HP930c inkjet printer werkt niet (meer) na Win7home-64bit schone installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

whittey

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Besturingssysteem
Win11
Beste forumleden,

Mn vaders printer, een HP Deskjet 930c , werkt niet meer nadat hij een schone Win7home-64 installatie gedaan heeft ...
Vóór de frisse install. heeft de printer het correct gedaan, óók onder dezelfde Windows7home-64 bit versie.

De printer word overigens wél herkend, maar geeft verder aan dat de juiste drivers niet aanwezig zijn.
Handmatig bijwerken geeft als resultaat dat de pc ellenlang blijft zoeken naar een driver, om vervolgens de opdracht niet meer te kunnen annuleren, en het venster open blijft staan.
Automatisch laten zoeken geeft hetzelfde resultaat als boven ...

Wie kan mij (en mn vader) helpen met dit vervelende probleem ?

Groeten, Whittey

Verwijder de printer vanuit het configuratiescherm, ga daarna op zoek naar software van de printer in het configuratiescherm en wel het onderdeel 'programma's en onderdelen'en verwijder de HP verwijzingen. Ga daarna naar de map C:\............\HP en verwijder de eventueel resterende software. Draai daarna eens Ccleaner (dat tooltje ken / heb je?) en dan met name de 'blauwe blokjes' (registercleaning). Verwijder alle aangetroffen 'fouten'.

Ontkoppel de printer (=belangrijk!), stop de ooit met de printer meegeleverde CD in de drive en volg de instructies op het scherm en sluit de printer pas aan als de software daarom vraagt.

PAS OP : sommige mensen hebben meer dan 1 apparaat van HP (bijv. een losse scanner of een digitaal cameraatje). Hebben jullie meerdere HP devices, pas dan verduiveld goed op met verwijderen van HP in het configscherm, programma's en onderdelen. Heb je verder geen HP devices, dan kun je met een gerust hart alle HP verwijzingen die je daar aantreft (en op C ) verwijderen.

De opmerking "ontkoppel de printer" gok ik overigens, want dit is voor de meeste printer / scanner etc. etc. installaties de normale procedure. Het kan ook zijn dat de handleiding "zegt" dat je de printer eerst moet aansluiten en dan pas de software moet installeren, maar dat betwijfel ik een beetje, het zou afwijkend zijn van de normale procedure.

Laatst bewerkt:
Ai ... de meegeleverde cd ... Kzal es héél goed moeten zoeken ..

Ik laat van me horen !

Nee, daar hoe je niet naar te gaan zoeken, die software kun je hier ook downloaden.

Met de te downloaden software werkt 't hetzelfde. Eerst de printer ontkoppelen en dan pas op de setup.exe van de gedownloade software dubbelklikken.

Ik ga / ging er in mijn eerste bericht vanuit dat mensen belangrijke software, zoals installatiemedia, altijd netjes op een verzamelplek bewaren zodat, indien ooit nodig, deze snel beschikbaar is......... Daarvoor is slechts 1 burolade of zo nodig waarin al dat soort belangrijke software kan worden bewaard, zo ook de externe hdd die de belangrijke backup(s) bevat. (zie mijn handtekening)

Laatst bewerkt:
Mn vader heeft dat ding ook maar gekregen, en ik heb destijds het apparaat geïnstalleerd, maar hoe weet ik niet meer ... (clumsy me)
Ik zal es kijken of hij morgenochtend thuis is ..

Update: printer ontkoppeld, CCleaner gedraaid, 6 fouten hersteld, opnieuwopgestart.
Ga ik dus naar de link in post #4, dan staat Win7-64bit daar inmiddels al aangegeven als OS, helaas is daar géén driver/software voor beschikbaar.
Er is pas software beschikbaar als ik ouder ga kiezen dan Windows Vista, en kom ik dus bij Windows XP-32Bit uit...

Software gedownload, zal ik deze starten, krijg ik te zien: Programma kan niet worden uitgevoerd vanwege incompatibiliteit met 64 bits versies van Windows
Voer ik bovenstaande uit in compatibiliteitsmodus met XP-SP2, werkt het ook niet, en krijg ik bovenstaande melding te zien.

Dan maar handmatig installeren: het HpSetup-bestand (die met tandwieltje) rechts aangeklikt en kiezen voor installeren, geeft als resultaat dat " het geselecteerde bestand deze methode van installatie niet ondersteunt .."
Ook de andere setup-bestanden (3 of 4 stuks in totaal) geven hetzelfde resultaat.

Is er (toch nog??) iets wat ik over het hoofd zie?

Vind Windows iets als je in Apparaten en printers in het configuratiescherm kiest voor "Printer toevoegen"..
Dan krijg je als ik het goed heb een keuzebox voor merk en type en dan zou hij, indien beschikbaar, zelf het stuurprogramma moeten installeren..
Altijd het proberen waard..:rolleyes:

Wat je ook nog kunt proberen : printer middels usb aansluiten terwijl de machine uitstaat. Dan de computer aanzetten en met een heel klein beetje mazzel wordt de printer gevonden waarna er zich 2 situaties voor kunnen gaan doen :

1. Windows gaat uit zichzelf op zoek (al dan niet na een korte vraag aan jou) in de databases van Microsoft naar het juiste stuurprogramma
2. Windows doet niets en in apparaatbeheer staat dat de printer weliswaar aanwezig is, maar nog niet werkt. Ga dan naar het tablaadje 'stuurprogramma' en laat Windows voor je zoeken op het w w w.

Ik heb mogelijk een drivertje gevonden. Waar mag ik die middels WeTransfer naartoe sturen? (2,3 Mb)

Ik heb de afgelopen 10 minuten diverse 'vage' sites bezocht en op 1 daarvan vond ik die driver. Ik heb het bestand met mijn virusscanner en met Mbam gescand en het is veilig. Nee heb je al, ja (een werkende printer) kun je alleen maar krijgen.

[edit] ik laat hem tot morgenochtend op de hdd van mijn machine staan. Heb je dan nog niet gereageerd, dan Delete ik 'm weer. [end edit]

Laatst bewerkt:
Ik zou graag een printerdriver willen hebben, maar dan moet ik mn email-adres hier openbaar achterlaten.
Is een link ernaar toe hier toegestaan?

Ik heb je mail adres ontvangen en je zojuist via Wetransfer dat bestand gestuurd.

Laatst bewerkt:
Je postte zonet een magneet voor spam ... je kan toch perfect die driver uploaden en dan hier de link posten zodat whittey hem kan downloaden ?

Dat mailadres is speciaal voor de Helpmij, boeit mij dus niet wie / wat / hoeveel er gemaild wordt.
Daarnaast, zoals ik al schreef, heb ik vele twijfelachtige sites gezien en gelet op het feit dat whittey het over zijn vader heeft, ga ik whittey niet verwijzen naar de een of andere vage site.
We gaan wel lezen of het bestand wat was. (of niet).

@Whittey, we zijn nu 2 dagen verder..... ik ben best wel benieuwd of je wat hebt gehad aan het bestand of dat het niets oploste?

We zijn nu inmiddels al vele dagen verder...

Slecht nieuws, mn vader heeft de printer in de kliko gegooid, nog vóór ik de driver kon proberen ...
We zullen het niet weten of die driver zou werken ...

En daarna heeft hij een Canon all-In-One printer aangeschaft .

Tja, da's wel een heel rigoreuze manier om een driver-probleem op te lossen maar wel effectief.. :D:thumb:

Opgelost dan maar?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan