HP terug naar fabrieksinstellingen

• Onderwerp starter Onderwerp starter poi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

poi

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 dec 2001
Beste mensen,
Ik heb en hp desktop met een Factory_Image partitie.
Hoe krijg ik de pc nu weer terug in factorie defaults?

Hoi,

Je geeft wel het merk, maar niet het exacte type, dus dat wordt dat gokken voor 'ons' hier.

Wellicht krijg je bij het opstarten direct de melding dat je op de Esc-toets kan drukken voor de setup. Zo ja, doe dat.
Je kunt direct bij het aanzetten van de laptop op F11 drukken.

F11

F11 staat bij het opstarten idd voor system recovery, maar dan start ie toch vista op.
Het is een pavilion m9160.nl

Hoi,

Dan is er w.s. iets met die recovery-partitie aan de knikker.
Precies de reden waarom ik met mijn hp-laptop een set recovery-dvd's heb gemaakt.
Toevallig is dat dit weekend mijn 'redding' geweest:

Ik heb een poging gedaan tot een update naar Win7, maar dat werd een ramp in verband met incompatibiliteit met de netwerkkaart en de ATI-radeon grafische kaart (n.b. terwijl mijn laptop nog maar nét een jaar oud is ......).
Het terugzetten vanaf de recoverypartitie met 'F11' werkte dus niet meer.
Maar gelukkig nog wel via de aangemaakte dvd's.

Laatst bewerkt:
Hoi,

.... ja precies.
Maar deze optie werkt niet meer in de volgende gevallen:
- als er nadien een andere versie van Windows is geïnstalleerd (dus bij de suggestie van Mis een z.g. update).
- als de recoverypartitie 'handmatig' is gewijzigd, verwijderd of beschadigd (door een virus of malware o.i.d.).

Vandaar mijn opmerking over het maken van een set recovery-dvd's.
@poi: bij het indrukken van F11 'lijkt' het inderdaad of Windows weer opstart. Je komt dan echter wél in een herstelmenu terecht, waar je kan kiezen voor systeemherstel (terug naar een eerder herstelpunt) en als je daar 'nee' op geeft kom je bij een klik op 'Volgende' voor de keus om een recovery te doen. (zie de link naar de handleiding van Mik)
Uit je reactie blijkt echter niet of dat het geval is en zou je de stappen kunnen proberen die in Vista zelf mogelijk zijn.
Wanneer het echter via 'F11' niet lukt, betwijfel ik - om de hierboven genoemde redenen - of dat laatste dan nog wel lukt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan