn beperkingen m.b.t. wat we kunnen zien en meemaken m.b.t. gemelde problemen van anderen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Prnter HP PSC 2105

Goedemorgen.
Op het FIXIT gebeuren kon ik niets vinden, wel handig overigens om te weten.
Schermafdrukken gemaakt en gaan hierbij.
Ik snap, dat er op een gegeven moment een einde komt aan het oplossingsvermogen en daarom, als het nu niet lukt, ga ik maar sparen voor een neiwue printer.
Zeer bedankt voor je tijd.
Windows 7 is voorge-insttalleerd, printer deed het altijd wel, PC is van 2009 Medion.
Weet even niet goed, waar ik intern geheugen kan vinden, maar alle programma's sluiten alvorens te printen helpt ook niet.

Nogmaals mijn dank.

Arie

Bijlagen

• scherm1.jpg
    scherm1.jpg
    61 KB · Weergaven: 62
  • scherm2.jpg
    scherm2.jpg
    56,1 KB · Weergaven: 62
  • scherm3.jpg
    scherm3.jpg
    64,7 KB · Weergaven: 59
  • scherm4.jpg
    scherm4.jpg
    74,5 KB · Weergaven: 55
  • scherm5.jpg
    scherm5.jpg
    90,6 KB · Weergaven: 51
  • scherm6.jpg
    scherm6.jpg
    93,6 KB · Weergaven: 51
  • scherm7.jpg
    scherm7.jpg
    51,9 KB · Weergaven: 46
Ik zie in je schermafdrukken geen directe aanknopingspunten.

Probeer nog 2 dingen:
Winprint met RAW ipv het hp-ding (afdruk 4)
Zet af " geavanceerde afdrukfuncties gebruiken" (afdruk 3)

Tijs.

Laatst bewerkt:
Alles geprobeerd en ten einde raad maar eens het stuurprogramma van een deskjet 3050 gebruikt en zowaar, alles print nu.
Alleen: Er komt, voordat je gaat printen een leeg vel uit, met alleen 1 regel: GET /DevMgmt/DiscoveryTree.xml HTTP/1.1

Misschien is daar nog een oplossing voor te bedenken?

Toch wel een interessante zaak lijkt mij.

Groeten maar weer.

Arie

Oplossing daarvoor staat hier (in het Engels). (Grotendeels) zelfde instructie staat hier.

Tijs.

Laatst bewerkt:
scherm.jpgAls laatste: Ik ga een nieuwe printer kopen.
Ik heb gedaan, wat op alle sites wordt geadviseerd, namelijk een PCL6 universele Printerdriver geinstalleerd op mijn HP PSC 2105 en daar kon ik de statusmelding uitzetten, maar het kreng blijft deze printen.
Dus een beetje moedeloos heb ik nu maar een besluit genomen.
Bedankt voor alle moeite.

Arie

PSC printer 2105 print geen plaatjes

Hallo Tijs.
Nog even een laatste:
Misschien kun je er anderen mee helpen:
Ik kreeg het volgende antwoord van HP Community (wie dat ook maar mogen zijn):

Well this printer uses plug and play drivers (PnP) drivers developed by Windows for our legacy printers. What I want you to first do is uninstall the printer's software from the computer after removing the USB cord. Make sure that all software and copies of the printer are gone from Devices and Printer, Device Manager, and Programs and Features. Restart your computer, and when the machine is back on plug in the USB cord and let the drivers automatically reinstall.

If that does not work try this document for an alternate driver installation :

http://h30434.www3.hp.com/t5/Printer-All-in-One-Software-Drivers-e-g-Windows-8/How-to-Assign-Alterna...

Ik heb de driver HP Deskjet 450 geinstallerd, zoals geadviseerd op de webpagina hierboven en het werkt, dus voor mij opgelost.
Nogmaals bedankt.

Arie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan