Hp Scanjet 5100C onder win ME

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ash{Sk}

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2003
Ik heb geprobeerd bij kennissen hun HP scanjet aan te sluiten.. ze hebben Windows Millenium draaien..

ik had drivers gedownload van het internet maar wat ik ook doe hij ziet hem niet..

zelf heb ik geen scanner maar lijkt mij als je de scanner aan doet dat de grote lamp gaat branden van binnen?

Dit lijkt mij ook ja.
Is het een usb scanner? Dan zou hij zowiezo gezien worden zodra hij aanstaat en je hem aansluit.

het is geen usb scanner gewoon op lpt1 aangesloten.. de update drivers had ik ook gedownload want hun hebben de orginele cd niet meer..

het lijkt wel of win ME degene is die probelemen geeft

Ik vraag me af of je niet alleen een update van drivers heb gedownload, dus niet de drivers zelf. Op de site van hp kan je namelijk alleen updates downloaden. Dus de vraag is wat heb je van internet af geplukt

Kijk eens in het apparaatbeheer of er bij 'poorten' wel een ECP/EPP printerpoort staat? Zo niet deze in de bios inschakelen anders zal de scanner nooit werken.

P.S. in sommige biossen heet het geen ECP/EPP maar 'bi-directional'

De lamp gaat trouwens niet direct branden, pas op het moment dat je een scanopdracht geeft.

die link die wim1960 had gegeven daar had ik de driver vandaan.. maar het lijkt wel als je een driver voor win me zoekt hij alleen weer die update driver aangeeft.. en niet de originele...

want met die update driver lukt het niet..

Volgens deze pagina van HP kun je de drivers alleen bestellen, deze worden op CD geleverd. De update kun je wel downloaden.

Probeer ergens de CD met drivers te lenen, met een beetje mazzel......

Geplaatst door Ash{Sk}
die link die wim1960 had gegeven daar had ik de driver vandaan.. maar het lijkt wel als je een driver voor win me zoekt hij alleen weer die update driver aangeeft.. en niet de originele...

want met die update driver lukt het niet..
En dat is dus precies wat ik ook al meldde.

En heb je al nagekeken of de printerpoort wel goed ingesteld staat, want de 5100c werkt echt onder ME!!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan