HP registratie

• Onderwerp starter Onderwerp starter WY79
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

WY79

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2010
Ik krijg om de paar minuten, iedere keer een registreerscherm te zien van HP. Hoe krijg ik dat weg. Op het kruisje klikken heeft geen zin, na een aantal minuten krijg ik het weer te zien.
HP registreer scherm.jpg

Klik eens op het Windows logo links onder en typ planner. Dan krijg je de keuze taakplanner, klik daar eens op en kijk of je wat van HP ziet.

Laatst bewerkt:
Ik zie daar de volgende HP services staan:
HP support solutions framework
HP active health launcher
HP coolsense start at logon
HP support assistant quick start

Aan welke service kan het liggen? Welke kan ik uitschakelen.

Kijk eens of je in het configuratiescherm bij programma's en onderdelen over de 'support assistant quck start' wat ziet staan, m.a.w. geïnstalleerde software. Zo ja, verwijder die daar eens. Beste kans dat de melding weg blijft,

Ik heb bij 'programma's en onderdelen' 'HP Support Assistant' verwijderd. Het scherm is er nog. 'Support assistant quick start' stond er niet bij.

Over welk apparaat van HP hebben we het eigenlijk? Een printer (all in one) een ander apparaat?

Optie 1 :Een simpele oplossing is natuurlijk om je eenmalig even te registreren bij HP.......... je hebt kennelijk een apparaat gekocht waarop garantie zit?

Optie 2 :Is het apparaat al wat ouder en geldt de garantie niet (meer), dan vul je toch een fake voornaam, achternaam en mailadres in?

Optie 3 :Als optie 1 en 2 niks zijn, en je durft het aan, dan zou ik het apparaat (de printer) even verwijderen (daarna alle software van Hp verwijderen) en opnieuw installeren en tijdens de installatieschermpjes even verrekte goed opletten waar je vinkjes zet (of juist) niet, of wanneer je ergens 'akkoord' zet (of juist niet).

Laatst bewerkt:
Het maakt niet uit over welk apparaat het gaat. Het gaat er om dat die melding verdwijnt.
En ik heb op meerdere computers een printer staan van HP en dan verschijnt die melding niet.

Optie 1,2 of 3..............

Bij alle drie ben je melding daarna definitief kwijt.

Laatst bewerkt:
Ik heb gekozen voor:
Optie 2 :Is het apparaat al wat ouder en geldt de garantie niet (meer), dan vul je toch een fake voornaam, achternaam en mailadres in? Niet dat het apparaat wat ouder is en dat er geen garantie meer is, maar omdat het misschien zou helpen.
Niet dus, ik krijg nu dit scherm te zien:
HP-Welkom bij uw nieuwe HP.jpg

Mooi! Probleem opgelost dus. Niet dus! :(
Ik krijg nu steeds het scherm te zien, die ik had bijgevoegd in me vorige reactie.

Verwijder de printer(software) installeer 'm opnieuw en let op waar / wanneer je de vinkjes zet / akkoord gaat.

Ik zou het raar vinden als het ligt aan de printer(software). Ik heb niet eerder meegemaakt dat ik een HP printer had geïnstalleerd en dat ik die melding kreeg om me te registreren. En bij het installeren heb ik ook meerdere opties gezien om vinkjes te zetten, alleen om akkoord te gaan.

De melding komt van HP en dús van de met de printer meegeïnstalleerde of de daarnaast geïnstalleerde en op de driverdisk aanwezige andere HP software.

Als het nou niet van de printer software (HP) is wat dan? Want ik heb ervaring met de printer software en daar kreeg ik geen melding van om me te registreren.
Ik heb een HP laptop en kan moeilijk alle software van HP er af halen. :confused: :eek: :rolleyes:

Nu ben ik even sprakeloos. Ik vroeg je een paar berichten geleden over welk apparaat het ging, ik dacht aan een printer, maar jij antwoordde dat het niet uitmaakte over welk apparaat het ging. Welnu, ik ben daar verder niet op ingegaan, omdat jij daar redelijk stellig was.
Nu schrijf je dat je een HP laptop hebt. Dat verandert ALLES aan de zaak. Ik had je nimmer geadviseerd om die software te verwijderen als ik geweten had dat het niet alleen om een HP printer o.i.d. zou gaan, maar ook om een HP laptop. Ik weet namelijk niet wat bepaalde software met je machine doet. Waarom ik dan toch adviseerde om die eerdere software te verwijderen? Omdat ik in de overtuiging verkeerde dat het om een HP printer of soortgelijk device zou gaan. Dán namelijk kun je straffeloos software verwijderen van HP en als er dan iets 'raars' gebeurd, dan kun je de software vrij simpel weer installeren, door de printer of de camera of whatever te verwijderen en daarna de software opnieuw te installeren.

Mijn excuus voor mijn onduidelijkheid. :o

Ik heb inmiddels de software van de printer verwijderd en ik zag iets staan van HP registration form, die ook verwijderd, maar de melding komt nog steeds.
Ik wil gewoon van die melding af! :( Het komt nou iedere 10 minuten terug.
Dus hoe kom ik er nou af??

Om niet van de regen in de drup te komen, zou ik eerst de met de laptop meegeleverde softwaredisk erbij pakken en kijken of je de verwijderde software (van paar berichten terug) kunt herinstalleren. Er was wel een samenhang met de foutmelding, want de oorspronkelijke melding is verdwenen (je hebt er wel een andere voor teruggekrege), maar goed.....)
Deze actie lost je probleem niet op en daarom zou ik daarna het volgende doen.

Maak van je eigen bestanden op externe hdd een backup en recover de machine naar de fabriekswaarden. Als er dan na de eerste opstart gevraagd wordt om een registratie, vul dan daar (al dan niet fake) de gevraagde gegevens in. Dan moet die melding eigenlijk wel wegblijven.

Meegeleverde softwaredisk?? Ik heb er niks bijgekregen. Ik heb de laptop via bol.com besteld.

Ik krijg het idee, dat er niet echt een oplossing is, dat ik maar iedere keer het scherm moet weg klikken of maar moet minimaliseren. Want om alle software van HP te verwijderen lijkt me niet verstandig.

Fabrieksrecovery zou wonderen kunnen verrichten. Daarnaast is een telefoontje naar HP ook mogelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan