Hp Psc 2210

Status
Niet open voor verdere reacties.

mclaren01

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2005
Ik ben in het bezit van een HP PSC 2210 All in one.
Alleen heb ik het probleem dat ik geen fax kan versturen en kan ontvangen. Ik maak gebruik van ADSL en heb mijn faxlijn hier parralel op aan gesloten. Zou het iets met de adsl aansluiting te maken kunnen hebben omdat deze digitaal is en een fax analoog. Weet iemand hier raad op.

Wat bedoel je met parallel aansluiten. Voor een fax heb je een gewone modem nodig. Die moet aangesloten zijn VOOR je ADSL splitter. Even meer uitleg graag.

Met parralel bedoel ik voor de splitter met een contrastekker op de wandcontactdoos van de telefoonaasluiting

Ok, maar zit er ook een bvb.een 56k modem in je PC? want die heb je nodig om via telefoon te kunnen faxen.
Via ADSL kan het niet.

In mijn pc zit een 56k. Maar volgens de handleiding van de psc 2210 kun je deze rechtstreeks op de telefoonlijn aansluiten. Of als je ADSL heb moet hij dan via het modem van de pc.

Geplaatst door mclaren01
In mijn pc zit een 56k. Maar volgens de handleiding van de psc 2210 kun je deze rechtstreeks op de telefoonlijn aansluiten. Of als je ADSL heb moet hij dan via het modem van de pc.

Ja maar, ik heb even de spec's bekeken. Deze heeft reeds een moden on board. Je moet de RJ11 kabel aansluiten aan de achterzijde van de 2210 en de andere zijde RECHTSREEKS op de telefoonlijn. DUS VOOR DE SPLITTER. En dan zal het wel lukken.

Ter test: pak een gewoon toestel en probeer te bellen op de lijn die je wil gebruiken voor die 2210. Als dat lukt zit het waarschijnlijk ergens in de instellingen van de 2210

succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan