HP Scanjet 4100c

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mudshark

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2004
Berichten
16
Hoi..Ik kan mijn ouwe scanner ( HP Scanjet 4100C ) niet installeren op mijn nieuwe computer ( met Windows XP ) De originele software geeft aan dat het besturingssysteem niet compatibel is en de nieuwe XP driver van de HP site krijg ik ook niet geinstalleerd..Wie kan me helpen. Alvast bedankt!!
 
Ik heb dezelfde scanner en heb het onder XP zonder externe drivers aangesloten, ik heb dus de ingebouwde drivers gebruikt. Je moet alleen een ander programma gebruiken om te scannen. (Irfan view, PSP, WORD, enz enz).
 
dus ik kan niet de originele scan software gebruiken?? hoe doe ik dat dan precies met andere programmas??
 
Hangt van de software af, is trouwens zeer simpel. Ik zou begin met irfanview (www.irfanview.com) is gratis en werkt eenvoudig.
 
had zelfde probleem maar windows xp heeft eigen scannersoftware. deze kun je gebruiken voor je scanner.
 
komt er een melding dat de driver niet getest is?:
(daar hoef je je namelijk weinig van aan te trekken)
 
Heeft niets met de drivers te maken maar met de scansoftware die bij de scanner geleverd is.
 
Het lukt me nog steeds niet echt.....waar zit dan de scansoftware binnen XP??
 
het is gelukt...(al wat langer geleden hoor, mijn excuses voor het late reageren)

Ik heb op aanraden van de helpdesk van de computerleverancier de 4 in 1 driver van ViaArena gedownload en toen via apparaatbeheer verder de scanner geinstalleerd


http://www.viaarena.com/?PageID=300
 
nou ik heb hier een 5100c die ik niet geinstaleerd krijg.
dus wat moet ik nou doen.
hoe krijg ik bv die irfanview aan het werk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan