HP weigert dienst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Confictius

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 okt 2002
Berichten
2.366
Ik heb hier een gevalletje reparatie:

HP Paviilion 7820. 2 jaar gebruikt, daarna 3 jaar naar zolder verwezen en niet gebruikt. Na het insteken van de 220V door de eigenaar een kort plofje, bliepje of iets anders wat geluid maakte.

Inmiddels:

PCI inbelmodem verwijdert
PCI TV kaart verwijdert
geheugen omgewisseld met mijn pc
CPU omgewisseld met mijn pc
Front usb-aansluiting losgekoppeld
cd losgekoppeld
hdd via bracket in mijn pc gebouwd en bekeken.
alle aansluitingen vanuit de voeding hebben stroom
het voedingscontrole lampje brandt bij inschakelen van de pc
lampje gaat uit zodra de aan/uit schakelaar wordt ingedrukt
floppydrive losgekoppeld
zodra de aan/uit schakelaar 6 sec wordt ingedrukt gaat het voedingscontrole lampje weer branden
c00517963.jpg


Alles wat ik kon verwisselen en testen heb ik getest en werkte in mijn pc of had niet het gewenste resultaat in de HP.

Blijft over: het moederbord... Alle tips en trucks van HP heb ik geprobeerd zoals het op 115V zetten en de schakelaar indrukken enz.

Heb ik nog iets over het hoofd gezien of is het ding volledig overleden? :confused:
 
Snap die 115V niet, toch niet daar opgezet, en de voeding aangezet?

Indien dat niet is gebeurd, die voeding ook vervangen? zal wel spanning op de uitgangen staan, maar geen stroom.:)

Overigens zegt dat niets, die kan in elkaar zakken, bij belasting.

Indien wel, heeft alles wat eraan hing, een te hoge spanning gekregen, ten koste van de spanningsregelaars, in de voeding, en op het moederbord.
 
De 115V: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/...ct=61573&rule=19478&lang=nl&docname=c00241016

Terwijl het netsnoer is verwijderd schakelt u de rode spanningskeuzeschakelaar naar de tegenovergestelde positie. Wacht ongeveer vijf seconden voordat u de rode spanningskeuzeschakelaar terugzet naar de oorspronkelijke positie. Zorg ervoor dat de spanningskeuzeschakelaar op de juiste instelling staat: 115 V voor Noord-Amerika. Met het uitvoeren van deze stap zorgt u ervoor dat de spanningskeuzeschakelaar ingeschakeld is en correct is ingesteld voor uw land/regio.

Helaas geen vervangende passende voeding binnen handbereik
 
Laatst bewerkt:
Je kunt toch alles uitbouwen, en een gewone ATX eraan hangen, vaak zijn die HP dingen van een andere formaat.
 
Daar heb je een punt...:D

*edit*

Heeft niet geholpen. Retour afzender
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan