HP Probook 3410s kapot beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

compu15

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 okt 2011
Hallo,

Ik heb ongeveer 2 jaar geleden een HP Probook 4310s gekocht, na een half jaar had ik ineens alleen nog maar wit beeld en via een externe monitor had ik wel gewoon beeld. Ik dus die laptop teruggestuurd, ook gemaakt, alleen na ongeveer een jaar (net buiten de garantie) begon het verhaal weer opnieuw, HP wilde hem wel maken voor €392.70. Dit vond ik iets teveel van het goede.

Daarom had ik besloten om maar een nieuwe laptop aan te schaffen, alleen licht de 4310s hier stof te happen en dacht ik of dit niet op een goedkopere manier is te lossen (bv. geen origineel hp scherm) Ik heb hem wel al open geschroefd, alleen weet ik dus niet of dit dan dezelfde aansluiting heeft. Van bijvoorbeeld onderstaand scherm:

http://www.almedo.nl/13.3-inch-LCD-Screen-LED-AU-B133EW06.html

En of het scherm wel kapot is of het totaal ergens anders aan kan liggen?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Alvast bedankt!

Paar dingen vragen:
-Gebruik je je scherm robuust? Doe je hem veel open en toe
-Heb je je laptop overklokt? Soms krijgt een scherm dan problemen van laptop
Het is zeer bizar... Kan je ook zien of bij deze een extern scherm werkt?
gr,
Maxim

- Gebruik je je scherm robuust? Doe je hem veel open en toe
Ik gebruikte hem toen voor mijn opleiding, hij ging 2/3 keer per dag open en dicht

- Heb je je laptop overklokt? Soms krijgt een scherm dan problemen van laptop
Hij draaide gewoon volgens de standaard instellingen

- Het is zeer bizar... Kan je ook zien of bij deze een extern scherm werkt?
Op een externe monitor heb ik gewoon beeld

Probeer is te kijken bij je grafische eigenschappen. Mischien is er met instellingen geprutst. Probeer anders ook is Windows opnieuw te installeren.
En nog 1 laatste vraag :D : Heb je ook witscherm bij het booten van je PC? (opstarten)?

Gr,
Maxim

Hallo

Egaal wit "beeld" kan (is meestal) een losgekomen datakabel zijn "flatcable"

De meest plausibele plaats waar dit kan gebeuren is op het motherboard v/d laptop. (connector)

Deze terug korrekt inpluggen , of eens in/uitpluggen is meestal voldoende.

In het t.f.t. paneel zelf is deze nog eens extra met tape vastgemaakt , zodat deze daar normaal gezien niet kan loskomen.

Andere mogelijkheid , een defekte flatcable (datakabel tussen t.f.t. paneel en motherboard)

Normaal gezien kan de datakabel niet defekt zijn , deze vertoond eerst intermitterende verbindingen (beeld) , waar je geen melding van maakt.

Peter

Heb je ook witscherm bij het booten van je PC? (opstarten)?
Ja, zodra het scherm aangaat bij het opstarten heb je gelijk wit beeld

Ik ga iig de flatcable even nakijken en mocht dit niet baten, dan windows opnieuw installeren

Het was een kapotte flatcable, ik heb eerst de flatcable zowel in het beeldscherm als in het moederbord opnieuw ingestoken, maar het probleem hield aan. Vervolgens heb ik een nieuwe kabel besteld en deze erin gezet en is het probleem verholpen.

Bedankt voor jullie reacties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan