HP photosmart 7350

Status
Niet open voor verdere reacties.

beertje

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2000
Berichten
491
Ik heb gisteren een HP photosmart 7350 gekocht.
Nu wil ik hem aansluiten via USB naar mijn XP machine.
NU wil het geval dat hij niet wil printen.
Hij geeft telkens aan dat de verbinding verbroken is.
en de melding "er kan geen tweerichtings communicatie met het apparaat tot stand worden gebracht"
Maar als ik de usb stekker eruit haal hoor je wel een geluidje uit de boxen komen
Heb al een nieuwe USB kabel gekocht.
Heb een P4 1500 Mhz met 512 geheugen.
Weet iemand hier een oplossing voor???

Mijn dank is groot

Beertje
 
hoe heb je het gedaan ? eerst drivers en software installeren, dan de printer aansluiten!
 
ja precies zoals ze hebben aangegeven.
heb eerst de cd geinstalleerd met drivers en software en toen ze aangaven heb ik de USB stekker achterin mijn pc gestokken.
 
ik heb voor je gekeken op google wat het probleem zou kunnen zijn, usb poort is enabled dat is zeker anders zou je niets horen,bij het inschakelen. ik zou toch even alle software, van de printer even verwijderen, dan kijken of de printer zonder drivers gelijk wordt gezien door windows. als je hem aansluit!
 
Kan het kloppen dat je ook een USB modem o.i.d. gebruikt? Andere apparaten anders?
 
ik heb de printer software verwijderd en de pc opnieuw opgestart.
USB kabel erin, en hij erkent hem meteen als de HP7350.
Dan gaat hij verder met de software installeren.

Eenmaal klaar met installeren krijg ik de kans om een testpagina af te laten drukken, maar meteen krijg ik te zien dat de verbingding verbroken is.

Er zitten verder geen USB apparaten op aangesloten.
 
Rare vraag, maar 't is wel de goeie kabel?
The 7350 is a well built model with great specifications. It has two USB ports – one for connecting to a PC and another for attaching HP-only cameras.

http://www.pcadvisor.co.uk/index.cfm?go=hardware.view&product=1237

Wellicht zegt dit je iets:
The installation of some external devices can leave entries in the WIN.INI or SYSTEM.INI file that can cause installation, communication, and printing conflicts with HP Photosmart printers. Additional symptoms may include unreadable printing, blank pages, or pages with symbols printed on them. Several possible error messages include:
Two-way communication cannot be established
Printer out of paper
Printer not responding
Error writing to LPT1/USB/DOT4
General Protection Faults (GPF) or illegal operation errors
The computer has lost communication with the printer
The actual solutions to different issues may include, but not be limited to, disabling the command line, uninstalling the conflicting software, or reinstalling the printer driver. For details on how to edit the WIN.INI or SYSTEM.INI files, see document HP Photosmart Printers - WIN.INI and SYSTEM.INI Device Entries that may Cause Conflicts.
 
heb gisteren bij die printer een USB kabel gekocht.
Op de verpakking stond USB 2.0, maar dat moet volgens mij niets uitmaken.
Maar voor de zekerheid toch vanmiddag maar een gewone USB kabel gekocht.
Maar doet precies hetzelfde.

Ik heb gelezen wat je gestuurd hebt (mijn engels is niet zo goed), maar wat moet ik nu daarmee doen?
 
Kort door de bocht bedoelde ik met eerste quote te zeggen dat je wellicht de andere uit/ingang van de printer moet pakken, omdat deze ook een poort bevat voor camera's. Even los van het soort kabel dus.

De tweede quote komt uit troubleshootingissue van HP zèlf; er wordt aangegeven dat er misschien verwijzingen in genoemde systeembestanden staan van andere/ voorgaande randapparatuur, en die verwijzingen zouden dan de foutmeldingen kunnen geven zoals opgesomd in het rijtje (de eerste betreft jouw foutmelding). Als genoemde oplossing wordt er een algemeen antwoord gegeven: de confliicterende software verwijderen, de regels in de genoemde systeembestanden aanpassen (gaat mij boven m'n pet) en er wordt doodleuk verwezen naar:"see document HP Photosmart Printers - WIN.INI and SYSTEM.INI Device Entries that may Cause Conflicts."

Zegt het je al iets?
 
Ik heb hem op de goede uit/ingang zitten.
Gewoon achter de printer, en inderdaad die ervoor ziet is voor een camera.
En dat er verwijzingen zijn naar andere/voorgaande rand apparatuur lijkt mijn sterk.
Ik heb gewoon heel xp opnieuw geinstalleerd, en toen meteen die printer.
Ik heb hem net zelfs op een Win98 machine aangesloten.
Maar precies hetzelfde......
Wat raad je me nu aan om te doen?
 
Aandacht blijven vragen voor het probleem, en mijn reactie even vergeten, want daar zit klaarblijkelijk niet de oplossing. Jammer. Er staat nog dat je de drivers nog 'ns kunt herinstalleren...
Verder zou het ook kunnen liggen aan instellingen binnen windows zèlf- en daar weet ik zo snel niet waar te zoeken, sorry.
 
ps . wel printer loskoppelen tijdens instal update en na vraag aansluiten weer aankoppelen.

Han
 
ik heb die gisteren al gedownload van die site.
Maar mocht niet baten.
Maar het is nu opgelost !!!!(gelukkig)
Ik kreeg ook constant een melding op het schermpje van de printer dat ik de fotolade moest uitschakelen.
Simpel door het schuifje naar je toe te trekken.
Maar die foutmelding bleef maar komen.
Als je die schuif naar je toe trekt moet er binnenin de printer een pinnetje naar beneden gaan, en dat deed hij dus niet.
Nu ben ik terug gegaan naar de winkel en heb een andere printer gekregen.
Software geinstalleerd en hij werkte meteen.
dus er zal wel iets meer aan de hand geweest zijn.
Maar het is gelukkig opgelost.

Iedereen bedankt voor de reactie

Beertje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan