HP Photosmart C7180 All-in-one verschuift foto bij printen op fotopapier.

Status
Niet open voor verdere reacties.

JustALittleMe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 sep 2011
Hallo,

Ik heb een HP Photosmart C7180 All-in-one. Nooit problemen mee gehad, tot ik overlaatst fotootjes wilde printen op een 10x15 fotopapiertje (ik wilde randloos printen).
Nu verschuift hij namelijk het fotootje op papier, zodat het er dus niet volledig op staat.
Ik heb gemerkt dat hij het ook doet met A4-fotopapier, het lijkt erop dat hij enkel normaal print op 'niet-fotopapier'.

De eerste keer dat ik het probleem had was op een computer waar Windows 7 op stond en ik wilde printen vanuit Photoshop. Ik heb dus ook eens met andere programma's diezelfde printopdracht gegeven, maar altijd met hetzelfde resultaat.

Ondertussen hebben we hierthuis een Macbook pro, maar ook nog steeds hetzelfde probleem. Ik heb zelfs al rechtstreeks via de printer geprobeerd, met een usb-stick, maar ook dat geeft hetzelfde probleem.

Ik heb de printer al eens afgezet en de voeding er al eens uitgehaald en terug erin gestoken. Ik heb ook via de printeropties de printkop eens laten reinigen en hem al een heel aantal keer opnieuw laten uitlijnen, dat gaat allemaal vlot, maar lost het probleem niet op. De papiertjes zelf heb ik al zo vaak erin gestopt, dat dat volgens mij wel juist moet zijn.

Daarstraks printte hij opeens weer juist na zo'n heel aantal keer uitlijnen, printkop reinigen en aan en af zetten (intussen doken er ook papierstoringen op, maar ik heb maar gewoon telkens terug geprobeerd). Dan heb ik zo'n vijftal foto's perfect kunnen printen, maar toen kwam er de melding dat het papier op was en nadat ik er nieuwe papiertjes had ingedaan, begon de miserie weer helemaal opnieuw.

Er zit ook geen logica in hoe hij het print. De ene keer valt er groot deel af, maar de volgende printopdracht kan al opeens een beter resultaat geven..
Intussen verschuift het wel enkel nog in verticale richting (in het begin ook een aantal millimeter in de horizontale richting).

Heeft iemand enig idee waaraan dit zou kunnen liegen?

Alvast bedankt!

Ik neem aan dat je bij de instellingen van het printopdrachtje dit aanpast zodat hij wel de juiste grootte van het papier pakt?

Ja, ik kijk altijd al mijn instellingen nog eens na.
En ik moet zeggen dat ik toch al wel vaak genoeg gedaan heb, dus dat is wel in orde..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan