HP scanner 3400C met Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

berg10

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2003
Ik heb problemen met het installeren van m'n HP scanjet 3400c in Windows XP.
Ook de bijgeleverde software nl. PrecisieScan van HP herkent niet dat er een scanner is geïnstalleerd.
Of hij meldt, dat de scanner door een ander programma wordt gebruikt.
Als ik de daarvoor in aanmerking komende programma's bekijk, kan ik daar niet mee scannen, omdat de velden grijs zijn. m.a.w. de scanner wordt niet herkend.
Ook het "testvenster is grijs
Als ik de usb eruit laat bij het opstarten en deze er in Windows in doe, meldt Windows, dat er nieuwe hardware is gedetecteerd, maar de Wizard om deze te installeren blijft uit.
Wie heeft een suggestie.
bvd

Berg

Normaal gesproken eerst software installeren en dan pas de usb aansluiting maken.

Staan er toevallig nog drivers van een andere scanner in windows dan moet je deze eerst verwijderen.

Ik heb min of meer hetzelfde probleem met de 3400C.
Het rare is dat ie het wel maandenlang probleemloos gedaan heeft, maar omdat ie met een groene waas over de afbeelding begon te scannen, had ik besloten om alles te verwijderen, software en scanner, en opnieuw te installeren.

Maar nu krijg ik steeds de melding dat ie niet kan initialiseren omdat ie de scanner niet kan vinden.
Alles staat aangesloten en XP zegt dat er HP Scanjet 3400 C geïnstalleerd is.

Wie helpt?

Laatst bewerkt:
reactie op HP scanner 3400

Ik heb nog steeds hetzelfde probleem.
Bij de site van HP werd mij geadviseerd om alles wat HP betreft er af te poetsen en in de veilige modum opnieuw te installeren. Heb ik gedaan, maar de melding als eerder omschreven is gebleven

Berg

Veel scanners schijnen problemen te hebben met Windows XP.
Zo ook mijn HP ScanJet 3300c. Ik heb deze oplossing gevonden:
Start...
Run...
msconfig
Services-TAB
uitvinken: Windows Image Acquisition (WIA)
OK-knop
computer herstarten...
scanner software installeren...

De WIA service (voor scanner en camera wizards) van Windows XP zorgt namelijk voor conflicten met scanner programma's.

Ik twijfel of dit wel werkt voor HP 3400c. Want bij cycomarcello heeft de scanner wel maandenlang gewerkt zonder conflicten met deze WIA service.

Veel scanners schijnen problemen te hebben met Windows XP.
Zo ook mijn HP ScanJet 3300c. Ik heb deze oplossing gevonden:
Start...
Run...
msconfig
Services-TAB
uitvinken: Windows Image Acquisition (WIA)
OK-knop
computer herstarten...
scanner software installeren...

Dank U! dit hielp mij met de installatieproblemen met mijn canon scanner 5200f samen met Windows 7. Maar ik had wel een apart programma nodig om de scanfotos te importeren, aangezien canoscan niet in de program files stond, hiervoor gebruik ik picasa.

Fijn dat je de oplossing hebt gevonden maar het is niet de bedoeling een topic te bumpen hiervoor. Dit topic is niet actueel niet meer. Bij deze een slotje erop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan