HP Vectra VL400SF start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

mkr2005

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2006
Hallo op bovengenoemd systeem heb ik opnieuw Windows XP Pro geinstalleerd. Het werkte eerst naar behoren, echter als ik nu op wil starten passeer ik de bios zoals normaal maar als er doorgestart moet worden naar Windows gebeurt er niets. Ik zie alleen eerst in een zwart beeld een knipperend streepje en daarna helemaal niets meer. Ik heb geprobeerd een andere goed werkende schijf te plaatsen maar deze doet hetzelfde oftewel
ook niets. De Bios is van het merk Phoenix maar ook hier kan ik geen updates van vinden om te downloaden. Althans ik kan ze niet vinden! Weet iemand hoe ik dit euvel kan verhelpen? Alle reacties zijn welkom. THX.

Geraak je ook niet in de veilige modus?
Opstarten en op f8 drukken.

Nee als ik tijdens het booten F8 indruk krijg ik een keyboard error, het systeem geeft aan dat ik deze toets niet moet indrukken tijden het booten.

Nee lukt niet krijg dezelfde error. Krijg dan continu pieptonen te horen!

ik zou het niet direct weten hoe je dan wel in de veilige modus geraakt?
Probeer de pc eens optestarten met vanaf de cdrom van winxp?

De piepjes reageren op het indrukken van de toets. Ik heb al geprobeerd de windows xp schijf te laden. Het opstarten via een toets naar de schijf gaat goed. Ik krijg vervolgens de melding dat de hardwareconfiguratie wordt gecontroleerd. Hierna slaat het beeld weer in zwart uit en gebeurd er niets meer.

formatteer eens eerst je pc en dan pas installeren

Vreemd volgende commando ingetypt met de bootdiskette:

format c:

Krijg de melding: Format not supported on drive c
Format terminated.
Wat nu?

wordt je c-schijf wel erkend in de bios?
steken de stekkers nog goed?

Vreemd volgende commando ingetypt met de bootdiskette:

format c:

Krijg de melding: Format not supported on drive c
Format terminated.
Wat nu?

Dat klopt, je zult eerst de non dos partitie weg moeten halen, dos herkent geen NTFS, waarom zou Microsoft alles zo maken dat het hun zelfgemaakt bestandsysteem herkent?:confused:

Ja in de bios wordt de schijf herkend! Ik denk dat ik maar een derde schijf erin probeer en kijken of ik hiermee de windows setup kan uitvoeren? De andere twee waren oudere schijven, misschien zijn ze alletwee wel niet goed......................! Weet iemand trouwens nog een site waar ik een phoenix bios kan downen, kan echt niets vinden.

:confused: Phoenix in een bedrijf die biosjes fabriceert, dat is een stukje software wat in een eprom zit, vervolgens wordt die vaak aangeduid met de naam bios, maar dat is het in feite niet.

Oftewel, je moet een bios file/upgrade downloaden bij HP, voor die comp, de vraag is waaron, indien alles van die bios werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan