Hp print geen magenta (rood) meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

petje11

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2002
Berichten
2.920
Hallo,

Wat kan ik hier aan doen. De cartridge is niet meer vol maar nog lang niet leeg. Druk ik de cartridge op een schone tissue dan is de rode kleur wel te zien. De aansluitingen zijn ook schoon.
Van het ene op het andere moment print ie dus geen rood meer.
Ik heb ook geen halve pagina gehad.
Hij printte zomaar een testpagina af toen mijn dochter vanuit een spelletje wou printen.
De printer is via een soort usb-hub gedeeld met twee computers. Vanuit beide computers print hij geen rood.
Alle ander kleuren zijn nog perfect.
Geen strepen of iets dergelijks.
Fotokleuren-cartridge doet het ook goed en zwart ook.
Het is een Hp Photosmart 7655

Iemand een idee?
 
Laatst bewerkt:
Voor mijn HP spullen (Scanner 2400, Deskjet 940c en Photosmart R727 camera) heb ik tot nu toe altijd mijn problemen op kunnen lossen op de HP Support-site.
Ik laat je alle FAQ-onderwerpen zien voor jouw Photosmart 7655, er staan ook twee driver-updates tussen. Zoek zelf even verder.
 
Gewoon een nieuw cartridge kopen is de oplossing.
 
@ Boeing_737 ,Vergeten te melden daar was ik al geweest, helaas de driver-updates waren niet de oplossing.
Verder kon ik op de Hp site niks vinden.

@ Humpe , Schei eens uit de cartridge is zeker nog halfvol zolang heb ik hem nog niet. Zou trouwens lekker wezen, cartridge kapot meteen nieuwe kopen. Ze zijn nogal goedkoop:confused:
 
Hallo

"@ Humpe , Schei eens uit de cartridge is zeker nog halfvol zolang heb ik hem nog niet. Zou trouwens lekker wezen, cartridge kapot meteen nieuwe kopen. Ze zijn nogal goedkoop "

En .... toch wijzen alle door u vermelde symptomen op ... yep .... een defekte cartridge hoor.

Mits je deze nog niet zo lang hebt ----> garantie

Peter
 
Laatst bewerkt:
Ik had hem helaas al tijden in de kast liggen.Maareh toch raar dat ie het van het een op het andere moment niet meer doet.
 
Zo zei je het niet in je antwoord aan Humpe. En als je hem al tijden in de kast had liggen, wat bedoel je dan met "raar dat hij het van het ene op het andere moment niet meer doet"? Ik ben het spoor bijster. :confused: :)
 
Is inderdaad een beetje onduidelijk,

Ik had de cartridge al ong. een jaar in de kast liggen, maar hij heeft ondertussen ook alweer wat printjes gemaakt . Zeg maar sinds een maand ongeveer. Waarvan ,tot van de week ,alle prints gewoon goed waren.

Dus vorige week waren de prints nog goed totdat van de week mijn dochter vanuit een spelletje wou printen en dus ineens een testpagina kreeg.

Ik print altijd door totdat je gaat zien dat de een of andere kleur op is. Voor die tijd heeft mijn printer normaal gesproken allang een keer gemeld dat de cartridge bijna leeg is. En die bewuste melding heb ik nog niet gehad. (Alleen ik weet hoe je dat uit moet zetten)

Oh ja, normaal is bij mij ook altijd de gele als eerste op, vandaar ook dat ik het zo vreemd vind dat ie nu ineens geen rood meer print. Helemaal niks meer nog geen streepje of een beetje vaag ofzo.:confused:
 
Okay, duidelijk. In de HP-software zit bij mij een werkset waarmee ik o.a. de koppen kan reinigen en dat in twee "trappen". Heb jij zoiets? En anders zou ik in jouw plaats de pech accepteren en een nieuwe patroon kopen.
 
Via de software had ik ook al geprobeerd, maar ben nu toch wel bang dat de cartridge kaduuk is.:( :(

Ik koop dus geen reserve meer, want nu is mijn garantie weg.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het nog niet gevraagd, maar gebruik je wel de originele HP-inktpatronen? Er zijn inmiddels diverse "onbekende merken" en refill-bedrijfjes. Ik heb dat wel uitgeprobeerd, maar koop de laatste tijd toch maar de HP-spullen. Ik heb altijd als reserve twee zwarte- en één driekleuren patroon in huis: nooit problemen, printer werkt altijd goed en zonder vlekken. Als de HP-software zegt dat een patroon leeg is, blijf ik gewoon nog twee tot drie weken doorprinten. :)
 
Dit was toevallig een nieuwe originele cartridge, maar normaal gesproken gebruik ik altijd originele cartridges die ik laat hervullen. Wat overigens bij mij prima werkt.(Tegenwoordig gebruiken ze zelfs de originele kleuren daarvoor)
Als het nou een cartridge geweest was die al een aantal keer was hervuld, dan had ik het wel begrepen. Die zat er voor deze in en die was ,zeg maar, gewoon op.Die deed helemaal niks meer. Meestal kun je ze laten hervullen tot ong. de datum die op de cartridges staat, na die tijd krijg je (is mijn ervaring) problemen.

Maar waar het mij omgaat nu is: Het is toch wel de cartridge die kapot is en niet mijn printer die problemen geeft, anders vind ik het zonde om nog cartridges te kopen.
 
Laatst bewerkt:
Jouw symptoom kan haast niets anders zijn dan een mankement aan die ene inktpatroon.
Je had al bij HP-Support gekeken, maar ik laat je toch deze pagina even zien.

En kun je ook deze zelftest uitvoeren?

HP Photosmart 1215, 1218 en 7600 series printers
Controleer of de geheugenkaart uit de geheugenkaartsleuf is gehaald.
Controleer of er gewoon papier in de invoerlade ligt.
Druk op het bedieningspaneel op de pijl rechts op de knop Menu totdat "Een testpagina afdrukken?" verschijnt.
Druk op de knop OK/Ja.

Bron.
 
Goeiemorgen Boeing_737, jij bent ook vroeg weer wakker.

Die pagina had ik al bekeken en de zelftest ook al uitgevoerd.
Met als uitslag uiteraard : geen rood, de rest wel en goed.
 
Dat zat er in. :)
Dan toch het advies van humpe: koop een nieuwe inktpatroon.
 
Dan ga ik dat maar doen.

Iig bedankt hoor, ga nu Vista eens bekijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan