HP Recovery werkt niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.

ReBro

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2012
Berichten
6
Hallo,

Ik probeer mijn laptop, HP dv7-4040ed, te herstellen mbv de herstelschijven. Echter, na het inlezen en uitwerpen van de laatste schijf, blijft het herstelproces hangen op 12%.

Vervolgens handmatig afbreken en starten van de pc, geeft de melding BOOTMGR.exe ontbreekt.

Resultaat: Nada!

Iemand enig idee hoe dit op te pakken?

Alvast bedankt voor je reactie.
 
Hoi,
Welkom op Helpmij ;)
Hoe oud is je laptop?
Test je schijf eens met een programma van HirensBootCd (DOS programs>Disktools), pak het eerste programma dat je daar tegenkomt.
 
Hoi,

Allereerst bedankt voor je reactie!

Deze laptop is 2 jaar oud sinds september, voorzien van i5 en 4GB geheugen.

Maarre, hoe kom ik op deze laptop in dos-mode? Ook via de BIOS?

Grt. René
 
Hbdc

Hoi,
Welkom op Helpmij ;)
Hoe oud is je laptop?
Test je schijf eens met een programma van HirensBootCd (DOS programs>Disktools), pak het eerste programma dat je daar tegenkomt.

Nogmaals hallo. Disc gedownload en gebrand. Versie 15.2. 1e programma gekozen zoals aangegeven. GParted Partition Editor > ? Kan daarna geen logische keuze maken... Wat is wijsheid?
 
De sectie disktools is weer onderverdeeld in verschillende subsecties, je moet niet de partitiontools hebben maar check disk tools.
Zal straks als ik wat meer tijd heb even kijken hoe het precies heet en de naam v.h. programma.
Je hoeft niet v.d.laptop in DOS-mode, op de cd staan programma's die in DOS-mode draaien, dat heeft verder niets met je laptop van doen.
 
De sectie disktools is weer onderverdeeld in verschillende subsecties, je moet niet de partitiontools hebben maar check disk tools.
Zal straks als ik wat meer tijd heb even kijken hoe het precies heet en de naam v.h. programma.
Je hoeft niet v.d.laptop in DOS-mode, op de cd staan programma's die in DOS-mode draaien, dat heeft verder niets met je laptop van doen.

Zèk Mik, biste van Mestreech? Hets in 't echte leeve toch neet toevallig Peter...?

Bij de weg, alvast bedankt maar weer. Geheugentest via HP heeft overigens geen foutmelding opgeleverd.

Run in test loopt momenteel...
 
Heb Hirens even gestart, kies voor DOS Programs>(6.) Hard Disk Tools>(1.) HDAT2. 4.53 ((Test/Repair Bad Sectors).
Tuurlik kom iech oet Mestreech mèh iech bin neet Peter. :eek:
 
Helaas

Heb Hirens even gestart, kies voor DOS Programs>(6.) Hard Disk Tools>(1.) HDAT2. 4.53 ((Test/Repair Bad Sectors).
Tuurlik kom iech oet Mestreech mèh iech bin neet Peter. :eek:

Helaas, geen fouten. Nog andere opties?

Dit is behoorlijk frustrerend...

Grt. René
 
Wat kan is dat je de herstelschijven ( die je zelf hebt gebrand neem ik aan) niet op de laagste snelheid hebt gebrand.
Dat is n.l. heel belangrijk bij het maken van herstelschijven.
Je komt nu niet meer in je pc neem ik aan?
Weet niet wat voor een OS je hebt maar leen een cd/dvd met exact hetzelfde OS en gebruik daar de herstelopties van.
Startup Repair b.v. http://www.sevenforums.com/attachme...epair-disc-create-system_recovery_options.jpg
 
Pft, mijn probleem is opgelost. Probleem heeft waarschijnlijk toch in de herstelschijven gezeten. Ik heb een nieuwe installatieschijf gedownload en geinstalleerd. Met succes :)

In elk geval bedankt voor je support.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan