HP printserver jetdirect

Status
Niet open voor verdere reacties.

roberto123

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2004
Hallo,

Ik heb een jetdirect ex plus printkastje van hp gekocht op een markt. J2591 .

Hoe sluit ik deze aan? Hij is met een patchkabel aangesloten op mijn router en het lampje brandt. Er staat spanning op het kastje en de printer is aangesloten. Maar hoe nu verder? ik zal hem een ip adres moeten geven denk ik maar hoe benader ik hem Ik heb al wat software van HP gedownload maar kan de jetdirect niet zien! help help

groeten Rob

Zit er al een printer op?
zoja welk merk en type
En er zit een testknop op als je deze indrukt kun je zien hoe jetdirect geconfigureert is

antowoorden

Hoi,

ik heb XP prof als besturingsysteem
En er zit een Canon bjc 7100 aan gekoppeld. de jetdirect heb ik gepatched aan mijn router.
Als ik op de testknop druk een aantal seconden gaat het lampje van de printer wel knipperen voor een paar seconden maar daarna niets meer.
de printer is wel standbye en doet het goed als ik hem parralel aansluit.

Kies start -> configuratiescherm -> printers -> nieuwe printer toevoegen.
Kies dan gewoon "locale printer" en klik dan op volgende.
Nu kom je bij een lijstje met alle poorten, klik dan onderaan op "Een nieuwe poort maken" (Standard TCP/IP Port).
Voer dan in het volgende scherm het IP van de jetdirect in, en als het goed is moet het dan werken :thumb: :)

thanks

dank je wel voor zo ver. Maar hoe kom ik achter het ip adres van de jetdirect? Ik krijg er geen testpagina uit met het ip adres. Kan een canon wel op die jetdirect? en hoe kan ik de jetdirect benaderen> Ik heb hp jetadmin maar die "ziet" de jetdirect ook (nog) niet

Re: thanks

Geplaatst door roberto123
dank je wel voor zo ver. Maar hoe kom ik achter het ip adres van de jetdirect? Ik krijg er geen testpagina uit met het ip adres. Kan een canon wel op die jetdirect? en hoe kan ik de jetdirect benaderen> Ik heb hp jetadmin maar die "ziet" de jetdirect ook (nog) niet
De jetdirect neemt het 1e ip dat beschikbaar is ..
Bij mij is dat 192.168.1.102 .. dus wat het bij jou is moet je ff nagaan ..

Voer dat ip in in een nieuw IE-venster en je komt in het menu als het goed is .. :)

vraagje

hoi,

je bedoeld dan waarschijnlijk het eerste adres wat ik heb aangegeven in de range bij mijn router?

Re: vraagje

hoi,

je bedoeld dan waarschijnlijk het eerste adres wat ik heb aangegeven in de range bij mijn router?
Nou meer het eerste dat beschikbaar is .. als 192.168.1.101 en 192.168.1.102 al bezet zijn, dan neemt die jetdirect 192.168.1.103 .. geloof ik :D

edit: je kunt ook gewoon het IP ingeven zoals ik eerder aangaf (bij printers) .. als het goed is moet JetDirect dan deze poort aannemen :)

Laatst bewerkt:
tja

ik heb een range beginnend met 192.168.123.99
eerste pc is 192.168.123.100 die kan ik ook pingen maar de 99 krijg ik time out

alles pingen

is er een mogelijk om "alles"te pingen om te zien wat er in het netwerk hangt? mijn router laat de jetdirect niet zien. wel brandt het lampje van de utp

Re: tja

ik heb een range beginnend met 192.168.123.99
eerste pc is 192.168.123.100 die kan ik ook pingen maar de 99 krijg ik time out
Probeer 's .101 dan? Of gewoon bij het instellen van de printer een poort nemen .. dan neemt jetdirect deze over (geloof ik)? :)

edit:
Kies start -> configuratiescherm -> printers -> nieuwe printer toevoegen.
Kies dan gewoon "locale printer" en klik dan op volgende.
Nu kom je bij een lijstje met alle poorten, klik dan onderaan op "Een nieuwe poort maken" (Standard TCP/IP Port).
Voer dan in het volgende scherm het IP van de jetdirect in, en als het goed is moet het dan werken
Doe dit maar gewoon, en neem maar een IP .. de JetDirect moet dat ip dan overnemen :)

Laatst bewerkt:
helaas

ik heb alle ip adressen geprobeerd die ik in de range heb toegelaten 99 tot 104 maar helaas. ook bij het toekennen door mijzelf bij het installeren van een printer ziet de pc niets op alle ip's die ik geprobeerd heb. Maar als ik de jetdirect heb aangesloten en de testknop ingedrukt houd moet ik toch een testpagina krijgen? bij mij knipperd het lampje van de printer enkele keren en daarna gebeurd er niets, Ik wil eigenlijk kunnen printen met mijn laptop zonder dat de desktop aan staat maar ja hoe krijg ik dat ding aan de gang. Ik heb het idee dat mijn router hem ook gewoon moet zien..... maar die geeft alleen dedesktop aan en de laptop die ik zo even zal proberen. ik heb nog wel een 5 poorts switch je als ik deze er een tussenzet? maar ja dat zal weinig zin hebben want die moet toch ook naar de router dus komt er alleen maar tussen...

:mad: wordt ik ervan.....

pr0bleem

het probleem is dat ik het ip adres van de jetdirect niet kan achterhalen...

Re: alles pingen

is er een mogelijk om "alles"te pingen om te zien wat er in het netwerk hangt? mijn router laat de jetdirect niet zien. wel brandt het lampje van de utp

Dat doe ik zelf met Look@Lan.
Linkje

En controleer ook eens alle draadjes. Want als hij bijvoorbeeld geen ip-adres krijgt, kan dat komen door slechte kabels of connectoren.

Welk type is het eigenlijk?

Laatst bewerkt:
reactie

ik heb hem bij mijn buurman getest op een hp printer en krijg er dan wel een testuit met ip 172.21.2.102 ga hem zo weer even aansluiten. het is trouwens een jetdirect ex plus.

helaas

ook met look@lan komt hij niet voor. laptop en desktop en router komen netjes te voorschijn maar jetdirect niet. Moet er een hp printer aan zodat ik de test kan uitprinten? zoals ik al zei : bij mijn buurman op de hp printer aangesloten maar niet in een netwerk dus direct printer op jetdirect en op test gedrukt. toen kwan er netjes een printje uit. Bij mij op de printer (canon) staat de printer even te knipperen en komt er niets. maar ik denk dat dit los staat van het verkrijgen van een ip adres.

Re: reactie

ik heb hem bij mijn buurman getest op een hp printer en krijg er dan wel een testuit met ip 172.21.2.102 ga hem zo weer even aansluiten. het is trouwens een jetdirect ex plus.

Als dat het ip-adres is ... en jij zit via een router ... die zitten meestal in het 192.168.x.x gebeuren ...

Wat je dus zou kunnen doen is ipadres van je computer of laptop even veranderen naar 172.21.2.103 met als het goed is een subnetmask van 255.255.0.0.
En kijken of je hem dan wel kan vinden. En het lijkt me dat je hem dan ook kan bereiken met iets van een managementtooltje .. of via de webbrowser ... zodat je hem op een ip-adres kunt instellen wat wel via de router werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan