HP Scanjet 4370

Status
Niet open voor verdere reacties.

frin

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2005
Berichten
259
Dag,

Ik wilde de scanner van mijn vorige PC gebruiken op mijn huidige (Window 10 - 64).
Ze zeggen dat de scanner niet meer wordt ondersteund.
Hij is bijna niet gebruikt, moet ik dat dan zomaar weggooien ?
Nog iemand die dit voorhad ?

Grtjs
 
Dat ze zeggen dat die niet ondersteund wordt wil niet zeggen dat je er niks mee kan, en dat je het gewoon kan proberen te installeren. Heb je dat al geprobeerd?
 
Hoe aub ?

In mijn apparaat configuratie is hij niet zichtbaar.
 
Laatst bewerkt:
Volgens HP wordt de scanner niet meer ondersteund sinds windows 8.1

En om daar op terug te komen
Dat ze zeggen dat die niet ondersteund wordt wil niet zeggen dat je er niks mee kan, en dat je het gewoon kan proberen te installeren. Heb je dat al geprobeerd?
En ja, ik heb vaker oude drivers geprobeerd, en vaak met succes. Soms moet je even in een paar bochten wringen.
 
Je kan Vuescan eens proberen. Ik heb zelf een behoorlijk oude Nikon Coolscan filmscanner die door Nikon al 20 jaar niet meer wordt ondersteund. De laatste drivers waren voor Windows XP geloof ik. Maar omdat het zo'n waanzinnig goede scanner is, heb ik 'm nooit weggedaan. Sowieso had ik nog een oude Mac staan waar hij wél op draaide. Maar dus dit jaar Vuescan geïnstalleerd, en hij werkt weer als een zonnetje op Windows 10 64 bits. Ze hebben zo'n 6000 scanners die ze aan kunnen sturen. Dus wellicht de makkelijkste oplossing :).
 
@OctaFish, was al geopperd #7, open die link....
En @Frin, staat er toch, drivers voor W8.1 in compatibiliteit modus installeren.
 
@OctaFish, was al geopperd #7, open die link....
Hamrick, Vuescan.... What's in a name :). Overigens kan het toch geen kwaad om even een gebruikerservaring te delen? Of heeft de eerste helper het eigendomsrecht op dat specifieke antwoord?
 
Zo is dat. Voor oude scanners gebruik ik IrfanView en dat is het volledige programma. Werkt weer als een zonnetje op Windows 64 bits.
In het menu Bestand eerst scannerbron selecteren. Ik hoop voor u dat die daar wel zichtbaar is geworden maar waarom niet?
Windows heeft een bootmenu als eerst de oudere en daarna de nieuwere Windows versie, op een andere partitie van de schijf, wordt geïnstalleerd. Voor een printer of scanner kan je dan op één computer beide Windows versies gebruiken, na het opnieuw opstarten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan