hp scanjet 3300c

Status
Niet open voor verdere reacties.

sgrav000

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
929
Diverse malen heeft een bekende van mij reeds de scanner hp scanjet 3300c proberen te installeren. Wat hij ook doet het lukt niet. De vraag is of het de software of de appartuur is die de problemen veroorzaakt. Deze bekende heeft windows xp prof nl met 2 hd's op een multiboot systeeem. Hij probeert ook een driver te gebruiken die speciaal voor W xp is. De apparatuur is direct op de pc aangesloten. In de guide die leidt tot het installeren van 3300c las ik een installatie via de veilige modus na eerst een vorige installatie gedeïnstallerd te hebben en daarna een onwijs aantal resterende bestanden opgezocht en vernietigd te hebben. Het lukt niet. Hij blijft zeggen de scanjet niet te herkennen hoewel deze los en aangekoppeld is volgens voorschrift. Echter, drie bestanden konden niet worden vernietigd. Het waren 3 dll bestanden die in windows..cache..cab zitten. Deze bestanden zitten ook op andere partities. Ik vermoed dat we de juiste driver hebben maar dat deze bestanden persé vernietigd moeten worden. Hoe kan ik deze bestanden vernietigen?

m.vr.gr.


sgrav000

W.R.M.'s-Gravendijk
 
Probeer eens de printerkop/cartridge eruit te halen en hem een nachtje in zuivere alcohol te zetten.(klein laagje in een potje waar de cartridge/kop net in past).
Het komt veel voor dat de printer niet wordt herkend doordat de cartridge lang niet is gebruikt , waardoor de inkt is opgedroogd bij het spuitstuk...(of als de cartridge leeg is)...
Met een watten staafje de dag erop voorzichtig schoonmaken.Heeft bij mij al bij diverse printers gewerkt...ook HP. (gisteren nog: -) )

Poolkip :)
 
Scanjet

Soepkip,

het gaat om een scanner, geen printer....;-)

Hallo SGRAV000,

-Zorg ervoor dat je alle bestanden kan zien (ook de hidden files)
-Zoek de betreffende dll's op en verwijder ze (DEL)
-Sluit de PC af
--Als de Scanjet ook met USB aangesloten kan worden, doe dat dan. Start vervolgens opnieuw op. Gebruik geen HP drivers maar laat XP het lekker uitzoeken. Lukte bij mij allemaal in 1 keer. Eventuele additionele software kan wel weer vanaf de installatie CD geinstalleerd worden.

Ik draai een multiboot 98SE/XP prof NL systeem met 4 HDD's en onder 98 en onder XP werkt mijn scanner (3400C) prima.

Succes

gr. Kenneth
 
verplaatst van overige software naar scanners :)
 
De bekende heeft een oplossing niet afgewacht en gewoon een nieuwe scanner gekocht. Dus een oplossing? Ja en nee.

sgrav000
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan