HP psc 1215 in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

thedonnl

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2004
hallo allemaal,

Ik heb een vraagje waarvan ik niet precies kan duiden of ik hem hier (hardware/printers) moet plaatsen of onder het kopje netwerk maar zal het even uitleggen.
Situatie is deze:
Ik heb een vaste PC (HP) met XP waar ook mijn printer op geinstalleerd staat (HP psc 1215 all in one) en een laptop (Acer) met Vista. Tussen deze twee pc's is een netwerk die perfect werkt (router sytcom mimo XR) echter vanaf mijn laptop met vista kan ik niet mijn printer benaderen en dus niets afdrukken "vanuit mijn luie stoel"
Als ik vanaf mijn laptop Vista zeg : printer toevoegen en selecteer mijn HP1215 printer via het netwerk op mijn XP staat hij daar keurig want hij is goed gedeeld echter ik krijg een error melding en wel deze: "Kan geen verbinding met de printer maken, toegang geweigerd".
heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing cq tips/aanwijzingen?? :shocked:
groetjes thedon ;)

Hoi,

Even een vraagje je laat de pc waar de printer op staat wel aan.

Modag

Hoi,

Wat je zou kunnen proberen is om eerst in het netwerkcentrum van vista "Met wachtwoord beveiligd delen" uit te schakelen. En om "netwerkdetectie" aan te zetten, mocht dit niet al aan staan.

Dan zou je opnieuw kunnen proberen om de printer te installeren.

Modag

hallo, heb er even naar gekeken en alles stond al zoals je het voorstelt, vreemd he??:shocked:

Hoi,

Je zou ook nog de firewall uit kunnen zetten, kijken of het daaraan ligt.

Modag

Hoi, Ik heb er even naar gekeken maar deze staat standaard uit, is al verorderneerd door Norton zag ik! dus dat is het ook niet :o
google geeft ook geen soelaas helaas :shocked:

IK KREEG ONDERSTAANDE TIP VAN IEMAND :thumb:

http://www.vandersluijs.nl/2007/06/29/geen-connectie-met-xp-gedeelde-printer-onder-vista/

Hier kunnen andere ook hun voordeel mee doen, communicatie is nu goed echter hij drukt nog niets af maar daar moet ik nog even induiken.
Als ik, na alle handelingen gedaan te hebben, 3 pagina's "afdruk" zie ik ze keurig in de wachtrij staan en een voor een verdwijnen alsaf HP ze afdrukt echter er wordt niets afgedrukt, neemt niet weg dat de tip goed is echter waarom drukt hij niets af???
Zucht, ik kom er op terug en hoop dat iemand aanvullende aanwijzingen/tips heeft??
:o

De ultieme oplossing staat hieronder en komt van HP zelf (lang verhaal maar werkt perfect nu)
Uiteindelijk moet de poortnaam heten: \\COMPUTERNAAM\PRINTERNAAM (de slash's ontbraken in de vorige oplossing)
Ik hoop dat andere hiermee ook hun voordeel kunnen doen bij een gelijkwaardig probleem.
groetjes,
Thedonnl :thumb:
Dank u wel voor het gebruik van de HP Klantenondersteuning. Mijn naam is Xxxx Xxxxxxx, samen met u zal ik proberen het in uw e-mail vermelde probleem op te lossen.

Uit uw e-mail begrijp ik dat u uw HP PSC 1215 All-In-One heeft aangesloten op een computer met het besturingssysteem Windows XP. Deze computer is samem met een Windows Vista computer in het netwerk verbonden en de All-In-One heeft u via de deelfunctie van Windows ook aangeboden in het netwerk. U kunt echter niet afdrukken naar uw All-In-One via de Windows Vista computer. Dit is spijtig te vernemen.

Dit probleem wordt zeer waarschijnlijk veroorzaakt omdat er geen volledig softwa/driver pakket voor uw All-In-One onder vista beschikbaar is en de basis driver in Vista deze functie niet ondersteund. Om dit probleem mogelijk op te lossen kunt u onderstaande stappen uitvoeren:

Voordat we beginnen is het zaak om de computernaam van de host pc (XP) en de printernaam te achterhalen. Deze informatie hebben we straks namelijk nodig. Het is raadzaam om de naam van de printer op de XP computer dusdanig in te stellen dat deze geen spaties bevat (bijvoorbeeld: psc1215).

Nu gaan we de HP PSC 1215 All-In-One op de Vista computer handmatig lokaal installeren door gebruik te maken van een altenatieve driver, namelijk die van de HP Deskjet 3600 Series.

- Klik op Start , klik op Configuratiescherm, klik op Hardware en geluiden en klik vervolgens op Printers.
- Klik op Een printer toevoegen.
- Klik op Een lokale printer toevoegen.
- Selecteer het selectievakje Een bestaande poort gebruiken.
- In het vervolgkeuzemenu selecteert u LPT1: (printerpoort) en klik vervolgens op Volgende.
- Onder Fabrikant selecteert u HP.
- Onder Printers selecteert u de HP Deskjet 3600 Series en u klikt vervolgens op Volgende.
- In het tekstvak Printernaam kunt u desgewenst de printernaam wijzigen. Klik daarna op Volgende.

Wanneer de printerdriver correct is geinstalleerd, moeten we de poort van de printer wijzigen. De printer is immers niet op de LPT1 poort aangesloten zoals we in een eerder stadium aangegeven hebben. Om de nieuwe poort aan te geven hebben we de Computernaam van de XP computer nodig en de printernaam.

- Klikt u met de rechter muisknop op uw printer en kies voor Eigenschappen
- Klikt u op het tabblad Poorten. LPT1 zal momenteel aangevinkt staan.
- Klikt u op de knop "Poort toevoegen"
- Selecteer "Lokale Poort" en klik op "Nieuwe Poort". Nu moet u een poortnaam opgeven.
- Als Poortnaam mag u invullen: \\Computernaam\printernaam
Wanneer uw computernaam Hans zou zijn en uw printer heet psc1215 dan zou dit dus worden: \\Hans\psc1215.
- Klik op OK
- Zorgt u nu dat in het tabblad Poorten de nieuwe \\Computernaam\printernaam aangevinkt is en klik wederom op OK.

Nu kunt u proberen om een afdruk te maken vanaf uw Vista computer naar uw XP computer.

Mocht dit niet lukken dan kunt u nog onderstaande stappen uitvoeren op zowel de computer als op de laptop:

- Vraag de status op van de LAN-verbinding
- Klik op de knop "Eigenschappen"
- Klik op het volgende: "Internet Protocol versie 4"
- Klik op de knop "Eigenschappen"
- Klik op de knop "Geavanceerd"
- Ga naar het tabblad "WINS"
- Vink de volgende optie aan: "Netbios via TCP/IP inschakelen" (deze staat waarschijnlijk ingesteld op "Standaard")
:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan