HP printer PSC 1315 Active Directory foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

lowlandertje

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2005
Berichten
13
Mijn buurvrouw heeft een HP PSC 1315 printer aangesloten op een ACER laptop. Maar het apparaat print niet meer.

De HP kan kopieeren en printen in èèn, kopieren vanaf het apparaat doet het wel.... maar verder heeft het ooit in een ver verleden iets vanaf internet uitgeprint.

- Bij de eigenschappen van de printer, bij tabblad Poorten, staat de printerpoort op
LPT1 (ik heb dit al eens in een USB poort veranderd, maar hielp niet).
- Bij het tabblad geavanceerd staat de printer ook op Altijd beschikbaar en prioriteit 1.
- En de opties Afdrukdocumenten in wachtrij plaatsen (programma is eerder gereed) & Onmiddelijk beginnen met afdrukken zijn ook aangevinkt. (ik heb al wel eens de optie Rechtstreeks naar de printer afdrukken geprobeerd, maar dat hielp niet)
- Testpagina printen pakt ie ook niet.
- Hij blijft aangeven dat de documenten in de wachtrij staan.
- Er staat geen vinkje bij Printer offline gebruiken
- Er staan geen vinkje bij Afdrukken onderbreken.
- Er staat een vinkje bij Als standaard printer instellen
- Het ligt niet aan de kabel, want mijn kabel doet 't bij mijn printer wel, en bij haar dus niet.
- Bij Zoeken Printer, geeft ie de foutmelding Active Directory is momenteel niet beschikbaar, maar ik zie dat mijn Dell werkende printer dat ook aangeeft.

Eerst dacht ik, dat het kwam omdat ze geen office op haar laptop had, oftewel geen Word. Nu is dat inmiddels geinstalleerd, en ze kan nog steeds geen bestanden of foto's uitprinten.

De software heeft ze ergens in een doos liggen, dus ik heb de printer nog niet opnieuw geinstalleerd. Maar zijn er andere suggesties? Je kan de afdrukdocumenten wel gemakkelijk verwijderen in 't scherm.

Alvast bedankt voor de reacties!
 
Laatst bewerkt:
Printer uit en eraf.
Printersoftware verwijderen.
Met de stapjes van de handleiding bij de ORIGINELE software opnieuw het printerstuurprogramma en de printer opnieuw aansluiten.

Wat je allemaal opsomt, getuigd niet écht van deskundigheid :rolleyes:
 
Is het een laptop van een/het bedrijf waar zij werkt? en heeft hij misschien een domein nodig om over te printen?

Of heeft de printer er wel op gewerkt?
 
Ok Admin_Frisian ... je hebt gelijk.

Je bedoelt overigens 'subtieler' .... denk ik :rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan