HP psc 2175 all in one foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schul

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2006
Ik heb een printer HP psc 2175 all in one. Hij doet alles behalve mijn huishouden.
Zuinig als ik als Hollander ben. Heb ik een de lege HP inktpatroon vervangen door een ander goedkoper merk (Emstar) de zwarte en later ook de kleuren patroon.
Nog een stapje verder gegaan heb ik ben ik ook het zelf gaan bijvullen.
Alles ging goed tot opeens in de display van mijn printer een foutmelding kwam te staan.
"Verwijderd & controle linker inktpatroon" (kleurenpatroon)
Ik kan deze waarschuwing negeren dan print de printer toch naar behoren af.
Er komt wel een venster op mijn beeldscherm "kleurenpatroon verkeerd geinstalleerd"
Ook dit druk ik weg en kan wel gewoon kopieren.
Het refill bedrijf geeft in zijn beschijving aan hoe via afplakken van contacten kan resetten. Helaas niet bij mij.
De probleem oplossingen van de HP site hebben mij niet geholpen, zoals de stekker een paar minuten er uit of met aluminiumfolie de contacten van de inktpatroon stevig aandrukken voor 25 sec.
Niets helpt. De printer werkt wel ondanks de fout aanwijzing maar ik wil de printer weer goed hebben
Wie kan hiermee mij helpen?

PSC 2175 foutmelding cartr

2 ander stellen cartridges (geeft niet als ze leeg zijn) achter elkaar er in en eruit. (Printer heeft 4 geheugen posities voor serie nummers v d carts: 2 v zwart + 2 v kleur)
Wel printer tijd geven om (autom.) uit te lijnen. Waarschijnlijk is kalibratie proces niet tussen door nodig. (ligt aan firmware v uw specifieke printer)
Dan weer de (goede) gevulde carts er in. Zou dan goed moeten zijn.

Jan-Hans zei:
2 ander stellen cartridges (geeft niet als ze leeg zijn) achter elkaar er in en eruit. (Printer heeft 4 geheugen posities voor serie nummers v d carts: 2 v zwart + 2 v kleur)
Wel printer tijd geven om (autom.) uit te lijnen. Waarschijnlijk is kalibratie proces niet tussen door nodig. (ligt aan firmware v uw specifieke printer)
Dan weer de (goede) gevulde carts er in. Zou dan goed moeten zijn.

Bedankt voor uw reactie.
Ik had gehoopt op een andere oplossing. Ik heb 1 andere stel cartridges( lege). Om te proberen of dit wel lukt is de vraag is nu hoe kom ik aan andere lege cardridge?
Volle cardrigde kopen is duur en de vraag is of dit wel werkt.

PSC 2175 foutmelding cartr 2

U bent welkom een paar te lenen maar allicht wonen we niet naast elkaar ...
Het betreft zeer populaire cartridges. Beetje in de buurt rondvragen?

(Bij sommige van de Hp printers met deze carts. werkt de afplak methode niet de eertse keer. Zelf kreeg ik het bij een aantal app. gedaan door op het juiste moment de stroomtoevoer te onderbreken. Na het afplakken van de eerste contact punt. Hierna werkt de afplak methode prima.)

Jan-Hans zei:
U bent welkom een paar te lenen maar allicht wonen we niet naast elkaar ...
Het betreft zeer populaire cartridges. Beetje in de buurt rondvragen?

(Bij sommige van de Hp printers met deze carts. werkt de afplak methode niet de eertse keer. Zelf kreeg ik het bij een aantal app. gedaan door op het juiste moment de stroomtoevoer te onderbreken. Na het afplakken van de eerste contact punt. Hierna werkt de afplak methode prima.)

Ik zal eens rondvragen.
Nu moet ik een beetje expermiteren met afplakken en de stroomtoevier onderbreken. Wanneer heb jij de stekker eruit getrokken bij het afplakken?

inktcartridge cloon

Ik heb een PSC950 all in one.
Ik gebruik de kleurencartridge van Emstar (2 jaar garantie !) en de zwarte cartridge van wecare.
De printer functioneert maanden goed.
Op een gegeven moment wil hij niet meer printen en geeft op het schermpje vd printer de melding :
Fout : verkeerde kleurenpatroon geinstalleerd.
Op mijn computerscherm komt de melding vd HP-software :
bovenaan : the black print cartridge detected is the wrong type.
boneden : Fout: verkeerde kleurenpatronn geinstalleerd.
En de printer doet het dan helemaal niet meer.

Als ik een oude lege kleurencatridge van HP erin doe dan kan ik weer zwart-wit printen.
Ik heb ook bovenstaand geprobeerd maar het helpt niet.
Het afplaksysteem vd connectoren vd cartridges heb ik nog niet geprobeerd. Dit vidn ik wel een beetje eng.

Wat kan ik nog meer proberen ?
Alvast bedankt.

Ik gebruik de kleurencartridge van Emstar (2 jaar garantie !) en de zwarte cartridge van wecare.
De printer functioneert maanden goed.
Op een gegeven moment wil hij niet meer printen en geeft op het schermpje vd printer de melding :
Fout : verkeerde kleurenpatroon geinstalleerd.
Op mijn computerscherm komt de melding vd HP-software :
bovenaan : the black print cartridge detected is the wrong type.
boneden : Fout: verkeerde kleurenpatronn geinstalleerd.
En de printer doet het dan helemaal niet meer.

Als ik een oude lege kleurencatridge van HP erin doe dan kan ik weer zwart-wit printen.
Het afplaksysteem vd connectoren vd cartridges heb ik nog niet geprobeerd. Dit vidn ik wel een beetje eng.

Wat kan ik nog meer proberen ?

Misschien lukt het resetten wel bij jou.
Je moet 2 oude stel cartrigde hebben.(Mogen leeg zijn)
Doe 1e stel erin, laat de printer uitwerken dan 2e stel erin printer opnieuw laten uitwerken. Als laatste je goede cartrigde erin. De printer is dan gereset.
Als het goed is, is de foutmelding weg en op het onderhoudsblad zie je dat de cardrigde weer vol is.

wat betekent "uitwerken" ?
Als ik nieuwe (oude originele lege) inktcartidges erin doe dan vraagt hij om uit te lijnen.
Moet ik dat dan laten doen ?
En moet ik daarna de printer uit en aanzetten ?

wat betekent "uitwerken" ?
Als ik nieuwe (oude originele lege) inktcartidges erin doe dan vraagt hij om uit te lijnen.

Ik heb van hp een andere all-in one printer de hp psc 2175. Het zal niet helemaal gaan zoals ik het gedaan heb. Doch er zullen wel overeenkomsten zijn.
Als je de oude cartrigde er in doe. Negeer je, annuleer je de oproep om uit te lijnen ( Er valt weinig uit te lijnen).
Je laat de printer uitwerken bedoel ik dat er allerlei activiteiten hoorbaar plaats vinden. Wacht tot de printer stil is en dan de volgende cardridge er in.
Na de 3e wisseling hoef je de printer niet uit te zetten.

succes

PSC950 cartr weigeren

///

///

Bij deze cartr en printers een paar mogelijke oorzaken en oplossingen:
a) gebeurd vaak dat de contactpuntjes op de cartridges wegens oxidatie of ander reden niet goed contact maken; met (tegenstrijdige) resultaten als door u gemeld ten gevolg.
---> eerst even controleren of de contactpuntjes op de cartridge zowel als de contactpuntjes in de printer goed schoon zijn; geen plakband(resten), papierresten of ander ongewenste vuil enz.
Dan bij het terugplaatsen van de cartridge de cartridge (voorzichtig) een beetje heen en weer wrikken:
Het komt voor dat een printer een cartridge blijkbaar niet wenst; bijna altijd helpt het de cartridge, na installatie, voorzichtig een beetje heen en weer te wrikken in de cartridge wagen in de printer. Zodoende kunnen de contactpuntjes op de cartridge beter "inbijten", dat omdat de contactpuntjes op de cartridge de neiging hebben iets te oxideren ....

b) printer accepteert cartr. niet omdat 1 of albei van de cartridges een electr. fout kreeg
Vooral bij gerecyclede cartr komt dat voor. Ook was er periode dat zw cartr 51645 werd gemodifiseerd om als een C6615 te functioneren; is nadien gebleken een kortstondige oplossing te zijn.
---> cartridge vervangen

c) afplakken/resetten achtergrond: zie
http://www.printergoods.nl/service/hp_resetten_algemeen.htm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan