HP Wifi Print Upgrade Kit

Status
Niet open voor verdere reacties.

kwehrens

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2007
Hallo,

Mijn ouders hebben een nieuwe printer en daar zat een HP Wifi Print Upgrade Kit :eek: (wat een naam) bij, die ik heb mogen houden.
Nu heb ik op zolder een printer staan en met dit ding kan ik dus vanuit de kamer met mijn laptop printen. :thumb: IDEAAL :thumb:

Alleen moet ik nu dus die USB adapter in mijn laptop steken wil ik verbinding krijgen. Ik heb zowel een wifi adapter als een bluetooth in mijn laptop, dus wil ik eigenlijk dat ding niet gebruiken.

Kan iemand me helpen om het aan de praat te krijgen zonder die USB adapter te gebruiken???

:love: als het lukt....

Heb je geen moederbord drivers van je laptop?

Of wat voor laptop heb je? Als je dat weet kan je misschien op de website van de leverancier kijken welke drivers er beschikbaar zijn.

Want ga ervanuit dat je bij Systeem -> apparaatbeheer wel kan zien dat de netwerkadapters niet geinstalleerd zijn, als deze wel is geinstalleerd, dan moet je je afvragen of de radio van de netwerkkaart aanstaat...

succes

Sorry rspike,

Ik geloof dat ik niet helder was. Mijn eigen WIFI doet het prima, maar via de installatie van de printer kit heb ik een usb dongle moeten gebruiken en die wil ik eigenlijk niet meer gebruiken, maar gewoon vanuit mijn systeem connectie maken.

is er iemand die dit al eens gedaan heeft?

Hallo,

Mijn ouders hebben een nieuwe printer en daar zat een HP Wifi Print Upgrade Kit :eek: (wat een naam) bij, die ik heb mogen houden.
Nu heb ik op zolder een printer staan en met dit ding kan ik dus vanuit de kamer met mijn laptop printen. :thumb: IDEAAL :thumb:

Alleen moet ik nu dus die USB adapter in mijn laptop steken wil ik verbinding krijgen. Ik heb zowel een wifi adapter als een bluetooth in mijn laptop, dus wil ik eigenlijk dat ding niet gebruiken.

Kan iemand me helpen om het aan de praat te krijgen zonder die USB adapter te gebruiken???

:love: als het lukt....

Je hebt dus een:
Printer
Printerserver (wifi print upgrade kit)
USB Adapter
Laptop

Je sluit die printer dus aan op die wifi print upgrade kit, dat kastje maakt normaal gesproken verbinding via de USB adapter met je printer en daardoor kan je printen en nu wil je die USB adapter niet meer gebruiken en op een andere manier printen.

Je kan dat apparaat ook niet vinden met je computer?
(bedoel niet de USB, maar dat kastje die van de printer naar het wifi apparaatje loopt).

Anders zou je even moeten pingen onder DOS (start, uitvoeren, CMD)
ping ipadres (hier het nummer van je printer).

Zo ja dan kan je denk ik wel een netwerkprinter installeren op die manier met als poort TCP/IP en dan het nummer van je printer invoeren.

Hoor het wel..

Laatst bewerkt:
Dat vraagt hij/zij toch niet?!

Denk dat mn manier nog helemaal niet zo slecht is! :P

Ok.. ik probeer het nog eens.

Als ik via de "draadloze netwerken" kijk dan zie ik dit "netwerk" er wel tussen, maar beveiligd met een WEP/WPA key. Ik kan dus niet via mijn draadloze adapter een connectie maken zonder deze WEP key. In het bijgeleverde boekje staat ook niets beschreven.
Ik wil dit eigenlijk wel omdat ik anders de bijgeleverde usb adapter steeds moet gebruiken. (ik ben een beetje lui). :o

Is het beter begrijpbaar? ik heb soms moeite met het precies omschrijven van het probleem

Je hebt dus een:
Printer
Printerserver (wifi print upgrade kit)
USB Adapter
Laptop

Je sluit die printer dus aan op die wifi print upgrade kit, dat kastje maakt normaal gesproken verbinding via de USB adapter met je printer en daardoor kan je printen en nu wil je die USB adapter niet meer gebruiken en op een andere manier printen.

Je kan dat apparaat ook niet vinden met je computer?
(bedoel niet de USB, maar dat kastje die van de printer naar het wifi apparaatje loopt).

Anders zou je even moeten pingen onder DOS (start, uitvoeren, CMD)
ping ipadres (hier het nummer van je printer).

Zo ja dan kan je denk ik wel een netwerkprinter installeren op die manier met als poort TCP/IP en dan het nummer van je printer invoeren.

Hoor het wel..

PS: Dit ga ik vanavond dus effe proberen.
Erg goed... dank je.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan