HP Solution Center

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miezziej

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 aug 2011
Hallo allemaal,

Ik heb een HP Photosmart Wireless B109n printer, ik heb een nieuwe laptop (win7) dus heb de software opnieuw moeten installeren. Ik heb dit gedaan door middel van de bijgeleverde cd-rom, maar ik zie dat HP Solution Center er niet bij zit. Toen ik de software installeerde op mijn oude laptop (vista) zat Solution Center er wel bij.
Ik heb vervolgens de software proberen te installeren via de website van HP, maar wederom, geen solution center.

Ik heb hier gezocht op het forum, en heb al gezocht naar de .exe in de program files, maar die staat er ook niet tussen.
Ik heb solution scanner nodig om te kunnen scannen, dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Er zijn veel mensen die problemen hebben hiermee. Ik kan geen eenduidige oplossing vinden. Ik zelf heb maar een USB kabel gepakt en het met de usb gedaan (dat werkt zonder HP zooi). Gebruik de scanner niet zo veel. ER is overigens een perfecte standaard om dit te doen zonder download van 700 mb en allerlei troep, maar dat is te simpel voor HP blijkbaar.

Dat was ik dus vergeten te zeggen, als ik hem aansluit met usb dan doet hij het ook niet. Hij geeft steeds een scanfout (deed hij bij de vorige laptop ook, hij wilde alleen scannen via solution center)

Staat er bij je device: printer, scanner in windows? Ikzelf heb een ouder type, maar daar kan ik naar "windows fax and scan" gaan en dan "scan" en dan vind hij de printer. Dit alles zonder ook maar een enkele hp driver te downloaden

Ik ben het met wampier eens dat je ook via programma's zoals mspaint.exe (bijgeleverd bij Windows) zou moeten kunnen scannen, dus zónder HP Solution Center.

Overigens vraag ik me af of je de printer/fax functionaliteit wel op de juiste manier/volgorde hebt geïnstalleerd? Zie hier voor een uitleg hoe het had gemoeten (dus eerst de HP software installeren, daarna pas je apparaat via usb aansluiten aan de pc. Eerst alles via USB instellen. Pas daarna draadloos toevoegen, via loskoppelen van USB en opnieuw de HP installatie-software starten en daar aan te geven een apparaat te willen toevoegen. Zie ook pagina 3 van deze link, waar dat op deze manier wordt aangegeven).

Heb je er ook aan gedacht om eerst de oude HP software te deïnstalleren voordat je de nieuwe (gedownloade) HP software installeerde?

Verder kan ik het HP Scan diagnoseprogramma aanbevelen voor diagnose/reparatie, als scannen nog steeds niet werkt na alles wat hierboven vermeld is.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan