HP Photosmart C 7280 print geen enveloppen

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Even afgezien van alle andere ellende met deze printer kom ik nu ook tot de ontdekking dat deze HP geen enkele envelop kan afdrukken.
In Word wordt sowieso al foutief aangegeven hoe de enveloppen te laden: nl. in het midden(deze mogelijkheid bestaat niet eens) met de adres kant naar boven en de flap naar rechts. In de printer moet dat met de adreskant naar onder, helemaal tegen de rechterkant aan en de flap naar links. Wil je nu toch een envelop afdrukken, krijg ik de mededeling: papierformaat of soort is onjuist, druk op ok etc.... en geen gedrukte envelop dus. De Vista software van deze printer is niet miserabel maar desastreus. Word IE en MSN gaan hangen en vallen gewoon uit!! ( vooral lekker als je in Word net een grote tekst hebt staan of in Helpmij lekker aan het fulmineren bent!!>> tekst kwijt) Maar nu met deze envelop sorus???? Is iemand bekend met deze nieuwe desastreuse bevinding?? Wat is er met HP aan de hand??? Het gaat niet zo maar om een bug. je computer wordt geruineerd en vrijwel onbruikbaar. Die enveloppen sorus ligt overigens niet aan Word want in OpenOffice exact hetzelfde probleem.

Word weet natuurlijk niet wat voor systeem de printer gebruikt. Bij printers waar het papier er aan de achterkant uitkomt is het anders dan bij printers waar het papier er aan de voorkant uitkomt. Ik zag op internet o.a.:

This is a paper size problem with the software, go to page setup and under "Paper Size" choose "User Defined" or "Custom" and fill in all of the dimensional information about the envelope and save with a name you will recognize. Now, when you print make sure you have selected the envelope from the paper list and you should be good to go.

Voor de officiele afmetingen van enveloppen kun je hier loeren. Bij een C6-envelop (iets groter dan een kwart A6 (omdat er een A6 in moet passen)) is het dus 114mm x 162mm.
De rest weet ik zo niet de reden van. Maar wat betreft het verliezen van je tekst, altijd tussendoor opslaan. Dus bij het maken van een document of wat dan ook, tussen door steeds ctrl+s indrukken om tussendoor op te slaan. Vliegt Word (of welk programma dan ook) eruit, dan is je tekst iig opgeslagen.

WORD weet natuurlijk wel hoe het zit want die maakt gebruik van de standaard printer. Dus de sofware van de standaard printer geldt. Zoals altijd bij mij en bij iedereen. Alleen de enveloppeninfo klopt dus niet. Ik hoopte op een medeslachtoffer die wel een oplossing heeft voor dit probleem. Word maakt automatisch backups. Maar dat neemt niet weg dat het hangen en uitvallen als gevolg van de software van deze printer zeer hinderlijk is en als dat vaak gebeurt is deze printer gewoon onbruikbaar. De helpdesk online en telefonisch lossen het rpobleem ook niet op.

Bijlagen

• INWORD.png
    INWORD.png
    27,4 KB · Weergaven: 89
Zoals het moet maar niet gaat. De printer drukt gewoon af alsof de envelop in het midden is ingevoerd ( maar deze mogelijkheid bestaat niet)

Bijlagen

• ZOALSHETMOET.png
    ZOALSHETMOET.png
    29,2 KB · Weergaven: 95
This is a paper size problem with the software, go to page setup and under "Paper Size" choose "User Defined" or "Custom" and fill in all of the dimensional information about the envelope and save with a name you will recognize. Now, when you print make sure you have selected the envelope from the paper list and you should be good to go.

Gaat dat over deze printer??
Je kunt niets aanpassen bij deze printer. Allemaal voorgeprogrammeerde formaten

Hoi,

Al gelukt?
Ik had eenzelfde probleem, heb menigmaal die printer uitgemaakt voor van alles en nog wat, maar het probleem lag gewoon bij mijzelf:)

Wat je moet doen (ook voor de andere photosmartversies):

In word:

Nieuw... dan wizard envelop.
Paginainstelling: papier: DL formaat bijvoorbeeld (voor de rest geen wijzigingen nodig)
Als je wilt afdrukken, ga naar adrukopties, eigenschappen printer, Bij geavanceerd zorg je ervoor dat documentopties op Geavanceerd staat (dus ingeschakeld).
Ga vervolgens naar tabblad papier/kwaliteit en zorg dat daar ook het gewenste envelopformaat staat (bijv. DL formaat).
Wat bij mij het probleem was, was dat bij het tabblad Effecten A4 nog ingesteld stond.
Dus vervolgens bij effecten 'Document afdrukken op: -het gewenste envalopformaat-'.

(Er hoeft niets aangevinkt te worden, evt. alleen marges verkleinen. )
Als je dit volgt, komt het dik in orde;)

Lukt het nog niet, dan kun je evt. mailen naar mij, via info@jelcom.nl

Hoi,

Al gelukt?
Ik had eenzelfde probleem, heb menigmaal die printer uitgemaakt voor van alles en nog wat, maar het probleem lag gewoon bij mijzelf:)

Wat je moet doen (ook voor de andere photosmartversies):

In word:

Nieuw... dan wizard envelop.
Paginainstelling: papier: DL formaat bijvoorbeeld (voor de rest geen wijzigingen nodig)
Als je wilt afdrukken, ga naar adrukopties, eigenschappen printer, Bij geavanceerd zorg je ervoor dat documentopties op Geavanceerd staat (dus ingeschakeld).
Ga vervolgens naar tabblad papier/kwaliteit en zorg dat daar ook het gewenste envelopformaat staat (bijv. DL formaat).
Wat bij mij het probleem was, was dat bij het tabblad Effecten A4 nog ingesteld stond.
Dus vervolgens bij effecten 'Document afdrukken op: -het gewenste envalopformaat-'.

(Er hoeft niets aangevinkt te worden, evt. alleen marges verkleinen. )
Als je dit volgt, komt het dik in orde;)

Lukt het nog niet, dan kun je evt. mailen naar mij, via info@jelcom.nl

Ik ga even kijken, ik gebruik nu drivers van een andere printer, want het andere probleem is altijd nog dat je in Word de envelop in het midden moet invoeren terwijl dat helemaal niet kan. Met de nieuwe drivers krijg je wel de goeie instructies en heb je het hele arsenaal enveloppen ter beschikking. Ik ga het verder uitzoeken.

Hoi,

Ja dat bij word kun je instellen he, dat staat bij het EnvelopWizard->opties-> tabblad afdrukken. Daar kun je kiezen waar de envelop ingevoerd dient te worden.

Standaard zal de printer de positie volgens de afbeelding op je invoerlade pakken.

Ik hoor het wel of het gelukt is;)

Hoi,

Ja dat bij word kun je instellen he, dat staat bij het EnvelopWizard->opties-> tabblad afdrukken. Daar kun je kiezen waar de envelop ingevoerd dient te worden.

Standaard zal de printer de positie volgens de afbeelding op je invoerlade pakken.

Ik hoor het wel of het gelukt is;)

Ik kom die paths die jij opgeeft helemaal niet tegen. Ik heb word 2007!! Als jij die ook hebt kun je dan exact opgeven hoe ik er kom??? gr elbert kok

Hoi,

Nee ik heb word xp (2002). Maar als je even geduld hebt, vanavond kan ik evt. word 2007 even bekijken. Ben momenteel aan het werk. Dan start ik vanavond even mijn laptop op, zoek ik het daar even voor je op. oké?

Hoi,

Nee ik heb word xp (2002). Maar als je even geduld hebt, vanavond kan ik evt. word 2007 even bekijken. Ben momenteel aan het werk. Dan start ik vanavond even mijn laptop op, zoek ik het daar even voor je op. oké?

Die verkeerde aanwijzing van de manier waarop die envelop erin moet heb ik gewijzigd. Vreemd dat dit moet want dit heb ik nog nooit meegemaakt met een HP printer. Maar ik heb het kunnen veranderen en het blijft gelukkig gesaved. Dus geen foutieve aanwijzing meer. Maar blijft dat als ik een E5 of C5 envelop erin doe dan wordt er niet afgedrukt maar krijg ik de mededeling Verkeerd Papier!!!!!!! Deze enveloppen zitten dus gewoon niet in de software van die printer. Toch wel heel apart heh. Dus ik moet alsnog een andere printerdriver gebruiken HP 990c. Maar sowieso moet je een andere driver als standaard nemen want anders krijg je om de haverklap de mededeling. Windows Word werkt niet meer.... en dan word je eruitgekinkeld, weg tekst!!!!! Je krijg via Vista de mededeling dat dit aan HP ligt en dat aan het probleem wordt gewerkt met het advies een vreemde printer als standaard in te voeren, maar geen HP printer. Als het goed is is er automatisch een back-up gemaakt helaas kan ik die nooit terug vinden of werkt dat niet want ik krijg abracadabra te zien, weet jij toevallig hoe ik aan de automatische back-ups kan komen, leesbare wel te verstaan???? bedankt maar weer

Hoi,

Als het goed is maakt word tijdens het typen al een extra kopie, anders moet je even bij extra-opties->'Opslaan' even reservekopie maken, aanvinken.

Als het goed is moet word dan tijdens het werken een backup maken.

Verder moet je daar ook kunnen aanvinken 'AutoHerstel kopie maken om de .. minuten' waarbij je deze kunt aanvinken en de tijd in kunt vullen.

Kijk maar of je dit kunt vinden, dan hoor ik het wel van je;)

Hoi,

Als het goed is maakt word tijdens het typen al een extra kopie, anders moet je even bij extra-opties->'Opslaan' even reservekopie maken, aanvinken.

Als het goed is moet word dan tijdens het werken een backup maken.

Verder moet je daar ook kunnen aanvinken 'AutoHerstel kopie maken om de .. minuten' waarbij je deze kunt aanvinken en de tijd in kunt vullen.

Kijk maar of je dit kunt vinden, dan hoor ik het wel van je;)

Ik had het al eerder gevonden, maar word geconfronteerd met de gebruikelijke micosoft ***koek. Hij slaat op maar als ik de opgeslagen brief wil weergeven moet ik een programma opgeven waarmee het bestand geopend kan worden ipv rechtstreeks naar Word maar als ik Word opgeef krijg ik de mededeling zoals in bijlage. Gelukkig heb ik het nu niet nodig maar een veilig gevoel is anders.... weet jij hoe je je opgeslagen veiligheidskopie kan terugkrijgen????

Bijlagen

• wordopslag.png
    wordopslag.png
    52,7 KB · Weergaven: 63
Een opgeslagen back-up document kan alleen via het Word-Herstelwizard teruggehaald worden, die als het goed is automtisch start.
Anders dien je even het volgende uit te voeren:

Tekst van beschadigde documenten herstellen
  • Klik op Openen in het menu Bestand
  • Klik in het vak Zoeken in op het station, de map of de Internet-site waar het bestand staat dat u wilt openen.
  • In de mappenlijst zoekt en opent u de map die het bestand bevat.
  • Selecteer het bestand dat u wilt herstellen.
  • Klik op de pijl naast de knop Openen en klik vervolgens op Openen en herstellen.

Ik hoop dat je dat kunt vinden in office 2007? Ik heb helaas nu even geen tijd om zelf achter office 2007 te kruipen. Misschien morgen tijd ervoor.

Succes!;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan