HP psc 1315 all-in-one probleem > Fout met inktpatroon

• Onderwerp starter Onderwerp starter Econz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Econz

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2006
Hallo,

ik wilde wat gaan printen en nu geeft de printer ineens deze fout weer;

"Fout met inktpatroon."

Het zijn de goede type inktpatronen,ik heb deze inktpatronen een maand geleden vernieuwd.
Het zijn wel wat goedkoperen als de orginele inktpatronen,maar wel dezelfde types.
Na het vernieuwen heb ik geen problemen gehad met printen.
Leeg kunnen ze ook niet zijn,want zoveel print ik niet,misschien 8 A4-tjes per maand.
Voor dit probleem kon ik nog 2 printjes maken,maar deze waren wel van slechte qwaliteit (erg onduidelijk met strepen).

Ik heb de inktpatronen nadat ik dit probleem kreeg een paar keer eruit gehaald en weer erin gezet en schoon gemaakt,maar dat mocht niet baten.

Telkens als ik de printer opnieuw aanzet, geeft hij deze foutmelding en blijft het lampje met 'inktpatronen controleren' op de printer knipperen.

Kheb de pc ook al een paar keer opnieuw opgestart,maar het probleem blijft..:confused:

Het is ook niet mogelijk om iets te printen of te scannen

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

Bedankt

Hallo,

ik wilde wat gaan printen en nu geeft de printer ineens deze fout weer;

"Fout met inktpatroon."

Het zijn de goede type inktpatronen,ik heb deze inktpatronen een maand geleden vernieuwd.
Het zijn wel wat goedkoperen als de orginele inktpatronen,maar wel dezelfde types.
Na het vernieuwen heb ik geen problemen gehad met printen.
Leeg kunnen ze ook niet zijn,want zoveel print ik niet,misschien 8 A4-tjes per maand.
Voor dit probleem kon ik nog 2 printjes maken,maar deze waren wel van slechte qwaliteit (erg onduidelijk met strepen).

Ik heb de inktpatronen nadat ik dit probleem kreeg een paar keer eruit gehaald en weer erin gezet en schoon gemaakt,maar dat mocht niet baten.

Telkens als ik de printer opnieuw aanzet, geeft hij deze foutmelding en blijft het lampje met 'inktpatronen controleren' op de printer knipperen.

Kheb de pc ook al een paar keer opnieuw opgestart,maar het probleem blijft..:confused:

Het is ook niet mogelijk om iets te printen of te scannen

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

Bedankt

Probleem zit hem in je printer,dus PC opstarten opnieuw heeft geen effect!.
haal de stroom eraf compleet van de printer,start je PC
ga naar de software van je Printer HP heeft uitgebreide menu ik heb namelijk ook all-in one
je moet meerdere dingen FF doen na aanschaf nieuwe patronen zoals testpagina afdrukken,uitlijnen en reinigen en nog iets ontgaat me ff.

Betreft de lampjes op je PC welke brand ROOD?
Er kan van alles mis zijn,papier vast is een optie?!.
Maak je niet druk ik print ook niet veel ze gaan aardig x-aantal maanden mee!.
je hebt ze net een maand,ze hebben het gedaan zeg je dus het probleem zit hem in je printer.
vertrouw je de inktpatronen niet haal ze eruit niet met je vingers aan dat deel wat afgeplakt was bij aanschaf komen he!
FF schudden vertrouw je het niet ret.winkel waar je ze vandaan had!.

printer problemen duiden meestal op conflict in de software,opnieuw installeren drivers bijgeleverde software kan helpen!.
s6:thumb:

Probleem zit hem in je printer,dus PC opstarten opnieuw heeft geen effect!.
haal de stroom eraf compleet van de printer,start je PC
ga naar de software van je Printer HP heeft uitgebreide menu ik heb namelijk ook all-in one
je moet meerdere dingen FF doen na aanschaf nieuwe patronen zoals testpagina afdrukken,uitlijnen en reinigen en nog iets ontgaat me ff.

Betreft de lampjes op je PC welke brand ROOD?
Er kan van alles mis zijn,papier vast is een optie?!.
Maak je niet druk ik print ook niet veel ze gaan aardig x-aantal maanden mee!.
je hebt ze net een maand,ze hebben het gedaan zeg je dus het probleem zit hem in je printer.
vertrouw je de inktpatronen niet haal ze eruit niet met je vingers aan dat deel wat afgeplakt was bij aanschaf komen he!
FF schudden vertrouw je het niet ret.winkel waar je ze vandaan had!.

printer problemen duiden meestal op conflict in de software,opnieuw installeren drivers bijgeleverde software kan helpen!.
s6:thumb:

Hey bedankt voor je reactie,ik zal zo eens gaan kijken of het opgelost wordt als de stroom er van af is gehaald.

Er zit iig geen papier vast,schudden heb ik ook al gedaan,kben ook niet met mijn vingers aan de contactjes gekomen,ik heb ze wel voorzichtig schoon gemaakt met een wc-papiertje (niet van dat schuurpapier,maar soft papier).
Ook heb ik geprobeerd uit te lijnen,maar het uitlijn A4-tje is erg onduidelijk en je moet normaal op scannen drukken om uit te lijnen wat dus in mijn geval niet mogelijk is.

Bij het rode lampje wat knippert.staat; "inktpatroon controleren" wat ik middels als 10 x gedaan heb.

Ik zal straks even iets laten weten of het inderdaad aan " de stroom eraf halen " ligt.
Zo niet,dan zal ik de software nog eens opnieuw installeren.

Bedankt..

Hallo

Volgens mij is er toch effektief een slecht kontakt met de cartridges/printer .

Bij H.P. is het immers de inkt + printkoppen die je vervangt.

Het slechte printen printen is dus ... of te wijten aan een verstopte printkop "weinig " , geloofwaardig mits deze 'nieuw' waren.

Of ... aan 1 of meerdere slechte kontakten/onderbrekingen in de betrokken cartridge.

Meest voorkomend bij namaakcartridges of hervulde , zijn echter slechte kontakten.

Deze kontaktpunten zuiver maken d.m.v. een zachte schuurspons is uw allerlaatste optie , maar mits deze recent zijn , zou ik toch eerst proberen om "garantie" in te roepen.

Of ... installeer eens de "lege" originele cartridges terug , en kijk of de printerfout terug komt ???

P.s.: Mijn originele cartridges hervul ik persoonlijk zo'n 8 X , tot op heden geen problemen mee gehad.

Peter

Hallo

Volgens mij is er toch effektief een slecht kontakt met de cartridges/printer .

Bij H.P. is het immers de inkt + printkoppen die je vervangt.

Het slechte printen printen is dus ... of te wijten aan een verstopte printkop "weinig " , geloofwaardig mits deze 'nieuw' waren.

Of ... aan 1 of meerdere slechte kontakten/onderbrekingen in de betrokken cartridge.

Meest voorkomend bij namaakcartridges of hervulde , zijn echter slechte kontakten.

Deze kontaktpunten zuiver maken d.m.v. een zachte schuurspons is uw allerlaatste optie , maar mits deze recent zijn , zou ik toch eerst proberen om "garantie" in te roepen.

Of ... installeer eens de "lege" originele cartridges terug , en kijk of de printerfout terug komt ???

P.s.: Mijn originele cartridges hervul ik persoonlijk zo'n 8 X , tot op heden geen problemen mee gehad.

Peter

Bedankt voor u reactie,

ik heb helaas de lege inktcartridges niet meer,deze lever ik altijd in voor 1 of ander goed doel.
Ik hoop dat het dan aan de contacten van de inktpatronen ligt.
Dit weekend ga ik nieuwe orginele inktpatronen kopen en ik zal u op de hoogte houden of dit inderdaad aan de patronen ligt of dat het toch een fout of defect aan de printer zal zijn.

EDIT: Nieuwe orginele HP inktpatronen er in gedaan en het probleem is verholpen.

Vriendelijk bedankt

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan