HP Scanjet 3400c

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rocasa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Deze scanner werkt prima, maar niet met de software van HP. Maar alleen met de software van windows XP. EN dat is het probleem want ik kan hem dan niet als kopieerapp. gebruiken maar alleen maar scannen. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen. want je zou denken dat als je hem verwijderd uit de XP lijst dat je hem dan gewoon met de HP software kan gebruiken maar dat werkt dan niet. Deze geeft dan de melding dat hij de scanner niet kan initialiseren.

ALvast bedankt,
Roy

software opnieuw installeren

Dat is nu juist het probleem, XP zit er dus tussen met z'n scanner software.

Opgelost

Dit is het ergste wat er kan gebeuren dat je weer een paar dagen verder bent en denk laat ik maar weer eens een poging wagen om het op te lossen en dan werkt het gewoon. En ik weet niet wat er veranderd is. :confused:
Dus ben ik wel blij maar ook een beetje pittig want asl het weer eens gebeurd zit ik weer met hetzelfde probleem. Want bij HP moet je rond de € 35,- betalen om een oplossing te krijgen.
Maar toch bedankt voor de hulp. :thumb: op dit forum.

Volg de volgende aanwijzingen want de driver van Microsoft is met voorrang geïnstalleerd en dit is niet de goede driver. Het probleem is snel verholpen. Ik weet niet hoe precies als je de aanwijzingen moet opvolgen maar dat probeer je dan later zelf maar even uit. Bij ons werkte het.

Verwijder eerst alle software en daarna ook de mappen bv ProgramFiles\Hewlet Packard. Bij Apparaatbeheer heb je misschien al Beeldapparaten - HP 3400C, verwijder dat dan ook met rechtsklikken en installatie ongedaan maken en haal de scanner los. Start opnieuw op. Installeer de driver voor mensen die overstappen van een eerdere Windows versie naar XP ftp://ftp.hp.com/pub/scanners/software/sj652en.exe en start opnieuw op met de scanner aangesloten. Het lijkt nu herkend en geïnstalleerd te worden. Gebruik de scanner niet. Installeer nu de update http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/...228&product=61835&dlc=en&softwareitem=sj651mu Start weer opnieuw op. Je gaat opnieuw naar Apparaatbeheer en vindt nu zeker jou scanner bij Beeldapparaten, klik rechts en kies Eigenschappen en Driver Opnieuw Installeren. Kies op de vraag Moet Windows Zoeken? 'Deze Keer Niet." Dan voor "Installeer Vanaf Een Bepaalde Locatie."
Kies daarna voor "Zoek Niet, Ik Wil Zelf de Driver Installeren. en kies nu de derde en laatste driver uit de lijst. Dus één van HP, niet die van Microsoft!! Je krijgt dan alleen nog de vraag Deze Driver Is Niet Digitaal Ondertekend, Toch Gebruiken? en je klikt op Ja of OK. Je probleem is nu eindelijk opgelost en het programma PrecisionScan werkt ook. Verwijder wel het programma update.exe uit de map of als je system-internals bewaakt - geef dan geen toestemming voor deze wijziging.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan