hp print niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

weinberg7

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2005
Hoi all,
ik heb een hp 3816 aangesloten met de originele install.cd-rom. Alles gaat goed en ook in apparaat beheer ook alles oke.
Maar als ik een document wil printen dan begint er op de printer een lampje te knipperen omdat ie dan bezig is heb ik in de gebruikershandleiding gelezen maar hij print niet.
Als ik kijk naar het venstertje wat ie aan het doen is staat er "bezig met afdrukken"
Dan opeens verdwijnt de opdracht en er gebeurt niks.
(heb xp pro)

Wat zou dat zijn??

alvast bedankt.

gr..

Ik ga er van uit dat de aansluiting naar de PC goed zit?
Parallel of USB? Als het USB is, zit de printer dan rechtstreeks in een eigen USB-poort en niet via een hub?
Zijn de inktpatronen goed aangedrukt?

Zit er aan de achterzijde ook een klep, luik? Is dat goed aangedrukt, vastgezet?
Ga ook naar Configuratiescherm, Printers en faxapparaten. Staat de printer er goed in? Geen kruisje er door?
Rechtsklik op het icoon en klik op Eigenschappen.

Op de tab Algemeen kun je een testpagina af laten drukken. Werkt dat?
Op de tab Services kun je de inktpatronen laten uitlijnen, werkt dat?
Klik in de tab Geavanceerd op Standaard-instellingen.

Heb je een gebruiksaanwijzing van de printer?
Tot slot, op de website van HP is misschien raad te vinden?

Hoi boeing 737,
inderdaad heb ik geprobeerd een testpagina aftedrukken maar dat doet ie niet. Hij geeft aan dat de inktpatroon geheel gevuld nadat ik er een volle in gedaan heb.(er is een nieuwe inktpatroon geinstalleerd zegt ie) Hij staat ook goed in configuratie>>printers. (staat ie als standaard printer) Heb 'm proberen te kalibreren maar ook niks.
Heb jij nog ideeen??

alvast bedankt.

gr..

Heb je de inktpatronen er wel goed in gedaan? Op de patroon moet je een plastiekje met een gekleurd lipke aftrekken.
Neemt de printer wel papier?
Zijn er soms nog oudere taakopdrachten van je printer die het soms kunnen tegengaan dat er geprint wordt? Zo ja, verwijder die opdrachen.

hoi,
nee het beveiligings-lipje is eraf.Oude opdrachten staan er niet op en papier neemt ie wel want soms rolt ie er een a4-rtje doorheen zonder dat ie print.

Nog meer opties??

dank alvast.

gr..

Deinstalleer de software en ook de driver.
Het gebeurd vaker dat er probs opduiken met het vervangen van een inktpatroon en dan wordt alles gedeinstalleerd en dan werkt het.

hoi,

ik heb alles gedeinstalleerd en weer opnieuw geinstalleerd maar nog niks.
Als ik wil printen geeft ie in het venster van afdrukken "fout-bezig met afdrukken"
Zou de printer kaduk zijn??
Heeft het altijd gedaan alleen heeft 2 jaar stil gestaan.

Opties iemand?

alvast dank.

gr..

Als die 2 jaar heeft stilgestaan dan mag je het vergeten, die is totaal uitgedroogd enz.
Je had beter iplv nieuwe inktpatronen een nieuwe printer gekocht.

Wat is er dan uitgedroogd?
De patronen zijn toch nieuw!

gr..

De dedectors/ogen die de inkt moeten doorsturen enz. zullen allemaal vuil zijn.
Je kunt dit proberen te reinigen met een vochtig doekje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan