HP Probook met windows 7 start niet op vanaf dvd!

Status
Niet open voor verdere reacties.

royveldman

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2010
Berichten
53
Hallo.

ik zit hier met een probleem.

Ik heb een laptop (hp probook 6560b) met een 32 bits versie van windows. Maar deze laptop heeft in totaal 4 gigabyte aan werkgeheugen. Daarom wilde ik er ook 64 bits opzetten van Windows 7 Home Premium. Alleen de laptop start niet op!

What to do?

bvd
 
Vertel eens precies wat je tot nu toe hebt geprobeerd.
en is de windows 7 dvd een echte?
of downloade je een iso?
Of wil je de orginele recovery schijven van HP gebruiken maar is je recovery partitie er niet meer?
deze notebooks worden geleverd met een 64 bit recovery systeem.
in de bios zet je de dvd speler op first boot en de rest op enabled.
na het installeren verander je dat weer zodat de hdd weer op first boot staat.

Je typte dat je er 64 bit op wil zetten omdat je 4 Gb ram geheugen hebt, die link mis ik even...
Wat heeft de grootte van de ram te maken met de architecture van de bit?
 
Laatst bewerkt:
a. Heb je wel een lege extra partitie beschikbaar voor de installatie Windows 7 64-bit? Je kunt Windows niet 2x op 1 partitie zetten, dus je moet aparte (partitie-)ruimte ervoor hebben. Die ruimte moet je dus eerst maken, met het risico dat je daar fouten bij maakt en je veel verder van huis bent.
b. Ik zou zelf NOOIT een dual-boot op een laptop zetten waar je alleen met recovery de zaak weer terug kunt zetten. Bovendien win je (met 4 GB intern geheugen) er niet veel mee én het is maar de vraag of je echt wat RAM geheugen 'mist' met Windows 7 32-bit. Kijk dat na in Taakbeheer: Ctrl-Shift-Esc toetscombinatie en kijk in tabblad Prestaties wat daar staat m.b.t. Fysiek geheugen (bij Totaal).

Tijs.
 
Hoi, Tijs, waarom zou je RAM geheugen moeten missen in een windows 7 32 bit?
Momenteel is het zo dat 32-bitversies van Windows 7 maximaal 4 GB geheugen ondersteunen.
Daarentegen zullen de 64-bitversies van Windows 7 verschillende maximale geheugencapaciteiten hebben.
De capaciteit varieert tussen de 8 GB en de 192 GB.
Roy, was je misschien van plan geheugen er bij te plaatsen?
Of maak je gebruik van windows starter? die is er niet in 64 bit.
sotxly.jpg


Wat Tijs zei wil prima, je kan op een partitie met genoeg ruimte waar windows niet op is geinstalleerd een 2de besturingssysteem installeren.
Waarom Tijs deze alleen met een recovery terug kan zetten, en wat dat er mee te maken heeft weet ik niet, wat bedoel je daar precies mee Tijs?
bron 1
bron 2
Als je windows 7 installeerd op je laptop, dus geen recovery maar een install, en je download de drivers, en alles werkt, kan je de recovery cd's of dvd's als onderzettertjes gaan gebruiken :)

Ook kan je dan meer ruimte pakken door de recovery partitie te formateren, zo deed ik het wel op mijn asus, waar 1 keer windows 7 op staat en 2 keer XP, was toch nog 15 GB die recovery partitie.
Ik kon de windows dvd gebruiken die ik ook gebruik voor mijn PC, ik gebruikte wel de productkey van de laptop.
Als je die productkey wil gaan gebruiken moet het wel de zelfde versie zijn.
of de architecture in BIT daar ook invloed heeft weet ik niet !

Maar ik denk het niet, bij de recovery cd's die ik heb bij de laptop kon ik zowel 32 als 64 bit windows installeren (2 cd's)
Maar omdat ik een 64 bit windows DVD heb, is dat alles niet meer nodig, ik moet er wel bij zeggen dat die dingen voor mij misschien simpeler zijn, omdat ik het al een jaar of 13 zo doe, en al 17 jaar windows gebruik.
Mijn laptop en moederbord van mijn computer zijn allebei van asus, de PC is maar een jaartje nieuwer, dus op mijn laptop kan ik in windows 7 zo de drivers installeren met de driver cd van het moederbord van mijn PC, voor XP moest ik ze wel downloaden, een ouwe asus cd die ik nog had uit de tijd van XP, daar stonden niet alle drivers op van de laptop.
 
Laatst bewerkt:
@Erik: Ik laat de topic-starter niet voor niets kijken in Taakbeheer (zie b. in vorige posting)? Ik weet ervan dat ondersteuning van meer dan de (ooit) 3.2 GB zoals in XP in Windows 7 32-bit anders werkt. (Denk aan PAE etc.)

Tijs.
 
Ja, maar dat heeft dan te maken met instellingen in de bios, en of er onboard apparaten zijn die gebruik maken van een deel van het RAM geheugen.
Op 32 bit systeem hardwarematig 32 bit installeren kan, ook op een 64 bit systeem kan je een 32 bit windows installeren,
of dat ook nog invloed heeft op het ram geheugen weet ik niet.
Op mijn RAM geheugen wordt ook rond de 500 MB van de 4 GB vastgezet, dat deel kan dan gedeelt worden met het videogeheugen van mijn videokaart.
En dat is dan een ATI radeon, van 512 MB, die dan het ram er als extra bij kan gebruiken.
En in mijn bios is dat zo ingesteld.
Wil ik dat niet zo moet ik dat voor ik windows installeer dat veranderen.
Eenmaal windows met die instellingen geinstalleerd blijft windows die +- 500 MB reserveren, alleen de videokaart zal dan dat niet meer als extra gebruiken als ik dat uitschakel in de bios.
 
Laatst bewerkt:
Laat maar, het probleem is al opgelost.
Ik moest bij opstartopties kijken en dan notebook upgrade bay.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties!

Mvg Roy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan