HP photosmart b110 en windows 7 64 bit

Status
Niet open voor verdere reacties.

VWigchert

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 apr 2012
Hallo,
Ik heb onlangs een nieuwe laptop aangeschaft en getracht deze aan te sluiten op mijn (tot dan toe) prima werkende printer. Ze krijgen geen draadloze verbinding met elkaar! HELP!

Even kort wat gegevens:
Printer: HP photosmart b110 e all in one wireless
Laptop: toshiba windows 7 64 bit home premium
Netwerk: via router UPC, WPA2 beveiligd

Probleem: mijn printer heeft verbinding met het netwerk, testrapport prima in orde alles ok, ip adres klopt etc etc. Mijn laptop heeft ook verbinding, firewall heb ik niet, alleen avast antivirus die ik al even heb uitgeschakelt waarna ik het opnieuw heb geprobeerd.Werkte nog niet. USB aangesloten, printer op laptop direct verbinding, niks aan de hand. Ik krijg alleen de wireless verbinding niet op gang! Hoe kan dat? Oh ja, ook al een update (kritische update van hp voor windows 7 64 bit) geinstalleerd, hielp ook niet. Voor de duidelijkheid, de printer deed het wel op de oude laptop wireless, alleen niet op de nieuwe...

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen?
Gr Vivian

Hallo,

Doe dit even:

Start>apparaten & printers>Rechtermuisknop>Printer toevoegen>Netwerkprinter>zoeken en de printer zou moeten verschijnen en even installeren. Mocht dit werken draai even de CD en doe dan USB naar Draadloos..

Laatst bewerkt:
Hallo Vivian. Die witte kabel die achter in je computer en printer steekt, dus de USB aansluiting zit er nog in neem ik aan. Die moet je als alles is geinstalleerd loskoppelen en dan naar draadloos gaan. Op je printer zit een schermpje, welke je moet gaan bedienen. Je router heeft een wachtwoord. Die moet je wel weten. Dan kun je met dat schermpje je wachtwoord ingeven en de printer contacten met je router. Kom je er niet uit ga dan eens hier naar toe.

http://www.hp.com/global/nl/nl/wireless/index.html?jumpid=ex_r11400_go_wpc-sash-elp_nl-nl

Zelfde probleem, alleen router tele2

Hoi,
Ik heb hetzelfde probleem, althans het lijkt erop.
Printer HP Photosmart b110, windows vista, router/wifi modem tele2:
Probleem:
Ik heb alles aangesloten, alles werkt (netwerk gevonden via scherm op printer, sleutel in gevoerd, mac code toegevoegd aan modem)
Geprint via draadloos, het werkt(e).... Totdat ik alles uit heb gezet, en weer opnieuw op wilde starten.
Laptop, heeft geen probleem met netwerk, maar printer wel. De printer herkent het netwerk wel, maar ik krijg het niet meer toegevoegd. Wat kan ik er aan doen?
De Mac code staat nog steeds op de router/modem, de sleutel is niet verandert, en via usb kabel kan ik wel printen..... Hiervoor heb ik geen draadloos modem gekocht!
Weet iemand iets, ik kan bij hp niet iets vinden wat mij helpt.

Bij voorbaat dank,

Groet
Erick

Hallo Topfloor. Hier kun je wellicht alle informatie uithalen die je wenst.

Veel lees werk maar dan heb je ook wat. Ik hoop dat je hier voldoende aan hebt. ;)

klik hier

En hier nog een PDF document met heel veel informatie (Nederlands). Klik hier.

reactie op mana mana

Hoi,
Helaas heb ik dat alles al geprobeerd.....
Dit is overigens al het tweede model, de vorige ging stuk en is door hp kosteloos vervangen, waarvoor dank aan HP

De vorige heb ik uiteindelijk maar alleen als usb printer gebruikt....

Erick

Hallo Topfloor het moet kunnen dit is een vergelijkbaar product en werkt precies zoals het moet met alle draadloze printer van HP. Ook voor die van jou.

Eers alles installeren met de kabel aangesloten.

Het probleem ligt in het feit dat je die draad die in de printer zit en in je computer zit moet verwijderen als je op je router verder wilt gaan. Dus die kabel moet eruit zeg maar om naar je router te kunnen gaan. het handige van dit filmpje. Je kunt dit op je gemak bekijken door op pauze te klikken en deze stap voor stap door te nemen. Succes.;)
P.S. je moet wel je wachtwoord bij de hand hebben.

http://www.youtube.com/watch?v=Tf4P1jYlgdk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan